Gå til innhold

Hjelp til valg av forsterker/receiver til Canton SP206

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Budsjett? Ser du som vil ha surround og ikke bare stereo.

Canton har en tendens til å være noe skarpere i toppen enn mye annet, men nå har vel de fleste surroundforsterkere equalizer. Så inntil du har en pris osv er det bare å lete på f.eks. Finn.

Lenke til kommentar

Som Pop sier så er Canton litt skarpe i toppen.

Ville da satset på Yamaha, eventuelt Onyko og Harman Kardon. Styr unna Pioneer, som også er av den lyse typen.

Du får Onkyos 636 tidvis til 3000,-, denne har veiledende på 6000,-, og er den som gir mest for pengene når man tenker nytt. Brukt så sjekk avforum.no sitt torg, får som regel bedre ting der enn på finn.no.

Lenke til kommentar

Hvilke av disse vil anbefales, Okyo ligger helt i øvre sjiktet.

Glemt å si hva jeg skal koble til, tv, blue-ray og pc.

Yamaha HTR - 3067

Yamaha RX -V377

*Snipp* Hadde greid å lese Pioneer på anbefalt.

Endret av Sewero
Lenke til kommentar

Hvilke av disse vil anbefales, Okyo ligger helt i øvre sjiktet.

Glemt å si hva jeg skal koble til, tv, blue-ray og pc.

Yamaha HTR - 3067

Yamaha RX -V377

*Snipp* Hadde greid å lese Pioneer på anbefalt.

Disse to er strengt tatt samme forsterkeren solgt i forskjellige markeder med forskjellige modellnavn.

Jeg ville sannsynligvis ikke valgt noen av dem. Ikke på grunn av lyden, men fordi de mangler mulighet for nettverk, bluetooth etc.

Strekker du budsjettet opp litt til Onkyoen i mitt forrige innlegg får du en ganske mye bedre utstyrt receiver. Den kostet for et halvt år siden tett opp under kr. 6000,-.

Lenke til kommentar

I den prisklassen er egentlig det mitt best tips.

Du får nødvendigvis ikke noe bedre selv om du går opp en tusenlapp i pris.

Du får f.eks. Yamaha RX-V477 med nettverk for rundt 3500,- men jeg vil likevel si Onkyoen er et bedre valg. Den gir mye for pengene.

Merk imidlertid at jeg ikke har hørt noen av disse sammen med høyttalerne dine, så det er bare tips i forhold til egne erfaringer med Onkyo og Yamaha sammen med annet utstyr. Det beste ville vært om du fikk hørt og testet selv.

Lenke til kommentar

Finner du brukt Marantz kan det funke. Generelt varme i lyden og med brukt kommer du innenfor budsjettet. Som nevnt over her, bør du ha med nettverksinngang, for internettradio, NAS osv.

Jeg har selv Pioneer (LX76) til hjemmekino som er virkelig dynamisk og klar i lyden, men krever matching og fininnstilling for å ikke gjøre Canton skarpe. Så ville nok ikke gått for dem i første omgang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...