Leo21 Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 Hallo, jeg lagde meg bruker på soundcloud istad, og tenker å begynne å mixe musikk/lage musikk ala noe det Kygo driver med. Men hvilket program bruker jeg til dette? Takk på forhånd. Lenke til kommentar
Haawy Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 (endret) Finnes mange. Les deg opp på DAW's og prøv litt forskjellig. Les her og. Endret 12. mars 2015 av Haawy Lenke til kommentar
Psychic Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 Ambefaler FL Studio. Enkelt å forholde seg til, og ikke så gærnt prismessig heller. Skal du derimot slenge ut noen miksteiper kan virtual DJ være greit å starte med, men pass på opphavsrett med mindre du legger teipen ut på F.eks mixcloud. Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 Jeg vil anbefale Reaper, fordi det ikke koster skjorta og kan gjøre like mye som andre DAW's. Fullversjonen kan testes gratis i 60 dager. http://reaper.fm/ Selv kjøpte jeg Studio One 2 Professional til 1800 kr, og etterpå fant jeg ut at Reaper - som koster rundt 500 kr - var bedre... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 bra du laget en soundcloud konto først... Lenke til kommentar
Leo21 Skrevet 13. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2015 bra du laget en soundcloud konto først... Hva er så farlig med det? Lenke til kommentar
embark Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 (endret) Flott bidrag, NIrD. Til trådstarter vil jeg også anbefale FL-Studio, prisen er lav og mulighetene er uendelige. Supplér med LennarDigital Sylenth1, Spectrasonics Trilian og Omnisphere så vil du kunne lage råflotte tunes. Tutorials og tips finnes det bøttevis av på Youtube, etc. Trenger du samples, kan du se på hva Loopmasters, SampleMagic og Vengeance tilbyr. Det finnes også en del på Beatport Sounds, i tillegg til gratis/billig-pakker som tilbys av producere/musikere (Sadowick for eksempel). Til DJ miksing er det Traktor som hjelper, med mindre du har sett deg ut en kontroller med et dedikert software. EDIT: Vil forøvrig anbefale deg å kjøpe et MIDI-klaviatur først som sist, det gjør den kreative prosessen mye enklere enn å drive å knote med musen i Piano Roll. Korg microKey 37 er et godt valg. Endret 13. mars 2015 av Justin Credible Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 FL Studio med et par gode VST-plugins slik som Nexus 2, Audjoo Helix, Vengeance, Poizone, Toxic Biohazard og Morphin. Har brukt FL Studio i snart 8 år, og har aldri falt meg inn å bruke noe annet. Lenke til kommentar
G27 Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 (endret) Siden vi snakker om FL Studio. Har vi en egen tråd for programmet? Har ikke funnet en. Brukte FL Studio i mange år, men interessen falt av i en periode. Har nå tatt frem programmet igjen og da er det jo alltid fint å kunne diskutere plugins osv. uten å måtte starte nye tråder i ett kjør. Endret 18. mars 2015 av G27 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Siden vi snakker om FL Studio. Har vi en egen tråd for programmet? Har ikke funnet en. Tror ikke det er noe sånt her inne, men sjekk heller ut kvraudio.com. Der finner du alt du leiter etter, og mye mer. Lenke til kommentar
embark Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 (endret) Mye bra å finne på KVR ja. Blant annet denne. Opplevde den som litt vrien å få til å fungere, men da jeg først fikk den til hørtes den bra ut til å være gratis. EDIT: Fikk ikke BB-koden til å fungere, så får gjøre det på gamlemåten: http://www.kvraudio.com/product/piano-one-by-sound-magic Endret 18. mars 2015 av Justin Credible Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå