d'espresso Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 Hei! Kjøpte fiskegrateng i går fra Findus.. Klarte å glemme den i posen på benken over natten, og den er selvfølgelig ikke veldig kald nå. La den bare i kjøleskapet i dag morges. Er denne trygg som middag i kveld, eller er det bare kast? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 (endret) Ja hvorfor skulle den ikke være det? Den holder seg som annen mat, å tines og så spises noen dager senere. Tror sjelden jeg har gjort annet. Tines gjerne et par dager i forveien, slik at man har mat klart. Den ville nok knapt rukket å blitt romtemperert med å ligge på benken i frossen tilstand, og slang du den i kjøleskapet på morgenkvisye , så er jo ting bare tipp topp. Endret 12. mars 2015 av Andrull Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 Går helt fint. Lukt på den. Får du lyst til å vrenge ut alt av inventar i kroppen din så kaster du gratengen. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 Jeg glemte en gang en pakke med fiskegrateng på et bord med en haug med rot, og der ble den liggende i et par uker. Det begynte jo å lukte etterhvert, men jeg skjønte ikke hvor det kom fra. Lukta hadde ingenting med fisk å gjøre, og det ble bare verre og verre. Da jeg til slutt fant kilden til faenskapen og så hvordan det hadde rent utover, fikk jeg mest lyst til å legge meg i fosterstilling i dusjen resten av dagen. Tok en stund før jeg spiste fiskegrateng igjen... Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 Den ville nok knapt rukket å blitt romtemperert med å ligge på benken i frossen tilstand, og slang du den i kjøleskapet på morgenkvisye , så er jo ting bare tipp topp. Vel. Nå er som oftest ikke fryseboksene i butikker -18 grader, så en fiskegrateng er ikke beinfrossen når den kommer opp i handlekurven. Jeg klarer fint å innbille meg at en 5cm høy fiskegrateng relativt tidlig blir romtemperert på en kjøkkenbenk. Men, antageligvis er det ikke noe krise. Bakteriene i gratengen har gjerne fått anledning til å formere seg mer enn de ellers ville, men så skal den også inn i en stekeovn og gjennomstekes. Så lenge den ikke står for lenge i kjøleskapet, så skal det gå fint. Lenke til kommentar
Raceface Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 Fiskegrateng uansett er ikke 'trygt'. Styr unna. Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 13. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2015 Gratengen er nå spist, og jeg og fruen kan melde om et realt herremåltid. Takk for svar. Lenke til kommentar
Zash Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 Jeg glemte en gang en pakke med fiskegrateng på et bord med en haug med rot, og der ble den liggende i et par uker. Det begynte jo å lukte etterhvert, men jeg skjønte ikke hvor det kom fra. Lukta hadde ingenting med fisk å gjøre, og det ble bare verre og verre. Da jeg til slutt fant kilden til faenskapen og så hvordan det hadde rent utover, fikk jeg mest lyst til å legge meg i fosterstilling i dusjen resten av dagen. Tok en stund før jeg spiste fiskegrateng igjen... Du bør virkelig vurdere å få litt orden i livet ditt...... Lenke til kommentar
anaconda Skrevet 14. mars 2015 Del Skrevet 14. mars 2015 HUsk at fiskegrateng knapt inneholder fisk. Skulle vært ulovlig å kalle det fiskegrateng. Når det gjelder bakterier drepes de i stekeovnen så det er ikke noe å være redd for. Verre er det med alle de skumle stoffene som er tilsatt maten.... Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 14. mars 2015 Del Skrevet 14. mars 2015 HUsk at fiskegrateng knapt inneholder fisk. Skulle vært ulovlig å kalle det fiskegrateng. Når det gjelder bakterier drepes de i stekeovnen så det er ikke noe å være redd for. Verre er det med alle de skumle stoffene som er tilsatt maten.... Bakterier en nå en ting, men når bakteriene har rukket å forsyne seg av fiskegratengen så lager de en del stoffer som tåler varme og som er mindre bra for magen. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 14. mars 2015 Del Skrevet 14. mars 2015 Eller verste, at det smaker drit. Anyways, så lenge den ikke har lugget veldig lenge i frysern, og var innafor holdbarhetsdatoen, så tåler de å bli tint over natta. I alle fall om man er så smart å sette den i kjøleskapet på morgenen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå