Torstein Norum Bugge Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 Rydder de plass for Apple Watch?Apple fjerner konkurrentene fra Apple Store Lenke til kommentar
leivz0r Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 velkommen til eplehagen, der ingenting annet får spire. 7 Lenke til kommentar
Ham&Cheese Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 Jeg liker ikke dette. Å drepe en konkurrent på den måten er feigt. Dette vil dessverre stoppe store deler av inntektene til f.eks Jawbone UP. Jailbreak er jo et alternativ - men likevel 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 Betyr vel bare at man må kjøpe konkurrentene på andre nettsider enn Apple Store? 1 Lenke til kommentar
Spoki0 Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 Betyr vel bare at man må kjøpe konkurrentene på andre nettsider enn Apple Store? Er vel mer snakk om Appen som blir fjernet, og uten appen så er armbåndet meget ubrukelig. Ganske enkelt for en forbruker å levere tilbake produktet når de reklamerer med "iOS App" og plutselig har de ikke det lenger. Men er jo katastrofe for produsenten. Håper virkelig at dette blir tatt opp for utnyttelse av markedsposisjon. Lenke til kommentar
ovrebekk Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 Jeg liker ikke dette. Å drepe en konkurrent på den måten er feigt. Dette vil dessverre stoppe store deler av inntektene til f.eks Jawbone UP. Jailbreak er jo et alternativ - men likevel Jeg står vanligvis først i Apple-klagekoret, men akkurat her ser jeg ikke problemet. Jawbone UP kan man fint kjøpe i en av hundre vanlige elektrosjapper, og den vil jo fremdeles fungere fint sammen med iPhone. Du trenger ikke jailbreake noe. Lenke til kommentar
eibon666 Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 I mellomtiden kan du handle microsoft band OG fleste konkurrenter fra ms store rart med det. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 Jeg liker ikke dette. Å drepe en konkurrent på den måten er feigt. Dette vil dessverre stoppe store deler av inntektene til f.eks Jawbone UP. Jailbreak er jo et alternativ - men likevel Betyr vel bare at man må kjøpe konkurrentene på andre nettsider enn Apple Store? Er vel mer snakk om Appen som blir fjernet, og uten appen så er armbåndet meget ubrukelig. Ganske enkelt for en forbruker å levere tilbake produktet når de reklamerer med "iOS App" og plutselig har de ikke det lenger. Men er jo katastrofe for produsenten. Håper virkelig at dette blir tatt opp for utnyttelse av markedsposisjon. Slik det er formulert i artikkelen fjernes produktet fra "elektrobutikken" Apple Store, ikke appstore der man kjøper apper. Hadde de fjernet appen fra appstore hadde det vært helt uakseptabelt. 1 Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 14. mars 2015 Del Skrevet 14. mars 2015 Og i kildeartikkelen nevnes ikke engang nettbutikken, kun fysiske butikker. Jeg tviler imidlertid ikke på at de også rydder ut av nettbutikken, men det er ikke mer enn logisk. Man får ikke kjøpt Samsung eller Sony mobiltelefoner der heller... Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 14. mars 2015 Del Skrevet 14. mars 2015 Og i kildeartikkelen nevnes ikke engang nettbutikken, kun fysiske butikker. Jeg tviler imidlertid ikke på at de også rydder ut av nettbutikken, men det er ikke mer enn logisk. Man får ikke kjøpt Samsung eller Sony mobiltelefoner der heller... Nei, men tredjeparts tilbehør som fungerer med iphone er vel ikke helt sammenlignbart med Samsung og Sony telefoner.. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 14. mars 2015 Del Skrevet 14. mars 2015 Jo, i den grad de faktisk lanserer et tilsvarende tilbehør selv, som de tidligere ikke har hatt. Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 14. mars 2015 Del Skrevet 14. mars 2015 Jo, i den grad de faktisk lanserer et tilsvarende tilbehør selv, som de tidligere ikke har hatt. Jeg ser logikken, men det virker i overkant egent. Hvorfor i det hele tatt selge produkter uten eple på i utgangspunktet? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 14. mars 2015 Del Skrevet 14. mars 2015 "I overkant egent" er en grei beskrivelse på hele Apple's forretningsmodell. Hvorfor selge andres produkter i det hele tatt? Vel, gå ut fra at de får disse produktene til SVÆRT konkurransedyktige priser pga. verdien distribusjonen gjennom Apple Store har i seg selv. Penger, med andre ord. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg