ZyraX Skrevet 4. november 2003 Forfatter Del Skrevet 4. november 2003 ok får vel prøve *grin* Lenke til kommentar
bwl Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Ta ut batteriet - la PC'en stå over natta. Prøv igjen i morgen. Prøv flere ganger men VIKTIG: Husk å slå av maskinen helt mellom hvert forsøk - inkludert å koble fra 220v. Dette høres kanskje merkelig ut men jeg har hatt 2 opplevelser etter restart av BIOS hvor PC ikke ville starte og trodde jeg hadde ødelagt CPU. Men etter i desperasjon å ha koblet fra 220v og prøvd igjen så virket det plutselig. Begge tilfelle med AMD CPU, +1800 og +2100. Lykke til. Lenke til kommentar
Tim Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Teit rettelse, det heter ikke "pin". Det heter Jumper;) Fleste vet vel dette... Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 hvis du har muligheten prøv og start opp med en annen cpu, også tilbake til den vanlige igjen. og når du starter opp, kobl av alt som ikke er helt nødvendig. ikke kabinettvifter f.eks. Lenke til kommentar
ibi-ubu Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Eg har sjølv hatt problem med å komme inn i Bios på mitt a7n8x, og har løyst dette på forskjellige måtar frå gong til gong: fjerne batteri. fjerne batteri og å flytte på jumper flytte på jumper Sjekke at alle kort står skikkelig i sine pci/agp spor (eit lydkort som TILSYNELATANDE står fast i PCI-sporet kan skape mykje rot). Hugs på at maskina skal vere avslått mellom kvar gong, og straumkabel koblast frå PC. Flytting på jumperen er vel den offisielle måten å resette bios på, og den metoden eg har hatt størst lukke med. Det skal ikkje vere naudsynt å la maskina stå over natta utan batteri. Når du flyttar på jumperen, "kortsluttar" du biosen, og den blir "tømt" i ein fei. Håpar du får det til. Lenke til kommentar
Kavroom Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Er du sikker på at minnebrikkene står ordentlig i? Prøv å ta de ut(begge to) og sett de på plass igjen. Hvis minnet ikke står godt nok i vil den ikke komme til det første pipet engang. Lenke til kommentar
bwl Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 ZyraX - vi er spent på om du klarte å løse problemet og i så tilfelle - hvordan. Lenke til kommentar
svennand Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Hei. Les i manualen. Der står det at du må fjerne batteriet, så flytte på en pin, så flytte denne tilbake til sin originale posisjon, så sette i batteriet. Da er bios "Reset" Men kan du forklare litt bedre Eller gi meg en guide eller noe om hvordan du gjør det har ikke så veldig peil.Men et eller noe bilder kan jo si mere en tusen ord jeg har asus a7n8x delux, jeg trenger bare flytte på en pin fra 1-2 til 2-3 ha den der i ca 2 sek. for så å flytte den tilbake til 1-2. VIKTIG ikke skru på maskina når den står på 2-3! Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Får du noko anna lyd? Memory test failed eller noko slikt? Asus kortene har denne fine damestemma som gjer beskjed om kva som er galt. Viss den ikkje kjem med noko, fjern alle ekstra-kort. Har opplevd på eit MSI P4 kort at ein modem var øydelegt og det ga samme feil, ingen livstegn utanom at maskina fekk straum. mvh JanEirik Lenke til kommentar
ZyraX Skrevet 14. november 2003 Forfatter Del Skrevet 14. november 2003 Nei jeg klarte det desverre ikke,gjørde alt dere sa for mange her har peiling, Har et MSI K7N2 delta nå,er ****** så forbanna pga jeg kan ikke stille multipler. Kansje denne mld kom litt sen men Lenke til kommentar
Kløno Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Hadde akkurat samme problem forgje uke, men noe eg gjorde fiksa det. Eg TRUUUR at det har med ledningene fra power knotten på kabinettet osv. å gjera. Teksten skal stå ut. Lenke til kommentar
tozer Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 prøv og ta ut alle komponentene, sett de skikkelig sammen utafor kabinettet. kan være noe der. har hatt mange kamerater med samma problem, hver gang de har satt hovedkortet i kabinettet har ikke noe virket. prøv også og ta ut batteritet. bare koble til det nødvendigste. som hk, ram, psu, skjermkort og cpu. prøv også og skifte ut komponentene, det kan jo være at en ting er ødeliagt. men har du gjort noe spessielt med pcn før dette skjedde? BIOS oppdatering el.no? Lenke til kommentar
ZyraX Skrevet 14. november 2003 Forfatter Del Skrevet 14. november 2003 (endret) Har jo klokka de hehe,men jeg har prøvd alt det dere sier. Hovedkortet har nok tatt kvelden :grine: har ikke stil vcore så høyt heller bare 1,8 det er det høyste den har vert på. Tror dere det er mulig å få nytt på garanti? Bestilte det fra komplett i sommer. :-) Endret 14. november 2003 av ZyraX Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå