Gå til innhold

Hva er vanlig lønn for en butikkarbeider/lager?

Anbefalte innlegg

Hei. Skal på mandag ned til en båt og fiskeutstyrs butikk i nærområdet å skrive under kontrakt med de, men lurte litt på hva jeg burde kreve av lønn, sånn at jeg vet sånn ca hvor man ligger henn i lønnskiktet? Jobben vil hovedsaklig være butikkarbeid, men også noe lagerarbeid, arbeidstid vil hovedsaklig være fra 9-17 og 9-18.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det skulle vi ta om jeg fikk jobben.. Litt merkelig synes jeg, nesten som om de ikke ville si det pga at jeg ikke skulle ha sjangs til å nevne det til noen andre hva lønnen var om jeg ikke fikk jobben. Skriver ikke under kontrakten på mandag før jeg vet hva lønnen blir. Har opplevd i min tidligere jobb å bli underbetalt til de grader på de nesten 7 årene jeg jobbet der! Så alt fra 150kr og oppover bør jeg da være fornøyd med?

Lenke til kommentar

Nei, det skulle vi ta om jeg fikk jobben.. Litt merkelig synes jeg, nesten som om de ikke ville si det pga at jeg ikke skulle ha sjangs til å nevne det til noen andre hva lønnen var om jeg ikke fikk jobben. Skriver ikke under kontrakten på mandag før jeg vet hva lønnen blir. Har opplevd i min tidligere jobb å bli underbetalt til de grader på de nesten 7 årene jeg jobbet der! Så alt fra 150kr og oppover bør jeg da være fornøyd med?

Det er jaffal det som er normalt i butikk etter det jeg har fått med meg. Fruen jobber i klesbutikk og hører jo litt i fra hun.

Lenke til kommentar

Husk at lønnsnivået vil variere litt etter kvar i landet du jobber også. Dette basert på lokale forhold som kor lett/vanskelig det er å få tak i ansatte, kva andre bedrifter betaler i lønn, kva boligutgiftene i området er osv.

Så for å avgjere om lønnstilbudet du får er godt eller dårlig så må du nesten sjå litt på kva ein får betalt i liknande stillingar i ditt lokalområde.

Alternativet er å få tarifflønn.

Eg har googla litt, og basert på det som står her: http://www.hkinfo.no/content/download/12062/168839/version/1/file/Landsoverenskomsten+for+HK-AAF.pdf

Så ser det ut som at minimumslønna for ein 18 åring utan ansiennitet er lønnstrinn 28, noke som utgjer 320 200 kr i året eller 164,10 kr i timen etter statens sattsar.

Å diskutere/forhandle lønn under jobbintervjuet er vell ikkje vanlig i stillingar der begge partar er innforstått med at jobben blir betalt etter gjeldande tariff eller anna type forventa fastlønn.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...