Joachim_F Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 Nå kan laseroperasjon gjøre øynene dine blå.Lei av å ha brune øyne? Lenke til kommentar
War Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 (endret) Det er litt kult å tenke på at det finnes ikke blå øyne, det er bare refleksjon fra lys.Så uten sola/lys hadde de ikke hatt farge. Endret 12. mars 2015 av War Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 (endret) Uten lys så tror jeg det ville vært fint lite som hadde hatt en farge. Og refleksjonen og av lys, er jo kinda det som gir alle objekter en viss farge, alt etter hvilke bølgelengder av lys den reflekterer. Tror du var bittelitt uheldig med beskrivelsen der War, men høres riktig at det faktisk er noe i det du prøver å få frem, som altså er at fargen blir produsert på en annen måte enn i de fleste andre objekter. Men akkurat det du beskrev er jo en vanlig måte å beskrive hvordan alle farger blir skapt. F.eks har kamelonen har en spesiell måte å reflektere lyset på (med noen celle-strukturer under huden), slik at den fargen vi ser ikke blir til på normalt vis, men noe endret av denne strukturen. Edit: Det jeg vil frem til er altså at det er hvordan selve strukturen til cellene er stilt opp (måte mengde og form), som i seg selv absorberer visse bølgelengder, og dermed endrer farge enn hva stoffet normalt ville gjort. Endret 12. mars 2015 av Andrull 2 Lenke til kommentar
War Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 Men de brune er vel også "brune" i mørket, mens blå øyne er blanke i mørket. Men nøtteknekker det du sier at brun ikke er brun uten lys, sett på den måten. 1 Lenke til kommentar
rosetta stoned Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 Takk Gud, som jeg ikke tror på, for at jeg har grønne øyne og derfor slipper unna denne diskusjonen To ord som jeg vanligvis ikke setter sammen: Ufarlig og permanent. Lenke til kommentar
Psykonaut Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 "Vi gir deg synsgaranti! Blir du blind så får du pengene tilbake!" Lenke til kommentar
War Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 Ja, da gir man en bunke monopolpenger, spinner kunden 7 ganger rundt og dytter ut døra. Lykke til med å klage, bare til å rope -velkommen til mc donalds om man ser kunden komme inn døra. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg