Gå til innhold

Omtaler på Prisjakt.no - manipulerbart?


Anbefalte innlegg

Jeg har tidligere avgitt en negativ tilbakemelding på Prisjakt.no, og gikk inn for å oppdatere denne med ny informasjon nå. Men det jeg ser er da at butikken har klart å fjerne omtalen min, samt å gi meg forbud mot å legge inn en ny omtale på Prisjakt.no. Samtidig kikker jeg litt nedover omtalene på den aktuelle butikken, og ser at det er utrolig mange 10 stjerners superpositive kommentarer nedover. Nesten alle er gitt av brukere med 1 omtale i historikken.

 

Så og si ingen negative eller lunkne kommentarer er å finne. Noen er der, men de fleste er bare om småting som misforståelser og slikt. Ingenting alvorlig. Tar vi derimot en titt her på forumet så har butikken en egen tråd hvor det advares fra flere om både lange frakttider, og tidvis rar supportbehandling.

 

Hvorfor er det så få tilbakemeldinger på Prisjakt.no?

 

Har andre opplevd lignende?

 

Kan butikker for enkelt manipulere sine egne omtaler på Prisjakt.no?

 

Jeg kjenner at jeg stoler vesentlig mindre på Prisjakt.no nå. Jeg har ikke blitt bedt om å forsvare omtalen min i det hele tatt. Den har bare blitt fjernet uten at jeg engang har fått et notis om dette.

Endret av Aspiranten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal ikke anklage prisjakt.no spesifikt for noe som helst, men husk at slike prissammenligningstjenester tjener gode penger på dette, men kun hvis de har mange nok butikker i databasen sin til å være interessante for kundene.

 

Om en butikk får mange negative kommentarer, kan det være at de ønsker å trekke seg fra tjenesten. Om prisjakt.no tillater butikkene å fjerne negativ omtale ville vel overrasket meg, men om de gjør det, så har de motiv for det.

 

Det er sikkert noen tilknyttet prisjakt.no som frekventerer forumet fra tid til annen, så de kan sikkert svare på hvorfor dette har skjedd.

 

EDIT: Beklager, det er vel prisguiden.no som er tilknyttet TEK-nettverket. Da er det ikke sikkert du får svar fra noen her med mindre du kontakter de direkte.

Endret av Molekylet
Lenke til kommentar

Ville hørt med prisjakt her, som et minimum bør kundeservice kunne fortelle deg hvorfor du er slettet og ban-et.

 

Min erfaring er at prisjakt ryddige, og de er heleid av Schibsted så et visst seriøsitetsnivå bør en kunne forvente, at ikke de driver med noe slikt QXL-bullshit.

 

BTW, hvilken butikk var dette?

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 1 år senere...

Søkte spesifikt etter en diskusjon om dette temaet i dag pga. ferske erfaringer:

Handlet nettopp på "Power" nettbutikk. Bestilte en vaskemaskin på "Black Friday" tilbud. Den skulle være tilgjengelig i butikk mellom 3 til 7 dager fra bestilling. Når jeg kom til butikken for å hente den, var den ennå ikke kommet, men var ventet inn om 3 uker!

 

Pga. jeg trengte en oppvaskmaskin der og da, endte det med at jeg måtte kjøpe en annen til full pris UTEN og få igjen pengene for den som jeg allerede hadde betalt for! ( Dette er for øvrig en sak som både "PayPal" og Sunnmøre Politikammer jobber med nå (Det er i strid med § 38).

 

PGA min frustrasjon, logget jeg in på "Prisjakt" og skrev en meget negativ omtale. Etter at jeg hadde publisert den; falt ratingen til "Power" til 58% meget misfornøyd.

Når jeg logget på "Prisjakt" i dag, var både mitt innlegg og flere av de andre mest negative fjernet! Derimot var der kommet en haug med svært positive, så ratingen var oppe i 98% svært fornøyde! 

Var det noen som snakket om manipulering? Det er bortimot kriminelt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, jeg har opplevd det samme, men da fikk jeg e-post fra de jeg omtalte med spørsmål jeg allerede hadde svært på i support-utvekslingen jeg hadde med de og som var detaljert beskrevet i omtalen, valgte derfor å ignorere e-posten dems. Og omtalen var fjernet fra Prisjakt et par uker etterpå.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvilken instans er det som kan kontaktes i et slikt tilfelle? Forbrukerrådet?

 

Vi forbrukere kan ikke tillate at en side som prisjakt manipulerer omtaler, og på den måte lurer kundene til å velge en spesifikk butikk.

 

Kanskje er det butikkene som betaler mest, som får flest negative omtaler fjernet, for å havne lengre opp på listen over andelen fornøyde kunder?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...