Arodem Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 Store oppdateringer er også noe du må belage deg på.Star Citizen kan kreve 100 gigabyte med plass Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 Sies det noe om hva som tar så mye plass og eventuelt hvorfor det ikke komprimeres mer? Lenke til kommentar
XtMartin Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 https://forums.robertsspaceindustries.com/discussion/comment/4591962/#Comment_4591962 As I have already said, I would not count on this. The game compression and asset removal is unlikely to yield such high gains that we will be able to reduce our client size to 30-40gb. The size and number of assets that are left to deliver means that our client size is much more likely to be 100gb. Also, yes we are optimizing game patching for speed and to only deliver diffs, but this is unlikely to reduce actual patch size. Again, each patch has 100s of assets, each of these assets are at times 200mb, this leads to 2-6gb patches, and if we end up doing a file type re-factor and have to re-download 30-40% of the assets on the hard-drive, then the patch will be 14-20gb. 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Randominated Skrevet 12. mars 2015 Populært innlegg Del Skrevet 12. mars 2015 Det kan ta en terabyte for alt jeg bryr meg. Skal spilles religiøst uansett. Plass kan man alltids finne. 11 Lenke til kommentar
Bergethon Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 Kjøpe en SSD dedikert til spillet da? 4 Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 Skal man først lage et PC-spill som virkelig gjør sitt for å utnytte PCen, så kan man like godt utnytte plassen også. Har en 500 GB SSD kun til applikasjoner, så det her plager meg ikke en døyt. 5 Lenke til kommentar
Jalladoode Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 (endret) Tipper prisene på SSD er falt betraktelig innen dette spillet blir lansert Når Star Citizen en eller annen gang slippes for salg Endret 12. mars 2015 av Jalladoode Lenke til kommentar
Gunman1986 Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 (endret) Skulle bare mangle at det er minst 100GB, bring it on! Edit: Og ta for all del all tiden dere trenger! Ikke rush det som et eller anna age of Conan eller warhammer online spill. Endret 12. mars 2015 av Gunman1986 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 Jo større jo bedre Enig der, for dere som faktisk har mulighet til å laste ned et så sykt stort spill. Plass på harddisken er ikke noe problem, men kommer det ikke i fysisk utgave får jeg ikke spilt. Selv da kommer det sterkt ann på hvor store patchene blir, og hvor ofte de kommer. Er nok ikke noe superraskt internett over hele landet, dessverre. Tror nok det er mange som må holde seg unna nettopp pga at det er så sykt stort. Lenke til kommentar
rosetta stoned Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 https://forums.robertsspaceindustries.com/discussion/comment/4591962/#Comment_4591962 As I have already said, I would not count on this. The game compression and asset removal is unlikely to yield such high gains that we will be able to reduce our client size to 30-40gb. The size and number of assets that are left to deliver means that our client size is much more likely to be 100gb. Also, yes we are optimizing game patching for speed and to only deliver diffs, but this is unlikely to reduce actual patch size. Again, each patch has 100s of assets, each of these assets are at times 200mb, this leads to 2-6gb patches, and if we end up doing a file type re-factor and have to re-download 30-40% of the assets on the hard-drive, then the patch will be 14-20gb. For dere som kjører dette i Alfa, Beta, eller hvilket steg det nå er i: Hvor stort er det i dag? Lenke til kommentar
Johari Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 https://forums.robertsspaceindustries.com/discussion/comment/4591962/#Comment_4591962 As I have already said, I would not count on this. The game compression and asset removal is unlikely to yield such high gains that we will be able to reduce our client size to 30-40gb. The size and number of assets that are left to deliver means that our client size is much more likely to be 100gb. Also, yes we are optimizing game patching for speed and to only deliver diffs, but this is unlikely to reduce actual patch size. Again, each patch has 100s of assets, each of these assets are at times 200mb, this leads to 2-6gb patches, and if we end up doing a file type re-factor and have to re-download 30-40% of the assets on the hard-drive, then the patch will be 14-20gb. For dere som kjører dette i Alfa, Beta, eller hvilket steg det nå er i:Hvor stort er det i dag? ca 21GB per i dag. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 Skal man først lage et PC-spill som virkelig gjør sitt for å utnytte PCen, så kan man like godt utnytte plassen også. Har en 500 GB SSD kun til applikasjoner, så det her plager meg ikke en døyt. ikke plass til mange spill på den om 100GB var spillstandarden Lenke til kommentar
SS-Schibsted Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 Pirk: Utvikler er Cloud Imperium, ikke RSI. Off topic: Hvorfor i alle dager er det reklame for alkohol/rusbehandling for bare 74.000,- , her på gamer.no? På tide å fyre opp adblock igjen. 2 Lenke til kommentar
gammalerik Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 Peis på. Who cares. Er en grunn til at man har PC og ikke spilledåse 1 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 100 Gb of worthiness. Det blir nok genialt for alle som har god tilkobling, de som har dog mobilt bredbånd (kan jo egentlig knapt kalles bredbånd) med månedlig begrensning vil ikke ha mye glede av dette spillet. Lenke til kommentar
Jaybug Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 (endret) Det blir nok genialt for alle som har god tilkobling, de som har dog mobilt bredbånd (kan jo egentlig knapt kalles bredbånd) med månedlig begrensning vil ikke ha mye glede av dette spillet. Det er jo også tydeligvis et problem i u-land som USA/Canada, hvor de visstnok har måndentlige grenser på bredbånd også. Jeg burde kanskje trå varsomt, da jeg er livredd for at internettleverandører her til lands skal begynne med det samme. Endret 13. mars 2015 av Jaybug Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 (endret) Det blir nok genialt for alle som har god tilkobling, de som har dog mobilt bredbånd (kan jo egentlig knapt kalles bredbånd) med månedlig begrensning vil ikke ha mye glede av dette spillet. Det er jo også tydeligvis et problem i u-land som USA/Canada, hvor de visstnok har måndentlige grenser på bredbånd også. Jeg burde kanskje trå varsomt, da jeg er livredd for at internettleverandører her til lands skal begynne med det samme. Problemet er jo at vi har godtatt mye rart , hvis forbrukerne hadde feks vært flinkere til å velge de abonemangene uten begrensinger på mobilt så hadde trenden snudd ,men griske selskaper som Stjelenor og Netstjel har jo satt abonnement som forbrukerne velger når de kjøper seg mobiltelefon... Men ja, forhåpentligvis kan vi i fremtiden kunne spille slike spill hvor som helst , gjenstår jo litt bedre teknologi på bærbare spillmaskiner og selvsagt god tilkobling (som mobilt bredbånd faktisk kan være)... Men for å ikke gå helt OT så må jeg si at dette spillet vil trolig utarte seg best på en toppspeccet hjemme pc , utifra hva jeg har sett og hørt hittil så er det lurt å ha : *Kjapp cpu. *Godt med minne. *En god og stor SSD. *Noe av det beste av skjermkort som kan kjøpes for penger. Med andre ord : Dyr investering men verdt det... Endret 13. mars 2015 av Malvado Lenke til kommentar
rosetta stoned Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 (endret) https://forums.robertsspaceindustries.com/discussion/comment/4591962/#Comment_4591962 As I have already said, I would not count on this. The game compression and asset removal is unlikely to yield such high gains that we will be able to reduce our client size to 30-40gb. The size and number of assets that are left to deliver means that our client size is much more likely to be 100gb. Also, yes we are optimizing game patching for speed and to only deliver diffs, but this is unlikely to reduce actual patch size. Again, each patch has 100s of assets, each of these assets are at times 200mb, this leads to 2-6gb patches, and if we end up doing a file type re-factor and have to re-download 30-40% of the assets on the hard-drive, then the patch will be 14-20gb. For dere som kjører dette i Alfa, Beta, eller hvilket steg det nå er i:Hvor stort er det i dag? ca 21GB per i dag. Ok, det er vel ikke så galt; Men som flere sier, dette blir noe problematisk for folk med lav båndbredde på sitt internett. Er det noen planer om å gi forskjellige versjoner av spillet for de med lav båndbredde? F.eks. med mindre krav til grafikk og lyd for en mindre versjon av spillet, eller må man uansett laste ned det hele for å gå til lavere oppløsninger osv.? Edit: en mindre "kraftig" versjon av spillet, ikke en med mindre verdener osv.. Endret 13. mars 2015 av rosetta stoned Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå