Selectaa Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 Hei. Jeg er på jakt etter en enkel løsning for mine foreldre i Spania. De har i dag en Slingbox, men denne syns jeg er tungvint og dårlig. Men jeg kan la den stå, og få opp en mediasenter boks parallelt. Jeg har en Server hjemme med masse mkv filer som jeg kunne tenkt å streame via VPN til Spania. Serveren kjører Hyper-V så jeg kan installere forskjellige server streaming software på denne for å få den til å fungere mot Mediacenteret. Så jeg er på jakt etter en boks i Spania jeg kan koble opp mot TV'en som kan streame mkv filer over WAN (10 Mb linje) og gjerne også ha mulighet for å streame norske TV kanaler via Apper, Slingboks (midlertidig) eller tjenester. Vet noen om en boks som kan gjøre alt dette? MÅ jeg opp på en NUC, eller kan jeg se på Roku, WD, eller andre ferdigbokser? Alle innspill tas imot med takk. Lenke til kommentar
Hayer Skrevet 31. mars 2015 Del Skrevet 31. mars 2015 Sikker på at WAN hos de når 10mbit mot server hjemme hos deg? ISP garanterer vel bare for hastighet i sitt eget nett. Personlig har jeg satt opp OpenVPN klient på mobilen til min mor. Chromecast i TVen. Plex Media Server på serveren. Plex på mobilen. Mine foreldre har ikke TV-signal inn i huset så de bruker mobil + Chromecast for å se nett-TV. Er de i utlandet er det bare å koble opp OpenVPN og starte appen som vanlig. ting jeg lærte; Gjør det _enkelt_ å koble opp og ned fra OpenVPN. Lettere å vise henne noe på mobilen enn "enda en ny boks". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå