AnonymDiskusjon Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 Dette kan kanskje høres ut som et rart spørsmål, men jeg vet rett og slett ikke helt hvordan jeg som sønnen hennes skal opptre i denne situasjonen, og håper da at noen som har litt erfaring når det kommer til slikt kanskje kan hjelpe meg litt på vei. Litt backstory så dreier denne avrusningen seg om legemidler som har blitt skrevet ut til henne grunnet store kroniske smerter, som nå har begynt å tære en del på henne og har etter en tid nå gjort at hun har mistet førerkortet som hun har tatt svært tungt. Det hele dreier seg om en nedtrapping av medisineringen i tett samarbeid med smerteklinikken på sykehuset. Jeg selv er i midten av 20 årene og hun i midten av 50 årene. Det som gjør det hele litt mer vanskelig for meg er at jeg ikke bor hjemme lenger som er et stykke fra der hun skal legges inn, men bor nå veldig nært der hun legges inn, og føler deretter et noe større ansvar for å eventuelt besøke henne oftere. Dette gjør det mer vanskelig å koordinere sammen med resten av familien min som da må reise et par timer for å komme hit. På den andre siden er hun en veldig stolt person som har etter slik jeg tolker samtaler jeg har hatt med henne skammer seg veldig over at hun nå skal legges inn samt hun gruer seg noe voldsomt. Ut fra det hun der sier kan det nesten virke som hun ikke vil ha så mye besøk da hun frykter hun skal bli så redusert gjennom denne prosessen at hun ikke vil at vi skal se den siden av henne, jeg er rett og slett litt usikker. Jeg har selvsagt prøvd å snakket med henne om dette å prøvd å få henne til å forstå at det ikke er noe å skamme seg over da det faktisk er leger som er skyld i den situasjonen hun nå er i (grunnen til smertene hun har er noen eksperimentelle inngrep som ble tatt på henne når hun var ung), samt spurt henne hvordan hun vil at jeg skal stille opp gjennom prosessen. På dette har jeg fått mest diffuse svar som jeg selv sliter litt med å tolke hvor hun ikke vil at dette ikke skal gå utover studiene mine osv. Jeg ønsker selvsagt ikke annet enn at hun kommer seg opp og over denne bakken og ønsker å hjelpe henne så godt som jeg kan, spørsmålet er da hvordan jeg skal gjøre dette? Jeg ønsker ikke noe fasit svar på dette da jeg kan forstå at dette ikke er mulig, men ønsker kanskje litt tips og fremgangsmåter fra personer som har vært gjennom lignende situasjoner eller generelt sett har erfaring med dette. Takker for svar. Anonymous poster hash: d0b61...28d Lenke til kommentar
technicality Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 Hei, har i dette øyeblikk ikke anledning til å skrive noe utdypende svar, men legger igjen en link som du kan ta en kikk på om du vil http://www.parorendesenteret.no/#er-du-parorende Stedet hun legges inn på har og vanligvis noen form for tilbud til deg som pårørende og/eller eventuelt være villig til å snakke med deg Lykke til til dere begge og god bedring til din mor Lenke til kommentar
Lysalv Skrevet 15. mars 2015 Del Skrevet 15. mars 2015 Jeg leste bare første paragraf og overskrift: Det hun trenger er bare å hvile og være i fred. Du kan sende sms/ringe og høre om det er noe du kan hjelpe med, og ellers bare la henne ta litt tid for seg selv, siden det er en veldig kaotisk og slitsom situasjon. F.eks. å gi noen bøker eller noe snacks eller lignende hun måtte ha lyst på, kan du jo levere dit hun er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå