anonym2015 Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 Skal ut å drikke Torsdag, Fredag og Lørdag pga fester i russetiden. Har dere tips til hvordan jeg skal klare å komme gjennom disse dagene uten å få verdens største hangover? Vet at vann hjelper mye, men det blir lite søvn disse dagene, hvilken mat og evt aktivitet? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 (endret) Det beste rådet er å ikke drikke for mye, men det har jeg på følelsen av at ikke vil bli vektlagt særlig her. Spis godt før festingen begynner. Drikk mye vann og fyll på med næring underveis, ikke vent til etterpå. Tar man seg et glass vann mellom hver drink har man stålkontroll. Når skaden har skjedd er sportsdrikker din beste venn. Powerade har reddet mang en dagen derpå for meg. Den kurerer ikke fyllesyke, men tar den verste brodden. Kombinert med paracet burde du kunne ligne et menneske ganske kjapt, da trenger du bare å få dekket søvnbehovet. P.S: Tips til eksamensperioden: Vi skriver ikke ukedager med stor bokstav på norsk. Endret 12. mars 2015 av Isbilen Lenke til kommentar
Zash Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 Det beste mot fyllasyke er å reparere! Ta deg en pils eller to når du står opp. Det er tungt, men hjelper! Lenke til kommentar
aklla Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 Det beste mot fyllasyke er å reparere! Ta deg en pils eller to når du står opp. Det er tungt, men hjelper! This! Du kan forvente deg en real hangover når du er ferdig, men å reparere er faktisk den beste måten, etter det å drikke lite/ikke drikke da Lenke til kommentar
Zash Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 Det beste mot fyllasyke er å reparere! Ta deg en pils eller to når du står opp. Det er tungt, men hjelper! This! Du kan forvente deg en real hangover når du er ferdig, men å reparere er faktisk den beste måten, etter det å drikke lite/ikke drikke da Etter egen erfaring saa utsetter du bare fyllasyken! Saa etter aa ha drukke torsdag, fredag og lørdag, saa har du spart opp all den fyllasyken til søndag (og ofte mandag, av og til tirsdag, i vaerste fall onsdag!) Gud jeg savner da jeg var ung og ikke ble fyllasyk!! Lenke til kommentar
anonym2015 Skrevet 12. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2015 Torsdagen har blitt avlyst, så da blir det bare Fredag og lørdag. Da burde det vel gå fint med jobb tildig på mandag? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 Det spørs mer på deg enn på alkoholen, om du drikker 2 dager på rad og reparerer i mellom vil du bli en del mer fyllesyk når du slutter. Noen blir veldig fyllesyke, andre merker det knapt dagen etter... Lenke til kommentar
Zash Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 Og ikke minst naar du slutter aa drikke! Drikker du til langt ut paa morningen søndagen, og sover til langt ut paa ettermiddagen, saa forskyver du jo fyllasyken enda mer Lenke til kommentar
Elgen-Hansi Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 Det beste tipset er å ikke drikke for mye. Ha nok å drikke på til å holde en jevn promille over mange timer, i stede for å bare drikke deg opp og opp og opp til du sovner, slik 18 åringer (og mange nordmenn forøvrig) gjør. I din alder er fyllesyke normalt sett kun noe som dukker opp når du har blitt alt for full, og selv om det dukker opp slipper det taket ganske lett igjen. Beste "hjelperne" for å minimere den er som nevnt her å drikke vann innimellom hele kvelden, og passe på blodsukkeret. Når du drikker alkohol setter kroppen kraftig opp forbrenningen, og dette går utover blodsukkeret. Sørg for at du hele tiden har mat i magen, så kroppen har noe å tære på. Spesielt viktig før du går å legger deg! Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 Et måltid ute før jeg går hjem, og så minst 8 timer søvn, så er jeg så og si aldri mer enn bittelitt fyllesjuk. Fylla 4-5 dager i uken er ikke noe problem. Starter ikke på jobb før 14:00 så det lar seg godt kombinere. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 Mitt største problem er at jeg ikke får nok søvn, det påvirker hangoveren mer enn høyt alkoholinntak. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 Min erfaring er også at søvn er definitivt det viktigste for å ikke bli fyllesjuk. Lenke til kommentar
pus736 Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 drikk variert utvalg ikke bare øl eller sprit, men vær forsiktig m d sterke Lenke til kommentar
Feh Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 Unngå sprit og annen bælming. Et masse, spesielt før og etter. Spis en god frokost dagen etter + drikk et par liter vann. Repeat. Profit. La kroppen tømme seg for væske (piss) før du legger deg så sover du både lengre og bedre. Fyll heller på med vann når du våkner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå