Gå til innhold

Veterinærmedisin

Fossas

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har lyst til å studere veterinærmedisin på universitet i oslo.

Jeg så at for å komme in trengs det Generell studiekompetasne og Matematikk R1,kjemi 1 og 2.

Jeg har disse tingene men dette er så vidt det vil da si Karakteren 2 i R1 og kjemien.

Jeg lurer da på om dette er nok eller er det best å ta disse på nytt som privatist og vente 1 år.

Endret av Fossas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Jeg har lyst til å studere veterinærmedisin på universitet i oslo.ll

Jeg så at for å komme in trengs det Generell studiekompetasne og Matematikk R1,kjemi 1 og 2.

Jeg har disse tingene men dette er så vidt det vil da si Karakteren 2 i R1 og kjemien.

Jeg lurer da på om dette er nok eller er det best å ta disse på nytt som privatist og vente 1 år.

Veterinærmedisin er et meget krevende fag. Du må spørre deg selv ikke bare om du kommer inn - men også om du vil klare å gjennomføre studiet. Karakteren 2 er meget dårlig og er en advarsel. Men OK, vet du med deg selv at de karakterene fikk jeg fordi jeg hadde null interesse for faga og aldri åpna ei bok, og at jeg greit ville fått 5-ere om jeg hadde villet, så er det noe annet.

Lykke til, men vær forberedt på å tilbringe mange år på lesesalen seint og tidlig!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Om det er nok er helt umulig for oss å si, ettersom at du har 2 i kjemi og R1 ikke sier noe om snittet ditt. Jeg må ha vite hvilke fag du har, karakter i fagene og antall ekstra poeng (alder og tilleggspoeng).

Snittet på veterinær i fjor var: 63.0 ordinær vitnemål og 54.0 for førstegangsvitnemål. Det er liten sannsynlighet for at snittet vil gå ned. Har ligget stabilt de siste årene. Så du bør siktet på å ligger over snittet som var i fjor.

Sjekk ut denne siden:

http://www.samordnaopptak.no/info/opptak/poengberegning/

Det er ikke så veldig vanskelig å finne ut studiepoengene dine hvis du bare setter deg litt inn i det.

Lenke til kommentar

Hei. Jeg har lyst til å studere veterinærmedisin på universitet i oslo.ll

Veterinærmedisin er et meget krevende fag. Du må spørre deg selv ikke bare om du kommer inn - men også om du vil klare å gjennomføre studiet. Karakteren 2 er meget dårlig og er en advarsel. Men OK, vet du med deg selv at de karakterene fikk jeg fordi jeg hadde null interesse for faga og aldri åpna ei bok, og at jeg greit ville fått 5-ere om jeg hadde villet, så er det noe annet.

Lykke til, men vær forberedt på å tilbringe mange år på lesesalen seint og tidlig!

Det er nettop det det var vett. Hadde ingen drømm eller noe :p Helt til jeg kom til å tenke på veterinær da altså. Endret av Fossas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...