Gå til innhold

Defekt sub - Noen som kan si hva som har skjedd her? - Video

Anbefalte innlegg

Gikk gjennom lagerbeholdningen av gammelt ræl og snubla over min gamle Celestion AD15H. Den har antageligvis blitt overbelasta på ett eller anna vis, men jeg blir ikke helt klok på hva som kan ha skjedd. Da jeg avfant meg med 100% write-off åpnet jeg støvhetta for å se uten at det ga nevneverdig resultat. Så... Er det noen her som har noen visdomsord?

Litt på sidelinja, men finnes det noe slags håp om å få rekona denne dinosauren?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg trodde det også først, at det var en friksjonslyd, men samtidig kommer det lyd om man tapper på membranet med fingrene, uten synlig å sette det i bevegelse. Lurer på om det kan være separasjon i spolen. Uansett ser det ut til at det er siste reis her, jeg finner i alle fall ikke deler for å rekone.

Lenke til kommentar

Prøv å trekk membranen ut så du ser enden på spolen. Da kan du kanskje rette med noe passende. Kappet tannkost eller noe.

Du kan også trekke membranen sideveis. Membraner kan sige ned med årene. Da kan det være nok å snu elementer 180 grader i kassen.

Du kan også fjerne en sektor i spider bak membran for å få membran til å dra seg motsatt vei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...