Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hører sånn boing boing i øret. Hjelp

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er 18år gammel. Merket nå at når det er stille hører jeg sånn rolig boing boing, som om det sendes lydbølger ut fra øret. Dette i høyre øret. Det er så M on man trekker på en streng og får en rolig sånn streng lyd. Har jeg to tinnitus??

Det gjør ikke vondt, men er litt plagsomt.

Anonymous poster hash: 2fac1...dc5

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utrolig nok har noen beskrevet det nøyaktig slik jeg opplever det :

I might have the same problem in my left ear. After reading over the characteristics of tinnitus, I doubt that's what it is. The sound is as if someone is drumming on my ear drum. The noise is low and deep, the bouts of thumpings happen with several seconds or minutes between them and they have as much rhythm as someone tapping out morse code. Muscle spasms seems like it fits the best, the weird thing is that it happens so frequently with me, about 40% of the days in a year and those days are usually grouped together. 90% of the time it happens it's while I'm laying down (and thus, trying to go to sleep) and when it does happen I can stand or sit straight up to make the thumping go away, but once I lay down again it comes back.

This has been going on for probably more than 7 years.

Is this cause by muscle spasms? Is this curable? Is there a way to at least make the thumping stop temporarily?

Please help Jon and me, it's costing me sleep! I'm almost willing to puncture my ear drum to make this stop.

Lenke til kommentar

Gjekk du til legen med det?
Av erfaring får man aldri like god hjelp av legge ut medisinske ting på forumet, og mye av "svarene" som kommer inn er stort sett feil. Ein lege (på forumet) klarer ikkje å diagnosere noe basert på ein liten beskrivelse (Stort sett), vertfall ikkje med sikkerhet, og uansett hva det er så må du trolig til legen for å fikse det (om det kan fikses og blir eit problem som varer over tid.)

Ville venta 1 uke (kanskje 2) og om problemet er der enda, gå til legen. Er selv helsepersonell, lært ein del om sykdommer som kan føre til plager i øret, og hvordan øret fungerer, men er ikkje noe vits at eg ramser opp ein hau med ting, uten at eg med noe form for sikkerhet kan gi deg ein rett diagnose, og om eg hadde klart det ville jo ikkje det hatt noe betydning ettersom det sikkert må behandles hos lege.

Lenke til kommentar

Det å spørre om hjelp på nettet har da sin verdi, selv om det ikke bare er leger som kommer med innspill. Man skal selvfølgelig lese svarene med et kritisk filter og ikke ta alt for god fisk. Det gjelder uansett hva som skrives og hvem som svarer.

Lenke til kommentar

hvis det går i takt med hjertet ditt, kan det bare være en blodåre du hører i øret.

Jeg hører det som om det er en datmaskin som jobber. Det er sånn lyd du får med mellomrom fra prossesroen " Drr drrr drrr drr". Det rare er at den kun er der når det er stille, da hører jeg den klart. Men lyd fra kjøleskap, fryser, eller dusjen i badet, gjør at den forsvinner helt. Dersom jeg beveger meg i kjøkkenet og badet vil den forsvinne. Det gjelder også musikk (hvilken som helst type). Hvorfor er det slik?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...