Gå til innhold

TV-out m/Radeon 9700. Trenger litt hjelp.

Vegar01

Anbefalte innlegg

Jeg har et Radeon 9700np-kort (med en S-video utgang), som jeg har prøvd å koble til en TV (litt billig, litt gammel Samsung). TV'en har ingen s-video innganger, men 3 scart-innganger. Jeg har en S-video kabel, og en scart-kontakt med en s-video inngang. Jeg har altså koblet S-video kabelen i scarten, og lydkablene i de resterende kontaktene (i scarten). Jeg får bilde, men bare i svart/hvitt, selv om jeg har prøvd alle formatene som er tilgjengelige på Radeon-menytingen (seff inkludert den for Norge) Jeg har letet litt rundt på forumet, og sett at folk sier at problemet når det blir svart/hvitt oftest er at TV-en ikke støtter S-video, noe som er logisk for meg siden TV-en ikke har en s-video inngang. Det jeg lurer på er om det finnes omformere av s-video, altså til composite (eller hva det heter), siden jeg vet at TV-en støtter dette. Jeg vet at de har kontakter fra s-video til composite på biltema o.l butikker, men jeg er ikke sikker på om disse omformer selve signalet, eller om de bare forandrer kontakten. Siden jeg bare har en s-video utgang på skjermkortet, så har jeg jo ingen andre muligheter enn å finne en omformer, om noe slikt finnes.

Spørsmål:

- Siden TV-en min tydeligvis ikke støtter s-video, hjelper det å bruke en s-video/composite-overgang (f.eks dem de har på biltema)?

- Om ikke, er det noe annet som fungere?

Om alt ser mørkt ut:

- Er det noen som helst muligheter for meg til å bruke TV-en min til å se ting på pc-en min i farger (altså, koble TV-en til PC-en min, uten å måtte kjøpe ny tv).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Spørsmål:

- Siden TV-en min tydeligvis ikke støtter s-video, hjelper det å bruke en s-video/composite-overgang (f.eks dem de har på biltema)?

Ja, det skal funke hvis alle andre innstillinger er riktige. :yes:

Hvis TV har så mange som 3 scartkontakter, så hender det ofte at én av scartene støtter s-video. Hvis det er tilfelle, så er ofte den scarten merket med et symbol med en S og så må det stilles i en meny i TV (ref. bruksanvisningen).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...