Alexlinga Skrevet 11. mars 2015 Del Skrevet 11. mars 2015 Ja, hva trenger jeg for dette? Jeg må kjøpe helt nytt anlegg nå først for og få bilen eu godkjent, men etter det tenker jeg at jeg vil ha bedre lyd, holder det med potten? eventuelt hvilken potte skal jeg få tak i da? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 11. mars 2015 Del Skrevet 11. mars 2015 (endret) Som vi sa med Passaten: dropp det. Fiks bilen, og kjør den en stund mens du sparer til en heftigere bil som det faktisk har noe for seg å "oppgradere." Endret 11. mars 2015 av Ar`Kritz Lenke til kommentar
Alexlinga Skrevet 11. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2015 Nå er ikke dette Diesel bil.. Fins ikke heftigere bil en Volvo 740/940. Det er jo en grunn til at jeg kjøpte denne!! Skulle jeg kjøpt en "Heftigere bil" så hadde jeg jo kjøpt en oppgradet 740/940, men da har andre fiksa bilen Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 11. mars 2015 Del Skrevet 11. mars 2015 Kjøp et nytt anlegg ja, men ikke dra den for langt. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 11. mars 2015 Del Skrevet 11. mars 2015 (endret) Ta en titt på Ferrita f.eks. http://www.ferrita.com/nb/bil/rustfrie-eksosanlegg/volvo/740-745/sport/ Får en pen lyd, men blir ikke overdøvende eller irriterende over lengre avstander og høyt turtall. Dog skal du ha rå lyd så bør du ha downpipe og bytte ut katalysatoren. Men da snakker vi fort 10-15000+ om du skal ha kvalitet. Endret 11. mars 2015 av Vertical^ Lenke til kommentar
Alexlinga Skrevet 11. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2015 Jeg er ikke opptatt av råkul lyd, vil bare ha litt brumming.. Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 11. mars 2015 Del Skrevet 11. mars 2015 Fjerning av katalysator og rakrør-sidepipe? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 11. mars 2015 Del Skrevet 11. mars 2015 Fjerning av katalysator og rakrør-sidepipe? Merk at dette må gjøres etter EU kontrollen isåfall. Fjerner du f.eks bakre lyddemper å kjører rakarør derifra blir det grom lyd. Men ikke gjør det umulig å bytte tilbake da du får feil på eu uten. Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 11. mars 2015 Del Skrevet 11. mars 2015 Hadde prøvd og bare tette det eksosanlegget som er på før eu, også heller rånet det opp etter det. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 11. mars 2015 Del Skrevet 11. mars 2015 Fjern bakerste lyddemperen å erstatt den med rett rør som du sveiser på fester like de orginale på. Også en litt større endestuss, feks fra simons. Tar maks 15 min å bytte om til org igjen. Evt kan du kjøpe sportseksos fra simons, koster litt mere. Eller ennå bedre, spar penga til turbomotor, også kjøper du deg heller grøvre eksos etter det Lenke til kommentar
Alexlinga Skrevet 11. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2015 (endret) er på utplassering på verkstedet, spurte om jeg bare kunne tette det, fikk nei.. de som har hatt eu kontroll på bilen før jeg kjøpte den, er vist for dårlig. Endret 11. mars 2015 av Alexlinga Lenke til kommentar
Alexlinga Skrevet 20. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2015 Bedre lyd er blitt ordna, potta har jo rusta stort hull i, så bråker godt nå Lenke til kommentar
Alexlinga Skrevet 20. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2015 Fjerning av katalysator og rakrør-sidepipe? Har ikke katalysator. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 Bedre lyd er blitt ordna, potta har jo rusta stort hull i, så bråker godt nå *Mer lyd* Lenke til kommentar
TanzElectrik Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 Kjør straight pipe, da blir det mye lyd. Lenke til kommentar
Alexlinga Skrevet 20. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2015 Bedre lyd er blitt ordna, potta har jo rusta stort hull i, så bråker godt nå *Mer lyd* Mente Mer lyd* ikke bedre lyd, haha my mistake. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 Det beste du kan gjøre rent lydmessig på en gammal volvo er å bytte ut den fæle slurevifta med ei elektrisk. Høres jo ut som ett fly som holder på å ta av 2 Lenke til kommentar
Alexlinga Skrevet 22. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2015 Hvordan da? altså den forann radiatoren da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå