Gå til innhold

Morgengry

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var et stemningsfullt og flott bilde. Synes du treffer veldig bra her. Liker det veldig godt! Det er viktig å være presis når man skal på jobb, men her var det nesten verdt det.

Jeg synes egentlig at sola er fin nå. Joda den er ganske overeksponert, men det bidrar bare til stemningen fordi man kjenner igjen følelsen av å se på sola en tidlig morgen. Du har også beholdt gulfargen så det er ikke så ille som om den hadde vært helt hvitt og utbrent.

Kameraet dit lager veldig bra råfiler, så du klarer sikkert å hente inn enda mer høylys. Om det egentlig er nødvendig blir en smaksak :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Fint bilde med fin sol :)

Det du mener med "fin sol" er nok den rødorange som pryder de fleste solopp/nedganger. Da må du opp litt før og/eller undereksponere litt. Men det er også vanskelig å få fine farger uten skyer eller dis i horisonten ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest member-296438

Hello sunshine:-)

Vakkert og flott dette her. Synes ikke det gjorde så mye at sola var litt utbrent. Det er jo slik vi ser den med det blotte øye. Ang. sjefen, så bør han skjønne at når han ansetter fotoskrullete folk, så er det flexitid som gjelder:-)

PS Fikk meg en god latter i går og kunneikkedymegforogsvaremedsammemynt.....

Lenke til kommentar

Det var et stemningsfullt og flott bilde. Synes du treffer veldig bra her. Liker det veldig godt! Det er viktig å være presis når man skal på jobb, men her var det nesten verdt det.

Jeg synes egentlig at sola er fin nå. Joda den er ganske overeksponert, men det bidrar bare til stemningen fordi man kjenner igjen følelsen av å se på sola en tidlig morgen. Du har også beholdt gulfargen så det er ikke så ille som om den hadde vært helt hvitt og utbrent.

Kameraet dit lager veldig bra råfiler, så du klarer sikkert å hente inn enda mer høylys. Om det egentlig er nødvendig blir en smaksak :)

Det var da voldsomt til positiv kommentar da! Tusen takk for det! :) Jeg vet at kameraet er laaaangt forran meg i teknologi og finesser, så der jar jeg mye å gå på. Fikk kameraet til jul, før det har jeg bare tulla med et kompaktkamera. Råfilformat har jeg ikke prøvd meg på for jeg har uansett ikke mulighet til å gjøre noe med det for øyeblikket. Ikke så innmari farlig om jeg kommer litt seint på jobb, tar det igjen i andre enden av dagen.. ;)

Lenke til kommentar
Hei, vet ikke hvordan du kan unngå overeksponert sol når den er så synlig som på dette bildet. Eventuelt eksperter kan kanskje hjelpe deg (oss).

Men uansett, fint formidlet morgensol dette.

Vennlig hilsen Ragnar[/quote

Tusen takk Ragnar! :) Jeg bare nyyyter sånne øyeblikk om morgenen!

Lenke til kommentar

Fint stemningsfullt bilde.

Gir meg ro når jeg titter på det.

Det var virkelig verdt å komme litt sent på jobben denne dagen, synes jeg..

Det synes jeg også, kan flexe med en halvtime uten at noen får panikk. :) det er en skikkelig boost å stoppe bilen, rusle ned i fjæra og bare nyte skjønnheten og stillheten alene noen minutter. :) En må unne seg det. Flere burde gjort det.....eller kanskje ikke....vil ha fjæra for meg sjøl. ;)

Lenke til kommentar

Fint bilde med fin sol :)

Det du mener med "fin sol" er nok den rødorange som pryder de fleste solopp/nedganger. Da må du opp litt før og/eller undereksponere litt. Men det er også vanskelig å få fine farger uten skyer eller dis i horisonten ;)

Jeg får prøve å undereksponere litt kanskje. Det er så mye å sette seg inn i!! :) Huggelig at du stakk innom i dag også! I lika det! ;)

Lenke til kommentar

Hello sunshine:-)

Vakkert og flott dette her. Synes ikke det gjorde så mye at sola var litt utbrent. Det er jo slik vi ser den med det blotte øye. Ang. sjefen, så bør han skjønne at når han ansetter fotoskrullete folk, så er det flexitid som gjelder:-)

PS Fikk meg en god latter i går og kunneikkedymegforogsvaremedsammemynt.....

:laugh: Morsom du! PS jeg var ikke fotoskrulle når han ansatte meg for snart tjue år siden. Men jeg har flexitid på en halv time i hvert fall, så jeg var innafor! :) koselig med besøk i dag også!

Lenke til kommentar

Synes dette ble bra, jeg! :)

Mht. tips, så er det vel mulig å "hente" lyset fra flere alternative punkter i motivet, slik at du ev. får flere valg...Lønner seg nok med flere alternative skudd av slike øyeblikk..

Slike motlysbilder er uansett en balansegang med valgene...

Ellers, så kunne vel et kutt opp vært noe, kanskje...? Forgrunnen synes jeg bør være slik..

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...