leoss Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Jeg har akkurat kjøpt meg bærbar hvor det følger med Win XP Home Ed. Kan jeg bruke denne på min stasjonære PC, eller blir det noe krøll med aktivering, WinUpdate eller noe? Er det bare ulovlig, men mulig? Leoss Lenke til kommentar
HansArne Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Er nok ikke mulig. Du kan ikke ha samme registrerings nummer på to pc'er Du vil ikke få aktivert win XP på nummer to Lenke til kommentar
Rkskaar Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Ingen problem, men du kan bare bruke lisensen noen ganger. Tror det var 8, etter det må du kjøpe ny lisens. Dvs ny windows. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 DETTE ER IKKE LOV om ikke lisensen er for flere pcr da... Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Har du ikke lest lisensen eller? : Står da klart og tydelig at det er 1 lisens per PC med mindre noe annet skulle tilsi det. Lenke til kommentar
mars001 Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Har de forandret på dette? Før var det lov å ha en lisens på en stasjonær pc og legge inn på laptop i tillegg og omvendt, dette sjekket jeg med Microsoft, selv om det er en stund siden Blir kanskje værre nå som det er aktivering. Lenke til kommentar
anderlin Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Så vidt jeg har hørt gjaldt dette bare Office, og ikke Windows. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Det stemmer, du kan kun ha en kopi av programmet installert per lisens. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 => bruke masse penger på unyttig, ustabil og usikker programmvare (windows) XP er tydelig bare en ribbet, ødelagt UNIX uansett da. Ikke at de gidder å innrømme det, men les "hjelp & støtte" (ser for meg en bestemor med krykker), så skjønner du det rimelig kjapt. Lenke til kommentar
mars001 Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Kan ikke si jeg kjenner meg igjen i det du sier når det gjelder XP akkurat men. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Hvis du begynner å lese litt om komandolinja til XP, vil du merke at den har blitt MEGET UNIX lik, på svært mange måter. Kan nevne: - Mange vanligvis "UNIX only" kommandoer har blitt tilgjengelig (spes. med tanke på nettverk), men vaneligvis bare klient-utgaven - Shellet har plutselig fått TAb-completion - Det har faktisk blitt (noe) mer stabilt. Men multitaskingen suger fremdeles like hardt som den altid tiligere har gjort. - Det siste poenget glemte jeg. Som vanlig. Lenke til kommentar
PT Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Man må ha en flerbrukerlisens for å kunne innstallere det på flere pc'er (dyrt) Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Merkelig diskusjon.. En tlf. til migrensoft og saken er avklart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå