kreppsen Skrevet 11. mars 2015 Del Skrevet 11. mars 2015 Hei! Jeg har lenge tenkt og søke master i London og da innenfor finans. Det kreves GMAT test til alle de store universitetene og business skolene. Er det noen her som har tatt denne testen før og fått 650++? Hvilke forberedelse gjorde dere i forkant og hvilke forutsetninger hadde dere fra før av? Jeg har bl.a. tatt Bloomberg testen i London, kan disse to være sammenlignbare? Takker for alle svar og innspill! Lenke til kommentar
Bluehorse Skrevet 19. mars 2015 Del Skrevet 19. mars 2015 Hei! Jeg har lenge tenkt og søke master i London og da innenfor finans. Det kreves GMAT test til alle de store universitetene og business skolene. Er det noen her som har tatt denne testen før og fått 650++? Hvilke forberedelse gjorde dere i forkant og hvilke forutsetninger hadde dere fra før av? Jeg har bl.a. tatt Bloomberg testen i London, kan disse to være sammenlignbare? Takker for alle svar og innspill! Halla! Jeg har tatt testen så kan gi deg et par tips.. Bloomberg er ikke sammenlignbar (hvertfall ikke den jeg kjenner til), du burde kjøpe deg en GMAT bok på Amazon som dekker alt. Så kan du supplere med mobilapper som gir deg oppgaver du kan øve på når du venter på bussen, eller kjeder deg. En venn av en venn gjorde dette og scorte 780. Fyren er formann i sjakkklubben på skolen sin , så ta det med en klype salt. Men det var det han gjorde, og det funket. Jeg ringte også en alumni fra Dartmouth før testen som scorte 740, han sa lesng på kvelden jevnt og trutt i 6 mnd. holdt for han. Economist har også et bra kurs hvor noen deler er gratis, og du lærer bra teknikker bla. "ballparking" som går ut på eliminasjon. Denne metoden funker veldig bra, og gjør at du av og til slipper unna noen av de jævligste matteoppgavene. Matten på GMAT er ganske enkel, veldig barneskolematte med prosentregninger og brøker/algebra. Jeg syns det vanskelgste var nivået på engelsken på de andre delene. Du får gjerne emner om Anibtiotka forskning eller absurde temaer du garantert ikke kan en dritt om, også skal man analysere argumenter. Problemet her er at hver gang du svarer riktig blir neste spørsmål vanskeligere, og det blir fort en ond sirkel. Første delen er skriving (AWA), dette er rimelig plankekjøring men tells bare på Ivy league skoler og andre spesifikke program hvor dette er relevant. Den inngår ikke i selve scoren din. Nå tok jeg bare prøven for å få en feeling, uten å forebrede ordenltg, så scoren min er ikke representativt men da fikk du jo noe;-) For min egen del dreit jeg i GMAT og tok en master i International Business istedet. Gå for LBS eller LSE. Om du søker Cass eller Imperial blir konkurransen jævlig tøff! 1 Lenke til kommentar
kreppsen Skrevet 20. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2015 Hei! Jeg har lenge tenkt og søke master i London og da innenfor finans. Det kreves GMAT test til alle de store universitetene og business skolene. Er det noen her som har tatt denne testen før og fått 650++? Hvilke forberedelse gjorde dere i forkant og hvilke forutsetninger hadde dere fra før av? Jeg har bl.a. tatt Bloomberg testen i London, kan disse to være sammenlignbare? Takker for alle svar og innspill! Halla! Jeg har tatt testen så kan gi deg et par tips.. Bloomberg er ikke sammenlignbar (hvertfall ikke den jeg kjenner til), du burde kjøpe deg en GMAT bok på Amazon som dekker alt. Så kan du supplere med mobilapper som gir deg oppgaver du kan øve på når du venter på bussen, eller kjeder deg. En venn av en venn gjorde dette og scorte 780. Fyren er formann i sjakkklubben på skolen sin , så ta det med en klype salt. Men det var det han gjorde, og det funket. Jeg ringte også en alumni fra Dartmouth før testen som scorte 740, han sa lesng på kvelden jevnt og trutt i 6 mnd. holdt for han. Economist har også et bra kurs hvor noen deler er gratis, og du lærer bra teknikker bla. "ballparking" som går ut på eliminasjon. Denne metoden funker veldig bra, og gjør at du av og til slipper unna noen av de jævligste matteoppgavene. Matten på GMAT er ganske enkel, veldig barneskolematte med prosentregninger og brøker/algebra. Jeg syns det vanskelgste var nivået på engelsken på de andre delene. Du får gjerne emner om Anibtiotka forskning eller absurde temaer du garantert ikke kan en dritt om, også skal man analysere argumenter. Problemet her er at hver gang du svarer riktig blir neste spørsmål vanskeligere, og det blir fort en ond sirkel. Første delen er skriving (AWA), dette er rimelig plankekjøring men tells bare på Ivy league skoler og andre spesifikke program hvor dette er relevant. Den inngår ikke i selve scoren din. Nå tok jeg bare prøven for å få en feeling, uten å forebrede ordenltg, så scoren min er ikke representativt men da fikk du jo noe;-) For min egen del dreit jeg i GMAT og tok en master i International Business istedet. Gå for LBS eller LSE. Om du søker Cass eller Imperial blir konkurransen jævlig tøff! Tusen takk for utfyllende svar! Selv om jeg snakker og skriver flytende så merker jeg selv at det ofte er språket som kommer til kort ved slike tester. Leser nå mellom 2-3 bøker om finans, trading o.l. i mnden og jeg føler at dette utvikler språket mitt. Jeg tror det folk vinner mest på er teknikker som du skriver om, som ballparking. Jeg skal gå gjennom skolen når dette nærmer seg. Jeg har også fått svar fra Cass at det ikke er alltid de krever GMAT, dersom man kan vise til tilstrekkelig med kvantitative fag. Du skriver at konkurransen blir jævlig tøff på Cass og Imperial, men både LBS og LSE har flere søkere per plass på finansstudiet? Foreleseren vår har satt oss i kontakt med to som jobber i City nå innen trading/M&A og de mente at det ikke hadde noe betydning om hvilken av disse du gikk på. Jeg søker nok også Warwick, men for å sitere han ene traderen "finansstudiene på de andre skolene er bra, men det er ikke Ivy League." og de store rekrutterer utelukkende fra IL til trading posts. Kjenner du til dette? Lenke til kommentar
Bluehorse Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 Hei! Jeg har lenge tenkt og søke master i London og da innenfor finans. Det kreves GMAT test til alle de store universitetene og business skolene. Er det noen her som har tatt denne testen før og fått 650++? Hvilke forberedelse gjorde dere i forkant og hvilke forutsetninger hadde dere fra før av? Jeg har bl.a. tatt Bloomberg testen i London, kan disse to være sammenlignbare? Takker for alle svar og innspill! Halla! Jeg har tatt testen så kan gi deg et par tips.. Bloomberg er ikke sammenlignbar (hvertfall ikke den jeg kjenner til), du burde kjøpe deg en GMAT bok på Amazon som dekker alt. Så kan du supplere med mobilapper som gir deg oppgaver du kan øve på når du venter på bussen, eller kjeder deg. En venn av en venn gjorde dette og scorte 780. Fyren er formann i sjakkklubben på skolen sin , så ta det med en klype salt. Men det var det han gjorde, og det funket. Jeg ringte også en alumni fra Dartmouth før testen som scorte 740, han sa lesng på kvelden jevnt og trutt i 6 mnd. holdt for han. Economist har også et bra kurs hvor noen deler er gratis, og du lærer bra teknikker bla. "ballparking" som går ut på eliminasjon. Denne metoden funker veldig bra, og gjør at du av og til slipper unna noen av de jævligste matteoppgavene. Matten på GMAT er ganske enkel, veldig barneskolematte med prosentregninger og brøker/algebra. Jeg syns det vanskelgste var nivået på engelsken på de andre delene. Du får gjerne emner om Anibtiotka forskning eller absurde temaer du garantert ikke kan en dritt om, også skal man analysere argumenter. Problemet her er at hver gang du svarer riktig blir neste spørsmål vanskeligere, og det blir fort en ond sirkel. Første delen er skriving (AWA), dette er rimelig plankekjøring men tells bare på Ivy league skoler og andre spesifikke program hvor dette er relevant. Den inngår ikke i selve scoren din. Nå tok jeg bare prøven for å få en feeling, uten å forebrede ordenltg, så scoren min er ikke representativt men da fikk du jo noe;-) For min egen del dreit jeg i GMAT og tok en master i International Business istedet. Gå for LBS eller LSE. Om du søker Cass eller Imperial blir konkurransen jævlig tøff! Tusen takk for utfyllende svar! Selv om jeg snakker og skriver flytende så merker jeg selv at det ofte er språket som kommer til kort ved slike tester. Leser nå mellom 2-3 bøker om finans, trading o.l. i mnden og jeg føler at dette utvikler språket mitt. Jeg tror det folk vinner mest på er teknikker som du skriver om, som ballparking. Jeg skal gå gjennom skolen når dette nærmer seg. Jeg har også fått svar fra Cass at det ikke er alltid de krever GMAT, dersom man kan vise til tilstrekkelig med kvantitative fag. Du skriver at konkurransen blir jævlig tøff på Cass og Imperial, men både LBS og LSE har flere søkere per plass på finansstudiet? Foreleseren vår har satt oss i kontakt med to som jobber i City nå innen trading/M&A og de mente at det ikke hadde noe betydning om hvilken av disse du gikk på. Jeg søker nok også Warwick, men for å sitere han ene traderen "finansstudiene på de andre skolene er bra, men det er ikke Ivy League." og de store rekrutterer utelukkende fra IL til trading posts. Kjenner du til dette? Ja jeg følte også jeg var over middels i Engelsk, så det kom som et sjokk. Men det eneste som hjelper er jo som du sier å lese engelsk. Les gjerne engelske aviser som WSJ eller Economist hver morgen, der får du mye fagterminologi og bra greier du kan bruke på AWA også. Det jeg mente med Imperial og Cass er at det blir for enkelt for nordmenn å komme inn, ergo blir konkurransen tøff på jobbsøking og du kommer i samme rekke som BI, CBS, NHH-mastere uten noen spesiell edge. Det gjelder jo da jobber her i Oslo, og ikke nødvendigvis i London. Cass er veldig tett oppmot næringslivet i the City. Nå skal det sies at jeg har venner på både Imperial, Warwick, Cass og LSE og alle har fått kremjobber, så i bunn og grunn kan du komme hvor du vil hvis du jobber litt hardere enn alle andre. Annet tips, hvis du ikke har gjort det allerede begynn å se pÅ CFA level 1 for å gi deg selv mer tyngde. Lenke til kommentar
Bluehorse Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 Hei! Jeg har lenge tenkt og søke master i London og da innenfor finans. Det kreves GMAT test til alle de store universitetene og business skolene. Er det noen her som har tatt denne testen før og fått 650++? Hvilke forberedelse gjorde dere i forkant og hvilke forutsetninger hadde dere fra før av? Jeg har bl.a. tatt Bloomberg testen i London, kan disse to være sammenlignbare? Takker for alle svar og innspill! Halla! Jeg har tatt testen så kan gi deg et par tips.. Bloomberg er ikke sammenlignbar (hvertfall ikke den jeg kjenner til), du burde kjøpe deg en GMAT bok på Amazon som dekker alt. Så kan du supplere med mobilapper som gir deg oppgaver du kan øve på når du venter på bussen, eller kjeder deg. En venn av en venn gjorde dette og scorte 780. Fyren er formann i sjakkklubben på skolen sin , så ta det med en klype salt. Men det var det han gjorde, og det funket. Jeg ringte også en alumni fra Dartmouth før testen som scorte 740, han sa lesng på kvelden jevnt og trutt i 6 mnd. holdt for han. Economist har også et bra kurs hvor noen deler er gratis, og du lærer bra teknikker bla. "ballparking" som går ut på eliminasjon. Denne metoden funker veldig bra, og gjør at du av og til slipper unna noen av de jævligste matteoppgavene. Matten på GMAT er ganske enkel, veldig barneskolematte med prosentregninger og brøker/algebra. Jeg syns det vanskelgste var nivået på engelsken på de andre delene. Du får gjerne emner om Anibtiotka forskning eller absurde temaer du garantert ikke kan en dritt om, også skal man analysere argumenter. Problemet her er at hver gang du svarer riktig blir neste spørsmål vanskeligere, og det blir fort en ond sirkel. Første delen er skriving (AWA), dette er rimelig plankekjøring men tells bare på Ivy league skoler og andre spesifikke program hvor dette er relevant. Den inngår ikke i selve scoren din. Nå tok jeg bare prøven for å få en feeling, uten å forebrede ordenltg, så scoren min er ikke representativt men da fikk du jo noe;-) For min egen del dreit jeg i GMAT og tok en master i International Business istedet. Gå for LBS eller LSE. Om du søker Cass eller Imperial blir konkurransen jævlig tøff! Tusen takk for utfyllende svar! Selv om jeg snakker og skriver flytende så merker jeg selv at det ofte er språket som kommer til kort ved slike tester. Leser nå mellom 2-3 bøker om finans, trading o.l. i mnden og jeg føler at dette utvikler språket mitt. Jeg tror det folk vinner mest på er teknikker som du skriver om, som ballparking. Jeg skal gå gjennom skolen når dette nærmer seg. Jeg har også fått svar fra Cass at det ikke er alltid de krever GMAT, dersom man kan vise til tilstrekkelig med kvantitative fag. Du skriver at konkurransen blir jævlig tøff på Cass og Imperial, men både LBS og LSE har flere søkere per plass på finansstudiet? Foreleseren vår har satt oss i kontakt med to som jobber i City nå innen trading/M&A og de mente at det ikke hadde noe betydning om hvilken av disse du gikk på. Jeg søker nok også Warwick, men for å sitere han ene traderen "finansstudiene på de andre skolene er bra, men det er ikke Ivy League." og de store rekrutterer utelukkende fra IL til trading posts. Kjenner du til dette? Ja jeg følte også jeg var over middels i Engelsk, så det kom som et sjokk. Men det eneste som hjelper er jo som du sier å lese engelsk. Les gjerne engelske aviser som WSJ eller Economist hver morgen, der får du mye fagterminologi og bra greier du kan bruke på AWA også. Det jeg mente med Imperial og Cass er at det blir for enkelt for nordmenn å komme inn, ergo blir konkurransen tøff på jobbsøking og du kommer i samme rekke som BI, CBS, NHH-mastere uten noen spesiell edge. Det gjelder jo da jobber her i Oslo, og ikke nødvendigvis i London. Cass er veldig tett oppmot næringslivet i the City. Nå skal det sies at jeg har venner på både Imperial, Warwick, Cass og LSE og alle har fått kremjobber, så i bunn og grunn kan du komme hvor du vil hvis du jobber litt hardere enn alle andre. Annet tips, hvis du ikke har gjort det allerede begynn å se pÅ CFA level 1 for å gi deg selv mer tyngde. Annen ting det du nevnte med at de uteukkende rekrutterer fra IL er nok i ferd med å endre seg, men er kanskje aktuelt fortsatt for hvertfall Goldman og Jp Morgan. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 Lol, disse skolene var ikke akuratt billige. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 Lol, disse skolene var ikke akuratt billige. Jeg sjekket når bare LSE, som har skolepenger på et forholdsvis likt nivå som der jeg går, men når jeg blir ferdig med min mastergrad til sommeren kommer jeg til å sitte igjen med et studielån på ~560k. Vet at Imperial ligger på et nivå høyere enn det man får dekket på Lånekassen. Lenke til kommentar
Bluehorse Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 Lol, disse skolene var ikke akuratt billige. Lol, disse skolene var ikke akuratt billige. Jeg sjekket når bare LSE, som har skolepenger på et forholdsvis likt nivå som der jeg går, men når jeg blir ferdig med min mastergrad til sommeren kommer jeg til å sitte igjen med et studielån på ~560k. Vet at Imperial ligger på et nivå høyere enn det man får dekket på Lånekassen. hvor går du hen? Lenke til kommentar
kreppsen Skrevet 21. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2015 Lol, disse skolene var ikke akuratt billige. De er ikke billige, men med en potensiell jobb i City er det verdt det, i hvertfall for min del. Det er mye større sannsynlighet for å få muligheten der borte med en engelsk master kontra en norsk fra BI/NHH. Lenke til kommentar
kreppsen Skrevet 21. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2015 Hei! Jeg har lenge tenkt og søke master i London og da innenfor finans. Det kreves GMAT test til alle de store universitetene og business skolene. Er det noen her som har tatt denne testen før og fått 650++? Hvilke forberedelse gjorde dere i forkant og hvilke forutsetninger hadde dere fra før av? Jeg har bl.a. tatt Bloomberg testen i London, kan disse to være sammenlignbare? Takker for alle svar og innspill! Halla! Jeg har tatt testen så kan gi deg et par tips.. Bloomberg er ikke sammenlignbar (hvertfall ikke den jeg kjenner til), du burde kjøpe deg en GMAT bok på Amazon som dekker alt. Så kan du supplere med mobilapper som gir deg oppgaver du kan øve på når du venter på bussen, eller kjeder deg. En venn av en venn gjorde dette og scorte 780. Fyren er formann i sjakkklubben på skolen sin , så ta det med en klype salt. Men det var det han gjorde, og det funket. Jeg ringte også en alumni fra Dartmouth før testen som scorte 740, han sa lesng på kvelden jevnt og trutt i 6 mnd. holdt for han. Economist har også et bra kurs hvor noen deler er gratis, og du lærer bra teknikker bla. "ballparking" som går ut på eliminasjon. Denne metoden funker veldig bra, og gjør at du av og til slipper unna noen av de jævligste matteoppgavene. Matten på GMAT er ganske enkel, veldig barneskolematte med prosentregninger og brøker/algebra. Jeg syns det vanskelgste var nivået på engelsken på de andre delene. Du får gjerne emner om Anibtiotka forskning eller absurde temaer du garantert ikke kan en dritt om, også skal man analysere argumenter. Problemet her er at hver gang du svarer riktig blir neste spørsmål vanskeligere, og det blir fort en ond sirkel. Første delen er skriving (AWA), dette er rimelig plankekjøring men tells bare på Ivy league skoler og andre spesifikke program hvor dette er relevant. Den inngår ikke i selve scoren din. Nå tok jeg bare prøven for å få en feeling, uten å forebrede ordenltg, så scoren min er ikke representativt men da fikk du jo noe;-) For min egen del dreit jeg i GMAT og tok en master i International Business istedet. Gå for LBS eller LSE. Om du søker Cass eller Imperial blir konkurransen jævlig tøff! Tusen takk for utfyllende svar! Selv om jeg snakker og skriver flytende så merker jeg selv at det ofte er språket som kommer til kort ved slike tester. Leser nå mellom 2-3 bøker om finans, trading o.l. i mnden og jeg føler at dette utvikler språket mitt. Jeg tror det folk vinner mest på er teknikker som du skriver om, som ballparking. Jeg skal gå gjennom skolen når dette nærmer seg. Jeg har også fått svar fra Cass at det ikke er alltid de krever GMAT, dersom man kan vise til tilstrekkelig med kvantitative fag. Du skriver at konkurransen blir jævlig tøff på Cass og Imperial, men både LBS og LSE har flere søkere per plass på finansstudiet? Foreleseren vår har satt oss i kontakt med to som jobber i City nå innen trading/M&A og de mente at det ikke hadde noe betydning om hvilken av disse du gikk på. Jeg søker nok også Warwick, men for å sitere han ene traderen "finansstudiene på de andre skolene er bra, men det er ikke Ivy League." og de store rekrutterer utelukkende fra IL til trading posts. Kjenner du til dette? Ja jeg følte også jeg var over middels i Engelsk, så det kom som et sjokk. Men det eneste som hjelper er jo som du sier å lese engelsk. Les gjerne engelske aviser som WSJ eller Economist hver morgen, der får du mye fagterminologi og bra greier du kan bruke på AWA også. Det jeg mente med Imperial og Cass er at det blir for enkelt for nordmenn å komme inn, ergo blir konkurransen tøff på jobbsøking og du kommer i samme rekke som BI, CBS, NHH-mastere uten noen spesiell edge. Det gjelder jo da jobber her i Oslo, og ikke nødvendigvis i London. Cass er veldig tett oppmot næringslivet i the City. Nå skal det sies at jeg har venner på både Imperial, Warwick, Cass og LSE og alle har fått kremjobber, så i bunn og grunn kan du komme hvor du vil hvis du jobber litt hardere enn alle andre. Annet tips, hvis du ikke har gjort det allerede begynn å se pÅ CFA level 1 for å gi deg selv mer tyngde. Jeg tenker i utgangspunktet å søke utelukkende i London. Ja, har skjønt at det er mulig å lande front-office jobber selv uten en IL master, men da gjerne i en litt mindre bank. Jeg ønsker meg i utgangspunktet ikke til en amerikansk investeringsbank, ihvertfall ikke som trainee, ettersom presset er mye høyere her enn i flere av de europeiske bankene. Trodde de fleste bankene hadde egne programmer for CFA 1, 2 og 3 eller bør jeg starte med dette allerede på uni.? Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 21. mars 2015 Del Skrevet 21. mars 2015 (endret) hvor går du hen?Bath (står i signatur). Sånn jeg ser det er det mulig å få jobb i banker i City fra mange universiteter. Det er din egen interesse, kunnskap og erfaring fra diverse sommerjobber etc i finans som gjør deg til en god kandidat. Jeg lekte selv med tanken på å søke på noe slikt, men uten noe som helst av relevant bakgrunn er jeg en søker med veldig liten tyngde. Endret 21. mars 2015 av ahpadt Lenke til kommentar
Bluehorse Skrevet 21. mars 2015 Del Skrevet 21. mars 2015 Hei! Jeg har lenge tenkt og søke master i London og da innenfor finans. Det kreves GMAT test til alle de store universitetene og business skolene. Er det noen her som har tatt denne testen før og fått 650++? Hvilke forberedelse gjorde dere i forkant og hvilke forutsetninger hadde dere fra før av? Jeg har bl.a. tatt Bloomberg testen i London, kan disse to være sammenlignbare? Takker for alle svar og innspill! Halla! Jeg har tatt testen så kan gi deg et par tips.. Bloomberg er ikke sammenlignbar (hvertfall ikke den jeg kjenner til), du burde kjøpe deg en GMAT bok på Amazon som dekker alt. Så kan du supplere med mobilapper som gir deg oppgaver du kan øve på når du venter på bussen, eller kjeder deg. En venn av en venn gjorde dette og scorte 780. Fyren er formann i sjakkklubben på skolen sin , så ta det med en klype salt. Men det var det han gjorde, og det funket. Jeg ringte også en alumni fra Dartmouth før testen som scorte 740, han sa lesng på kvelden jevnt og trutt i 6 mnd. holdt for han. Economist har også et bra kurs hvor noen deler er gratis, og du lærer bra teknikker bla. "ballparking" som går ut på eliminasjon. Denne metoden funker veldig bra, og gjør at du av og til slipper unna noen av de jævligste matteoppgavene. Matten på GMAT er ganske enkel, veldig barneskolematte med prosentregninger og brøker/algebra. Jeg syns det vanskelgste var nivået på engelsken på de andre delene. Du får gjerne emner om Anibtiotka forskning eller absurde temaer du garantert ikke kan en dritt om, også skal man analysere argumenter. Problemet her er at hver gang du svarer riktig blir neste spørsmål vanskeligere, og det blir fort en ond sirkel. Første delen er skriving (AWA), dette er rimelig plankekjøring men tells bare på Ivy league skoler og andre spesifikke program hvor dette er relevant. Den inngår ikke i selve scoren din. Nå tok jeg bare prøven for å få en feeling, uten å forebrede ordenltg, så scoren min er ikke representativt men da fikk du jo noe;-) For min egen del dreit jeg i GMAT og tok en master i International Business istedet. Gå for LBS eller LSE. Om du søker Cass eller Imperial blir konkurransen jævlig tøff! Tusen takk for utfyllende svar! Selv om jeg snakker og skriver flytende så merker jeg selv at det ofte er språket som kommer til kort ved slike tester. Leser nå mellom 2-3 bøker om finans, trading o.l. i mnden og jeg føler at dette utvikler språket mitt. Jeg tror det folk vinner mest på er teknikker som du skriver om, som ballparking. Jeg skal gå gjennom skolen når dette nærmer seg. Jeg har også fått svar fra Cass at det ikke er alltid de krever GMAT, dersom man kan vise til tilstrekkelig med kvantitative fag. Du skriver at konkurransen blir jævlig tøff på Cass og Imperial, men både LBS og LSE har flere søkere per plass på finansstudiet? Foreleseren vår har satt oss i kontakt med to som jobber i City nå innen trading/M&A og de mente at det ikke hadde noe betydning om hvilken av disse du gikk på. Jeg søker nok også Warwick, men for å sitere han ene traderen "finansstudiene på de andre skolene er bra, men det er ikke Ivy League." og de store rekrutterer utelukkende fra IL til trading posts. Kjenner du til dette? Ja jeg følte også jeg var over middels i Engelsk, så det kom som et sjokk. Men det eneste som hjelper er jo som du sier å lese engelsk. Les gjerne engelske aviser som WSJ eller Economist hver morgen, der får du mye fagterminologi og bra greier du kan bruke på AWA også. Det jeg mente med Imperial og Cass er at det blir for enkelt for nordmenn å komme inn, ergo blir konkurransen tøff på jobbsøking og du kommer i samme rekke som BI, CBS, NHH-mastere uten noen spesiell edge. Det gjelder jo da jobber her i Oslo, og ikke nødvendigvis i London. Cass er veldig tett oppmot næringslivet i the City. Nå skal det sies at jeg har venner på både Imperial, Warwick, Cass og LSE og alle har fått kremjobber, så i bunn og grunn kan du komme hvor du vil hvis du jobber litt hardere enn alle andre. Annet tips, hvis du ikke har gjort det allerede begynn å se pÅ CFA level 1 for å gi deg selv mer tyngde. Jeg tenker i utgangspunktet å søke utelukkende i London. Ja, har skjønt at det er mulig å lande front-office jobber selv uten en IL master, men da gjerne i en litt mindre bank. Jeg ønsker meg i utgangspunktet ikke til en amerikansk investeringsbank, ihvertfall ikke som trainee, ettersom presset er mye høyere her enn i flere av de europeiske bankene. Trodde de fleste bankene hadde egne programmer for CFA 1, 2 og 3 eller bør jeg starte med dette allerede på uni.? Det skjønner jeg godt, 100 timer i uken kan sikkert ta livet av de fleste. Uansett Jeg var på en del workshops med Jp.Morgan før jeg swtichet helt karriereretning, og her ble vi også intodusert til UBS, og SG, her påpekte de hvor viktg CFA var. Til tross for at du muligens må kjøre hele løpet uansett i en ren analytiker stilling gir det deg et lite konkurransefortrinn også for C.Finance stllinger. Da holder det som regel med level 1, men det kan du høre med bankene selv der du vil jobbe. Lykke tl;-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå