simen j.k. Skrevet 11. mars 2015 Del Skrevet 11. mars 2015 Hei er en 17 år gammel gutt som leter etter en fin 18-års bil . Har fulgt lenge med på en bmw 3-serie 323i 1998 modell som er til salgs, men det eneste som holder meg tilbake fra å kjøpe den er feilene som er på bilen. Personen har skrevet at det er disse feilene på bilen:- Toppakning er gåen. (Vann i oljen)- Svetter olje fra toppdeksel (Har ny toppdekselpakning liggende)- Klukking begge sider i forstilling- Airbaglampe lyser. Sensormatten i pasasjersetet som er gåen.- Høyre bakvindu fungerer ikke. Kan disse reparasjonene bli dyre og vanskelige å fikse? Tenker da å reparere selv med hjelp fra familie/bekjente som har kunnskap med bil. Som sakt så har jeg fulgt med på bilen over en tid å lagt merke til at på bilens første annonse lo prisen på 34 535.- mens nå ligger den på 18 000. Er det fordi personen er desperat etter å få solgt bilen? for det er ingen forskjell unntatt prisen på de 2 annonsene . Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 11. mars 2015 Del Skrevet 11. mars 2015 (endret) Nei, bare nei.Det der ser ut som som å kjøpe seg seg en hodepine for 18 000. Det er tross alt en grunn til at den er ikke blir solgt, hadde den vært min hadde jeg tatt vrakpanten for den Endret 11. mars 2015 av Slettet+3165 Lenke til kommentar
Kontorpult (Øystein) Skrevet 11. mars 2015 Del Skrevet 11. mars 2015 Toppakning er nesten bilens død... Et styr å bytte, nesten enklere å bytte hele motoren. Bare, nei. Styr unna. Finn deg en annen og let videre. 1 Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 11. mars 2015 Del Skrevet 11. mars 2015 Dette høres ut som en hodepine ja. Motoren kan være helt ødelagt pga at det er vann i den. Det er ikke sikkert det er toppakning, men vridd topp pga manglende kjøling / ikke varme opp motor. Airbaglys er enda værre. Dersom bilen har et strøkent interiør / karosseri / masse utstyr, så kan en spesialist få den på veien igjen. Men sånn som bilen står nå er den ikke været mer enn evt. bensin på tanken. 1 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 11. mars 2015 Del Skrevet 11. mars 2015 Å bytte toppakning i seg selv er en kurant sak, men det er svært ofte det er større problemer.. Gjerne sprekk i topp eller blokk, alternativt skeiv topp. Det høres ut som en fin måte å kjøpe seg problemer på. Etter de nye reglene skal feil på airbag resultere i feil på EU-kontroll nå, så dette må også fikses.. Selve airbagen koster gjerne 5000 eller mer. Her kan du fort få 30 lapper i påkost før du har en brukbar bil. 2 Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 11. mars 2015 Del Skrevet 11. mars 2015 Hvor mye koster en slik bil å forsikre for en 18-åring? 3 Lenke til kommentar
oOF Skrevet 11. mars 2015 Del Skrevet 11. mars 2015 https://www.finansportalen.no/Forsikring/Bilforsikring Her har man et godt utgangspunkt for å finne pris på forsikring Lenke til kommentar
Transon Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 Hvor mye koster en slik bil å forsikre for en 18-åring? Jeg betaler 700 i mnd for min som er en BMW 525, vil si det er kurrant pris men anbefaler å ringe inn til selskapene. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 5-serie har tradisjonelt vært billigere å forsikre enn 3-serie. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå