Gå til innhold

Anbefaling av trådløst nettverkskort


Anbefalte innlegg

Jeg har aldri hatt spesielt kjapt nett og har derfor klart meg med det dlink airplus kortet jeg kjøpte for mange år siden. PCene har blitt nyere med årene, men ikke nettverkskortet. Men nå har jeg skaffet meg bredbånd 50 fra canal digital og da duger det ikke lengre. Trådløst med dette kortet så får jeg ikke engang halvparten av den farten jeg får på feks Ipaden, selv i en liten leilighet, kort avstand fra routeren. Jeg har vurdert å legge kabel, men det føles unødvendig.

 

Så jeg lurte på om noen kunne anbefale et bra trådløst nettverkskort? Jeg regner med at det er mulig å skaffe seg ett kort som gir meg maksfart selv om det er trådløst? Ipaden klarer jo 60 Mbps trådløst i diverse speedometere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Halloen, folkens! 

 

Har fått meg en hybel, men problemet mitt er at det bare er trådløs nett som er inkludert i leien, så derfor trenger jeg et god trådløs kort. Har sett litt på denne: https://www.komplett.no/tp-link-tl-wdn4800-11n-wireless-adapter/771418#!tab:info den er blitt anbefalt av en god del på nettsiden, andre som har erfaringer med den? 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Min anbefaling går til denne:

http://www.prisjakt.no/product.php?p=1596098

Har 2 stk og er strålende fornøyd, lang rekkevidde, stabil og har lav latency (ping). Den baserer seg dog på "n" standarden som har teoretisk maks på 300mbps. Hos meg klarer den å utnytte linen på 50/50 til 45/46 gjennom gulv og tre vegger ;) (bruker en Get Box 2 ruter, som jeg tror er synderen for at hastighetene ikke når helt opp).

Den kommer på 300~ med frakt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...