bil_bil_ Skrevet 11. mars 2015 Del Skrevet 11. mars 2015 Hei! Jeg jobber med et prosjekt om bilselgere, da i hovedsak bruktbilselgere.Har du noen gang møtt en sprø, morsom, sleip, eller på en eller annen måte minneverdig bruktbilselger?Hvem da? Og hvor? Gjerne noen som er en skikkelig karakter.Jeg vil gjerne høre ALLE dine erfaringer med minneverdige bruktbilselgere. Kanskje du til og med er, eller kjenner en bruktbilselger? Ingen historie er for liten! Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 14. mars 2015 Del Skrevet 14. mars 2015 (endret) Jeg har noen historier: 1. Jeg trengte en veldig bestemt type bil og endte opp med å kjøpe en bil usett fra Audi i Forus av en som nå er daglig leder for en liten sjappe i Stavanger. Jeg ringte og spurte om de viktigste tingene: servicehistorikk, generell tilstand osv og om det var noe jeg burde vite om bilen. Da jeg fikk vite at alt var bra så ble vi enige om at jeg tok den og kom til Forus for å hente bilen. Kort tid etterpå oppdaget jeg at det var flere mangler i serviceheftet (han unnskyldte seg med at han hadde tenkt på feil bil da han snakket med meg etc) og da bilen plutselig streika kom beskjed fra verkstedet at den måtte repareres for ca 30000 for å bestå EU-kontroll. Konfrontert med løgnene hans endte jeg opp med å måtte betale 5000 for bruken av bilen den drøye måneden jeg hadde. Senere fikk jeg med meg at det hadde vært utført hærverk på noen av bilene deres som stod på tomta der. Det var jo leit.. 2. Var på salgskurs og en av de daglige lederne hos et bruktbilfirma som var der lærte forskjellene på garanti og reklamasjonsrett. Han blånekta på at en bruktbilkunde kunne komme tilbake innen 5 år og rette feil som man ifølge forbrukerkjøpsloven hade rett til. Enden på vise ble at han la ned butikken og fant seg noe innenfor håndverk istedetfor. 3. Min mor var ute og kjørte en tur, og la merke til at ene pæra på hovedlyset var gåent. Hun stoppet hos en Toyotaforhandler ved Ensjø og der satt noen ansatte ute og spiste lunsj. Den ene kom bort til henne og antok riktignok at hun trengte ny pære. Hun sa hun kunne vente til han var ferdig med å spise, men han insisterte på at han kunne ta dette og så fortsette lunsjen etterpå. Hun kjøpte sin neste bil der. Og de to neste. Endret 14. februar 2017 av TSP fjernet navn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå