Refragatio Skrevet 11. mars 2015 Del Skrevet 11. mars 2015 Hei, bilen det gjelder er en Peugeot 307 2002-modell (1.6L bensin). Jeg sliter med at motoren går varm når bilen står i ro (radiator vifta skrur seg ikke på). Ved vanlig kjøring holder motoren riktig temperatur. Problemet oppstod etter at bilen hadde stått på fjellet i snøstorm. Motorrommet og radiatorvifta var helt full av snø når jeg kom tilbake til bilen. Jeg fikk fjernet mesteparten av snøen fra motorrommet (men glømte helt å sjekke radiatorvifta) før jeg startet bilen. Motoren gikk varm etter noen kilometer og når jeg stoppet oppdaget jeg all snøen i radiatorvifta og fikk fjernet det, men nå fungerer ikke vifta. Jeg har byttet sikringer uten hell. Er det noen som har noen tips for hva jeg kan sjekke eller bytte uten å oppsøke verksted? Bilen har vert så mange ganger på verksted (kommer ikke til å kjøpe Peugeot flere ganger) så det vil jeg unngå om mulig. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 11. mars 2015 Del Skrevet 11. mars 2015 (endret) Du må sjekke om det er spenning frem til motor. Pass fingrer! Kjenner ikke din bil, men vanligvis er det en termostat på radioator som kan feile. Hadde en golf som jeg satt på et relé og styrte vifte fra dash Endret 11. mars 2015 av Luske_Ludvig 1 Lenke til kommentar
Inz4ne Skrevet 11. mars 2015 Del Skrevet 11. mars 2015 Om vifta har vært blokkert av snø så kan det jo være at den har blitt ødelagt. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 Jepp, men sjekk relé først. Du kan ta strøm direkte fra batteri og teste på vifte, men: PASS PÅ PØLSEFINGRENE!!! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå