Gå til innhold

Komplett.no og testmetodene deres


Anbefalte innlegg

Nå har jeg sendt inn en CPU 2 ganger til komplett.no, begge gangene er den testet ok, bare at sist gang fikk jeg ny CPU allikevel, og det kostet meg ingenting, men denne gangen er den testet ok og gebyr kommer på på 230kr +110kr i frakt nedover til sandefjord.

 

Jeg skjønner ikke hvordan de kan komme fram til at CPU er ok, da jeg testet den i 3 forskjellige maskiner før jeg sendte den, 1 Abit NF7-S og 2 Asus A7N8X, alle med PC3200 ram, og alle fikk svartskjerm....

 

Men nå har da "ekspertene" på komplett funnet ut at CPU er i orden.

Hvis jeg da henter den ut og den virker, da er det ugler i mosen. Siden den ikke virket når jeg prøvde den. Og hvis den ikke virker, ja da kan man spørre seg hva de driver med?

 

Jeg kommer iallefall ikke til å akseptere 230kr i bare tull fra deres side......

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
sjekk om det er riper eller andre skader på cpu, er det det eller tegn til modding så fjelder ikke garanti

Det var ingen ytre skader på CPU når jeg sendte den nedover. Men hadde den vært ødelagt og garanti ikke gjelder, så regner jeg med det ville stått på kunde sidene deres.

 

Ellers så skrev jeg ned alt av tall og nr. som sto på CPU før jeg sendte den, så jeg finner fort ut om de sender ny, og krever testgebyr oppå det hele

Lenke til kommentar

Ja, jeg har nå fått tilbake CPU, og bekreftet fra tallene mine at det var den samme, jeg fikk også et koselig gebyr på 223kr....

 

Satte den i hovedkortet og alt virket som det skulle... Lurer på om dette er en del av murphys lov, at komponenter våkner til liv etter en stund?

Hvis de kjører så omfattende tester at de bruker 24t er det jo bare rett og rimelig at de tar 150kr testgebyr... så jeg må vel belage meg på å betale, selv om jeg synes det er blodsuging.

Lenke til kommentar

Jeppers. Den sureste avgiften ved PC er når ting ikke er ødelagte allikevel :(

 

Men jeg husker fra når jeg var der at det stod en 15+ maskiner på rekke og rad og kjørte benchmarks + en mail jeg fikk fra Multicom hvor det stod at dem kjørte hovedkortet mitt i 24t hos dem. Men det er virkelig ikke en så utrolig vanskelig test da. Monter tingen --> Start opp --> Start 3dmark. Med mindre du sender inn HDD da. Da må du legge til en "--> Ghost et WinXP-image over på disken" inni der :)

Lenke til kommentar

Hadde ett defekt ABIT KD7 kort som ble testet med forskjellig RAM, cpu, strømforsyning osv før det ble levert til komplott.

 

Merkelig nok så fant de ingen feil på det, med den konsekvensen at de får det i retur, gidder ikke hente dritten på posten, og ja jeg blir kanskje bannet, men who cares.

 

Opplyste og at det virket som en periodisk feil, men til ingen nytte..

 

skal bruke mpx.no heretter

Lenke til kommentar
Haha sånn skjedde til meg å leverte inn en disk som hadde lesefeil kom gebyr på 210kr men når jeg testet den (i flere maskiner) så hadde den fortsatt lesefeil........... ;) (Komplett Suger)

Er det mulig? Har ikke du startet en tråd med feilaktig informasjon om at komplett.no er det samme som datakjeden, også fortsetter du tullet her?

Komplett suger osv. kan godt være, men det er jo ikke dem du har brukt og må betale de berømte 210 kr til.

Lenke til kommentar
Haha sånn skjedde til meg å leverte inn en disk som hadde lesefeil kom gebyr på 210kr men når jeg testet den (i flere maskiner) så hadde den fortsatt lesefeil........... ;)  (Komplett Suger)

Er det mulig? Har ikke du startet en tråd med feilaktig informasjon om at komplett.no er det samme som datakjeden, også fortsetter du tullet her?

Komplett suger osv. kan godt være, men det er jo ikke dem du har brukt og må betale de berømte 210 kr til.

LES i innleggett mitt da ..så ser du at jeg tok feil ...Jeg trodde nemlig at komplett bare skulle skifte navn....n00b

Lenke til kommentar
Haha sånn skjedde til meg å leverte inn en disk som hadde lesefeil kom gebyr på 210kr men når jeg testet den (i flere maskiner) så hadde den fortsatt lesefeil........... ;)  (Komplett Suger)

Hvis du mener å ha en feil på disken, burde du legge ved info om når den oppstår, evt. hvilke program du bruker for å fremprovosere den osv.

Disker kan være et ****** å teste, de kan f.eks. kjøres feilfritt mange ganger gjennom produsentens testprogram selv om de inneholder en feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...