Heyitskris Skrevet 11. mars 2015 Del Skrevet 11. mars 2015 Har en stor oppgave på skolen om bærekraftig utvikling og Co2 utslipp, i henhold til dette skal jeg regne ut hvor mye Co2 utslipp jeg bruker på å fly i året. Har lett Internett rundt og finner ingen mål på hvor mye Co2 eller drivstoff fly bruker på en kilometer, mil eller feks en tur til USA. Takk for svar påforhånd Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 11. mars 2015 Del Skrevet 11. mars 2015 Du har lett internett rundt? "co2 per kilometer plane" i google gir masse relevante treff, fra og med første lenke og ned. AtW Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 11. mars 2015 Del Skrevet 11. mars 2015 Tror du skal gjøre litt mer research gutten min. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. mars 2015 Del Skrevet 11. mars 2015 Ps. Legg merke til at tallene som regel er gram CO2 eller liter drivstoff per passasjerkm ved forutsetninger om at flyene flyr maksimal rekkevidde uten mellomlandinger og at alle setene er i bruk. Letting og opp til marsjhøyde er mye mer drivstoffkrevende enn marsjhøydeflygning. Med andre ord, tallene må nok oppjusteres en hel del for å illustrere realistiske innenlandsflygninger med rundt 80% av setene i bruk. Legg også merke til at når de (flyselskapene) sammenligner forbruket i liter mot for eksempel bil, forutsetter de ofte at kun ett av bilens seter er i bruk. De sammenligner heller ikke mot elbil/hybrid, men en noe tilårskommen gjennomsnittsbil. Du får sjekke litt nøyere på forutsetningene angående bagasje, type innredning av flyene (sild-i-tønne utgavene) etc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå