Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøpe ny bruktbil, inntil 200K?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Much obliged! Snevret det enda litt inn (geografisk blant annet). Jeg har tyve treff, flesteparten går en del over mitt budsjett, men 2-3 ser aktuelle ut! Innspill på den jeg nylig lenket til?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Ser grei ut den, men personlig synes jeg den ser mye bedre ut i svart enn i grå. Smaksak, selvsagt. Vet ikke om du har behov for hengerfeste, det er veldig dyrt å ettermontere på nyere biler dersom det ikke er bestilt fra fabrikk (fikk tilbud på ca 40.000 for dette på min forrige bil).

Lenke til kommentar

Jeg var i lignende situasjon som deg for noen måneder siden. Så etter biler i 200k klassen. Er også veldig svak for Audi biler. Etter at jeg tråla finn.no i flere måneder, så sprengte jeg budsjettet ganske kraftig. For bilene rundt 200k var enten gode biler som jeg mislikte, eller dårlige biler som falt i smak designmessig. Endte med en hvit audi a4 avant tfsi 170hk fra 2013, som jeg er nesten forelsket i. Angrer ikke på at jeg voldtok budsjettet, hehe.

Endret av samye83
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Stor forskjell på A3 og A4, både i pris og størrelse. Blir som Golf og Passat, som har ulike målgrupper.

Sjekk søket ditt jevnlig, så finner du nok noe du liker snart.

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar

Det du sier stemmer, men det jeg ville frem var at hvis man ser en bil som man virkelig har lyst på, så bør han ikke være altfor bundet til budsjettet. Heller kjøpe en bil man er kjempe fornøyd med, enn en bil som er sånn passe. Audi a3 kan kjøpes for 200k, men de virkelig fine, nyere a3 koster langt mer.

Lenke til kommentar

Takk for innspill!

Er inneforstått med dette og kjenner meg igjen i din beskrivelse. Det må imidlertid, av økonomiske årsaker, trekkes en grense et eller annet sted. Den er for vår del trukket ved 200K, med noe slingringsmonn. Bil er ikke så viktig for meg at jeg ser noe behov for å sprenge budsjetter i søken etter det perfekte eksemplar. Jeg tror heller ikke det eksemplaret finnes, fordi dette handler om en evighetssøken og hvorvidt det befinner seg noe bedre rundt neste hjørne; hvilket det alltid potensielt gjør. Med andre ord: en futil eksersis. Takk og lov for kognitiv dissonans!

Lenke til kommentar

Vi har bruktbil kampanje på jobb som vil gi deg minimum 20 000,- for din gamle bil. Dro derfor å kjøpte et "vrak" til 3000,- i går.

Bytta den inn mot 20 000,- i dag å kjøpte denne. http://toyota-ab.no/bruktbil/56693855/

For det første så er dette en måte å trikse inn noen kroner på. Mye sånne kampanjer i disse dager pga årsavgift.

For det andre så er det ingen som har nevnt Auris eller Hybrid i denne tråden her. Den treffer mye av kriteriene dine.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vi har bruktbil kampanje på jobb som vil gi deg minimum 20 000,- for din gamle bil. Dro derfor å kjøpte et "vrak" til 3000,- i går.

Bytta den inn mot 20 000,- i dag å kjøpte denne. http://toyota-ab.no/bruktbil/56693855/

For det første så er dette en måte å trikse inn noen kroner på. Mye sånne kampanjer i disse dager pga årsavgift.

For det andre så er det ingen som har nevnt Auris eller Hybrid i denne tråden her. Den treffer mye av kriteriene dine.

Takk for tips! Ser tilbudet utløper førstkommende lørdag. Har ikke sjanse i havet til å rekke det. Det finnes helt sikkert flere og andre som gir tilsvarende tilbud.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Mulig jeg tar feil, men jeg tror hybrid gir et komplekst drivverk som gir store vedlikeholdskostnader etter noen år. Ville selv valgt en bensinbil, eller en ren elektrisk bil dersom rekkevidden er tilstrekkelig. Et enklere alternativ er elbil med rekkeviddeforlenger (som Opel Ampera/Chevy Volt). Sjekk heller søket jeg laget over dersom Audi A3 fortsatt er aktuelt.

Lenke til kommentar

Raskt innpå. Hører en del "historier" om at Audi er dyrt å reparere (originaldeler på merkeverksted). Hvor mye hold er det i dette? Deler og reparasjoner er dyrt nok i utgangspunktet, om ikke en skal pådra seg enda større kostnader.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Kommer nok an på hvilken type Audi, og motor. En A3 med en av de mest vanlig bensin- eller dieselmotorene har mange felles deler i motor og drivverk med Golf, og prisene på den er på samme nivå.

Lenke til kommentar

Hvis du er så opphengt i VAG , har du sett på Skoda? billigste , og mest driftsikre derfra.

Bmw 1 serie får du for den prisen og , men den vet jeg ikke hvordan er.

Det jeg vet hvordan er, er Honda, driftsikkert og bra! :)

Lenke til kommentar

Jeg er fremdeles på let. Titter foreløpig på to:

For førstnevnte er verkstedhistorikk: Ingen kjente skader. Service april 2013: kombiinstrument byttet desember 2014 garanti. Service/EU/Br.væskeservice januar 2015. Byttet reg.kjede på garanti januar 2015. Har fått pris uten innbytte, men har ikke fulgt dette opp enda.

For sistnevnte: fått innbyttepris. Fulgt servicer, ingen skader. Full tilstandsrapport og takst. Ikke fått tilbud utover innbyttesum.

Kom gjerne med innspill!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...