Shirmah Skrevet 26. august 2015 Del Skrevet 26. august 2015 (endret) 1: Hos Hifiklubben har de en Argon DAC til ca 1500, som er helt grei så lenge du ikke har lytterom, er megakresen, og skal spille av ekstremt høyoppløselig lyd. Den har 3 innganger: 1x Coax, 1x Optisk og 1x USB. De har også en Cambridge DAC som koster litt mer, og støtter høyere bitrate. Den har 4 innganger: 2x Coax, 1x Optisk og 1x USB. Noen lydforskjell i praksis med TV som lydkilde tviler jeg på at du hører. Du kan bruke begge som "lydkort" til PC, og spille av musikk på anlegget rett fra PC'en, men merk at Argon DAC'en ikke støtter Mac, kun windows. Ser at de har en bitteliten Argon MiniDAC hos hifiklubben også, til en 500-lapp. Den har jeg ikke prøvd, men det funker sikkert greit til TV-lyd, og hvis du aldri har planer om å koble til PC. 2: Den ser f.eks slik ut. Ingen vits i å kjøpe en kjempedyr en her heller. Og du trenger bare én. 3: Jepp, det stemmer. Ja, optisk utgang ser slik ut som på bildet der. Det er jo helt greit å bruke coax, men jeg synes bare det var litt rart at en 4 år gammel TV ikke har optisk utgang. Nuvel. Endret 26. august 2015 av Shirmah Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 26. august 2015 Del Skrevet 26. august 2015 En god DAC er jo viktig til gode lydanlegg, men for en rimelig og enkel løsning til TV-lyd pleier jeg å anbefale Argon MiniDac fra HiFiklubben eller Fiio DAC fra Elkjøp. Philips har hatt noen sære påfunn ang tilkoblinger, men tror nok at denne TV-en er en del mer enn 4 år... Lenke til kommentar
WPX Skrevet 26. august 2015 Del Skrevet 26. august 2015 Takk for svar begge to! Er klar over at jeg er helt idiot på dette området, men jeg har virkelig ikke sett noen optisk inngang noe sted på TVen. Skal sjekke modellnummer når jeg kommer hjem, står vel på internett om den har optisk inngang. Men jo, er en 47" Philips kjøpt på Elkjøp for ca 4 år siden. Lenke til kommentar
WPX Skrevet 26. august 2015 Del Skrevet 26. august 2015 (endret) Finner ikke noe om optisk utgang her: http://www.philips.no/c-p/42PFL3606H_12/3000-series-lcd-tv-med-digital-crystal-clear/beskrivelser Står bakpå tv-en at den er produsert i 2011. Edit: står her https://www.komplett.no/product/629339#technical-detailsat det skal være en SPDIF-utgang bak.. Er dette det samme som optisk utgang? Endret 26. august 2015 av WPX Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 26. august 2015 Del Skrevet 26. august 2015 Du har ingen optisk digital utgang, men derimot en koaksial digital utgang. På bilde nummer 2 står det "Digital Audio Out", så hvis du kjøper DAC'en fra Fiio på Elkjøp kan du få tv-lyden via forsterkeren din. Det eneste du trenger i tillegg er en ledning fra tv-en din inn i DAC'en, altså en koaksial kabel. Lenke til kommentar
WPX Skrevet 26. august 2015 Del Skrevet 26. august 2015 Du har ingen optisk digital utgang, men derimot en koaksial digital utgang. På bilde nummer 2 står det "Digital Audio Out", så hvis du kjøper DAC'en fra Fiio på Elkjøp kan du få tv-lyden via forsterkeren din. Det eneste du trenger i tillegg er en ledning fra tv-en din inn i DAC'en, altså en koaksial kabel. Ok, takk for tips Og så må jeg kjøpe en DAC... Får se litt hva HiFi-klubben har Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 IKKE KJØPT DAC. Ser du nevner du har Philips TV. Da må du gå veldig nøye igjennom manualen før du kjøper DAC. Har selv en Philips TV, og den digitale utgangen på denne er ikke kompatibel med min stereo forsterker med DAC. Dette fant jeg ut etter å ha tydet en kryptisk manual på området, og klaget til Philips på at TVen enda en gang var defekt. Min sender kun ut Dolby Digital signal, mens alle normale DACer kun støtter PCM. Du kan kjøpe DAC, men snakk med selger først at du kan levere den tilbake hvis det ikke skulle fungere. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 Eventuelt er det en innstilling for lydutgangen (optiske) på TV som sier stereo eller surround lyd. Som på min Philips. 1 Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 Det er et valg for digitallyd i lydmenyen på denne modellen: • [Digitalt utformat]: Velg utformat for digitallyd som sendes til kontakten for digitallyd. • [PCM]: Konverter lyd som ikke er av typen PCM, til PCM-format. • [Flerkanals]: Overfør lyd til hjemmekinoanlegget Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå