Stine12 Skrevet 11. mars 2015 Del Skrevet 11. mars 2015 Heia! Jeg er 15 ( 99´er ) og har fått vannkopper. Fikk den første på lørdag den 7.mars, men de kom sånn ordentlig på mandagen. De er kjempe mange, men klør faktisk ikke så masse som jeg trodde de skulle gjøre! Er også litt plaget med at jeg har blitt tung i pusten og har vært litt kvalm til tider. Er det normalt å få andre "plager" når man får vannkopper og hvor lenge varer de?! Er utrolig kjedelig å sitte hjemme hele uken.. haha! Takk for svar Lenke til kommentar
Ragnar115 Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 Vannkopper kan vare fra 5-10 dager, og i litt "unormale" situasjoner kan det vare opp til 2 uker. Dette er alle de vanligste symptomene på vannkoper: Utslett, Feber, Dårlig matlyst, Kløe, Hodepine, Hevelse i ansiktet, Muskelsmerter, Ryggsmerter, Kvalme, Øresmerter, Sår hals, Sår i munnen utsletter starter som regel i hodebunnen og går nedover i fjeset (dette varierer, men oftest), begynner med ein rød flekk, så blir det ein blemme med klart innhold, etter noen dager dannes det ein skorpe som etter kvart detter av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå