MrEirik Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Kan noe gå sundt hvis jeg putter en for rask prosessor på et hovedkort? I mitt tilfelle stod en PentiumII 400 MHz på för, og jeg skal montere en PIII 500 MHz. Begge er "boxed" og PIII'en passer i slot'en. Jeg vet ikke hva hovedkortet heter... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 hvis hovedkortet ditt støtter cpuen så skal det gå helt fint. Lenke til kommentar
covah Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Du må helt sikkert flytte på noen jumprer på hovedkortet, ellers kommer den 500 Mhz PIII'en din til å kjøre på 400 Mhz. Lenke til kommentar
MrEirik Skrevet 4. november 2003 Forfatter Del Skrevet 4. november 2003 så ingenting vil gå sundt, asså? Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Last ned aida: http://www.aida32.hu/aida-download.php?bit=32 Finn ut hva slags hovedkort du har, hva slags prosessorer det støtter og om det er en nyere bios ute. Lenke til kommentar
fluke2k Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Kan noe gå sundt hvis jeg putter en for rask prosessor på et hovedkort? I mitt tilfelle stod en PentiumII 400 MHz på för, og jeg skal montere en PIII 500 MHz. Begge er "boxed" og PIII'en passer i slot'en. Jeg vet ikke hva hovedkortet heter... Vet hvertfall at det gode gamle 440BX chipsetet til Intel funka bra på P3. Du må nok laste ned en ny BIOS uansett så den støtter høyere multiplyers o.l. Lenke til kommentar
MrEirik Skrevet 5. november 2003 Forfatter Del Skrevet 5. november 2003 Hovedkortet mitt heter IBM V66XA på sidene til IBM står disse prosessorene som støttet: 1. Pentium II-350 w/ECC 2. Pentium II-400 w/ECC 3. Pentium II-450 w/ECC Prosessoren jeg ønsker å putte i er Pentium III @ 500 MHz. Vil dette funke med oppdatert BIOS?? Hvorfra kan jeg isåfall laste ned oppdatering til BIOS? Lenke til kommentar
covah Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Uffda, en IBM... det lover ikke bra. Slike merkePCer er ofte produsert på en måte som gjør at de ikke støtter noe annet enn AKKURAT det den er lagd for. Har mine tvil om det vil virke i det hele tatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå