Emancipate Skrevet 22. februar 2016 Del Skrevet 22. februar 2016 http://www.dagbladet.no/2016/02/22/kultur/gudbrandsdalsost/brunost/tine/moodsofnorway/43244852/ Med slagordet «It's hip to be square», lanserte Tine denne helga den tradisjonelle Gudbrandsdalsosten i ny sjokkrosa forpakning.Konseptet er et samarbeidet med Moods of Norway. ... - Vi vet at spuare er kvadratHaakon Dahl i Kitchen reklamebyrå mener Tines kampanje er vellykket tross formen på osten.- Jeg mener at «It's hip to be spaure» er en akseptabel overdrivelse, sier reklameekspert i Haakon Dahl i Kitchen reklamebyrå. Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 22. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2016 Morsom! Lurer på om spaure betyr noe? Et kvadrat er vel en todimensjonal figur? Den osten kan da aldri bli kvadratisk. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 22. februar 2016 Del Skrevet 22. februar 2016 (endret) Det er enda en feil inni der , i tillegg til de 2x spaure -> square. Kvadrat er todimensjonal, ja. Hele reklamen er en ganske pinlig affære. Edit: Muligens to feil, faktisk. Endret 22. februar 2016 av Emancipate Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 22. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2016 Det er flere feil, men de drukner i spaurene/spaura. Det første kommaet bør nok bort. Det samme skal i framfor Haakon i slutten. 1 Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 22. februar 2016 Del Skrevet 22. februar 2016 Haakon Dahl i Kitchen reklamebyrå mener Tines kampanje er vellykket tross formen på osten.- Jeg mener at «It's hip to be square» er en akseptabel overdrivelse, sier reklameekspert i Haakon Dahl i Kitchen reklamebyrå reklameeksperten [eller bare han]. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 22. februar 2016 Del Skrevet 22. februar 2016 Enig med ærligøs ang. kommaet, men jeg mener det mangler et komma etter ny. Det er en forpakning som er ny og sjokkrosa, ikke en ny sjokkrosa (satt opp mot den gamle sjokkrosa). 1 Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 22. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2016 Enig med ærligøs ang. kommaet, men jeg mener det mangler et komma etter ny. Det er en forpakning som er ny og sjokkrosa, ikke en ny sjokkrosa (satt opp mot den gamle sjokkrosa). Jeg tenkte det samme, men jeg fikk en anfall av usikkerhet og vånde og lot det være. Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 23. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2016 Jeg mener det er en feil her. I tillegg er det noe jeg synes er uheldig, men kanskje ikke feil. Dette er ikke stedet for å gå inn i debatten om Irak-krigen var fornuftig eller ikke, eller om Bush, Cheney, Rumsfeld, Powell og flere handlet mot bedre viten når det gjelder WMD.http://www.minervanett.no/irak-spokelset/ Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 23. februar 2016 Del Skrevet 23. februar 2016 "mot bedre vitende". WMD -> MØV 1 Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 23. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2016 "mot bedre vitende". WMD -> MØV Gledesdreper! Jeg tenkte dette skulle være en vanskelig oppgave! Jeg synes det er uheldig å innlemme et engelsk forbokstavord i en tekst på norsk. Aner ikke om det er regler for dette. Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 24. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2016 Noe er galt her: Tall fra Trygg Trafikk viser at bare halvparten av alle syklister bruker hjelm, og at en fjerdedel av disse igjen ikke bruker hjelm for å spare sveisen. For Benedicte Hammerstad (23) ble det en dyrkjøpt erfaring å droppe sykkelhjelmen. http://www.tv2.no/a/6894523 Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 24. februar 2016 Del Skrevet 24. februar 2016 Dyrkjøpt kan brukast på nynorsk, ikkje på bokmål: dyrekjøpt. Det var einaste språkfeilen eg fann. 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 24. februar 2016 Del Skrevet 24. februar 2016 En fjerdedel av den halvparten som bruker hjelm bruker ikke hjelm. Det er en selvmotsigelse. Tall fra Trygg Trafikk viser at bare halvparten av alle syklister bruker hjelm. En fjerdedel av de som ikke bruker hjelm sier det er for å spare sveisen. Apropos fjerdedel, hva er greia med at noen ikke bruker ordenstall for brøker? Tredel, firedel, etc. Er det lov, og hva er rett? 1 Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 24. februar 2016 Del Skrevet 24. februar 2016 Tredel er tradisjonelt ein del laga av tre, men det er nå valgfritt å skrive tredel, tredjepart eller tredjedel (og faktisk også trepart!). Det siste har eg korkje høyrt eller sett, rett nok.. Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 24. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2016 (endret) Språkfeilen er påpekt og forvirringen rundt hjelmbruk kommentert. Det var de to tingene jeg la merke til. Jeg trodde ord som "fjerdedel" var ute av rettskrivningen, men ordbøkene mine sier det samme som Vox ovenfor: Begge variantene er tillatt. Hvis noen hadde påstått at "fjerdedel" i oppgaven var feil, sto jeg klar til ordboksoppslag. Endret 24. februar 2016 av ærligøs Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 24. februar 2016 Del Skrevet 24. februar 2016 Punktum i overskrift er feil, dessutan ein sær skrivings feil. Og avisnavnet.Håpar meldinga i staden gjeld Dagbladet og trenamnsjournalistane. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 24. februar 2016 Del Skrevet 24. februar 2016 Punktum i overskrift er feil, dessutan ein sær skrivings feil. Og avisnavnet. Håpar meldinga i staden gjeld Dagbladet og trenamnsjournalistane. Det er vel ingressen som har punktum. De to andre er riktige. Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 24. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2016 Hvordan vet man om noe er ingress eller overskrift? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå