ærligøs Skrevet 17. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2016 Speaking of which, hvordan skrives ku-bh-er? Kanskje: kubehåer el. ku-behåer Vanskelig! Jeg er i humør og kjører på med en selvlaget oppgave. Den skal ha nøyaktig 1 uomtvistelig feil: Da det blåste opp fra sterk storm til full storm, måtte vi undersøke muligheta for å evakuere krøplingene. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 Det kan ikke blåse opp fra sterk storm til full storm, siden full storm er svakere enn sterk storm på Beaufortskalaen. Jeg hadde også skrevet muligheten fremfor muligheta, men ser at muligheta er godkjent bøying av feminum. Godt mulig at det bare er i hodet mitt det skurrer. 1 Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 17. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2016 Riktig! "Muligheta" var lagt inn som en distraksjon. Ordet skurrer for meg også. Men korrekt er det. Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 18. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2016 Her er det minst to feil. Jeg er rimelig sikker på at antallet feil er tre: Den som skader naturmiljø og kulturminner i amerikanske nasjonalparker kan straffes med opp til seks måneder i fengsel og maksimumsbot på 5.000 dollar.http://www.kjendis.no/2016/02/17/kjendis/underholdning/film/musikk/vanessa_hudgens/43190889/#_ga=1.232833694.1687846935.1449171592 Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 18. februar 2016 Del Skrevet 18. februar 2016 Den som skader naturmiljø og kulturminner i amerikanske nasjonalparker [komma] kan straffes med opp til opptil seks måneder i fengsel og maksimumsbot på bot på inntil 5.000 5 000 dollar. 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 18. februar 2016 Del Skrevet 18. februar 2016 Hvis det var svaret tar jeg en ny: - Selve produksjonen av næringsdyr og plangton vil være avhengig av arealet og volumet. Når dette da er lite, og det er samme antall fisk i bassenget så blir det mindre mat per fisk, sier Brabrand. Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 18. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2016 (endret) Den som skader naturmiljø og kulturminner i amerikanske nasjonalparker [komma] kan straffes med opp til opptil seks måneder i fengsel og maksimumsbot på bot på inntil 5.000 5 000 dollar. Enig! Komma og punktumet i dollarbeløpet var jeg sikker på var feil. "opp til" var jeg litt usikker på, selv om oppslag i ordbøker tydet på at den rettelsen du gjorde, var nødvendig. Den nye oppgaven: plankton, komma etter "bassenget" Kommaet etter "lite" tror jeg kan fjernes. Endret 18. februar 2016 av ærligøs Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 18. februar 2016 Del Skrevet 18. februar 2016 Plankton var det jeg tenkte på. Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 19. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2016 Selvkomponert oppgave med (forhåpentligvis) nøyaktig 1 feil: Han bedro lite verdifullt til kollokviet med sine distraherende, kaprisiøse digresjoner om kipne grå eminenser. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 19. februar 2016 Del Skrevet 19. februar 2016 (endret) bedro -> bidro Han bidro med lite verdifullt. kaprisiøse, kipne og grå eminenser gir ingen mening i sammenhengen "lurespørsmål" ved at det ikke skal være komma etter kipne, fordi "grå eminenser" er tingen. Eller? Endret 19. februar 2016 av Emancipate Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 19. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2016 Ja, du har rett. Lureriet var var mer å gjøre hele greiene vanskelig i slutten slik at feilen ble skjult av mye rart. Jeg forstår ikke helt hva du mener med at de nevnte ordene ikke gir mening i sammenhengen. Er det noe jeg ikke ser her? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 19. februar 2016 Del Skrevet 19. februar 2016 "lunefulle digresjoner om kåte/muntre mektige rådgivere som holder seg i bakgrunnen." Det gir ingen mening for meg. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 19. februar 2016 Del Skrevet 19. februar 2016 Varslingen skal nemlig være tilstrekkelig. Hvis ikke kan en bilfører påberope seg såkalt «reel villfarelse», noe som kan gi fritak for straff. Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 19. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2016 Jeg synes det var en litt vrien oppgave. Jeg tror at feilen er "reell villfarelse". I stedet skal det nok være "rettsvillfarelse". Det er mitt forslag. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 19. februar 2016 Del Skrevet 19. februar 2016 Du er inne på riktig sted, men jeg er usikker på om du så feilen. Det korrekte er nok "reell villfarelse". 1 Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 19. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2016 Den så jeg ikke. Jeg siterte også feil og skrev det riktig. Sløvt! Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 20. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2016 Her mener jeg det er 1 klar feil. Så er det noe en kan pirke på, tror jeg. Til løftene ble det brukt en 600 t beltekran. Dette er i følge Morten Martinessen en svært utfordrende jobb som krever enormt med presisjon og forhåndsplanlegging.http://www.vestkran.no/nor/Firma/Siste-nyheter/Erfaringsrik-paa-forbrenning Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 20. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2016 ifølge? Ja, men skru på pleonasme-detektoren og se hva du finner. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 20. februar 2016 Del Skrevet 20. februar 2016 Det er så gammeldags å planlegge på forhånd. Jeg foretrekker å gjøre planleggingen i ettertid. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå