Emancipate Skrevet 8. oktober 2015 Del Skrevet 8. oktober 2015 Det var "momentum" jeg tenkte på. "I optimisme" blir ganske rart, ja. "Momentumet" kunne jeg gjerne erstattet med "drivet". Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 10. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2015 varmearbeider-sertifikat og varmearbeider-kurs? Kanskje helt uten bindestrek? Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 14. oktober 2015 Del Skrevet 14. oktober 2015 varmearbeider-sertifikat og varmearbeider-kurs? Kanskje helt uten bindestrek? Riktig. Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 15. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2015 Jeg tror det må bli "bli med og gi". Jeg burde kunnet dette, men blir alltid usikker. Lenke til kommentar
Cair Paravel Skrevet 15. oktober 2015 Del Skrevet 15. oktober 2015 Skal stå "TV-aksjonen NRK" Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 15. oktober 2015 Del Skrevet 15. oktober 2015 Jeg tror det må bli "bli med og gi". Jeg burde kunnet dette, men blir alltid usikker. I dette tilfellet skal det nok være "å". Det er én handling, å gi. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 15. oktober 2015 Del Skrevet 15. oktober 2015 Det korrekte er nok "og", men det hadde vært logisk med "å". Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 15. oktober 2015 Del Skrevet 15. oktober 2015 Jeg tror det må bli "bli med og gi". Jeg burde kunnet dette, men blir alltid usikker. Jeg er enig. Skal stå "TV-aksjonen NRK" Riktig. Det er flere feil. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 15. oktober 2015 Del Skrevet 15. oktober 2015 På sjekken står aksjonen med stor a, det skulle vært liten. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 15. oktober 2015 Del Skrevet 15. oktober 2015 På sjekken står aksjonen med stor a, det skulle vært liten. Helt riktig, men allerede påpekt av Cair Paravel. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 15. oktober 2015 Del Skrevet 15. oktober 2015 Jeg trodde han mente at det skulle være stor V i TV på skriften over bildet. Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 17. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2015 Jeg finner en feil her: Ingen personer ble skadet i forbindelse med brannen, men to ble sendt til legevakt for sjekk.Der ble de undersøkt for eventuelle røykskader etter å ha forsøkt å redde ut dyrene fra fjøset.De er nå dimitert og tatt hånd om av familie, opplyser politiet.http://www.nrk.no/nordland/mistet-fire-generasjoner-gardsdrift-i-fjosbrannen-1.12608317 Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 17. oktober 2015 Del Skrevet 17. oktober 2015 Fjøs på legevakta? «Dimitert» står ikke i Bokmålsordboka, og det var vel uansett ikke familien som «dimiterte» dem. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 17. oktober 2015 Del Skrevet 17. oktober 2015 (endret) Kanskje lovlig å skrive, men jeg kan ikke fordra dropping av artikler: "send til legevakt for en sjekk". Også dimitert -> dimittert. Endret 17. oktober 2015 av Emancipate Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 17. oktober 2015 Del Skrevet 17. oktober 2015 (endret) Det korrekte er nok "og", men det hadde vært logisk med "å". Forstår ikke hva dere baserer dette på. Edit: Siterte galt innlegg. Endret 17. oktober 2015 av cuadro Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 17. oktober 2015 Del Skrevet 17. oktober 2015 Det korrekte er nok "og", men det hadde vært logisk med "å". Forstår ikke hva dere baserer dette på. Fortidstest: "De ble med og ga". Det kan ikke bli "å ga". 1 Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 17. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2015 Fjøs på legevakta? «Dimitert» står ikke i Bokmålsordboka, og det var vel uansett ikke familien som «dimiterte» dem. Jeg tenkte på "dimitert" som feilen. Der skal det være tre t-er. Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 18. oktober 2015 Del Skrevet 18. oktober 2015 Det korrekte er nok "og", men det hadde vært logisk med "å". Forstår ikke hva dere baserer dette på. Fortidstest: "De ble med og ga". Det kan ikke bli "å ga". Aha! For et absurd og meningsløst aspekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå