Gå til innhold

Finn språkfeilen!

ærligøs

Anbefalte innlegg

Det er kanskje en kjennsgjerning at mennesker på den nordlige halvkule som en hovedregel ikke har like god toleranse for sterk mat som de har i for eksempel India.

http://www.dagbladet.no/2015/09/25/nyheter/utenriks/storbritannia/mat_og_drikke/41234901/

I tillegg til hovedfeilen er det nok en par ting å stusse over her. 

Mer enn det som allerede er nevnt, så virker det ikke som at skribenten er særlig klar på om "mennesker på den nordlige halvkule" er mer tolerante til landet India, eller om det er i landet India de er mer tolerante for sterk mat.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen som vil løse forrige? Jeg tar en til, og kommer med løsningene i morgen. Her er jeg litt i tvil om det i det hele tatt er noe feil. Den siste setningen er bare med fordi den var morsom. Én bokstav mindre, og han hadde hett havari. :p

- Da vil dette trolig forandre seg, sier Håvard Thorset og anbefaler folk i området om å sikre gjenstander som potensielt kan bli tatt av vinden.

En kansellasjon for Hurtigruta
Også Hurtigruta har blitt rammet av uværet i Nord-Norge. Den statseide ruta har en båt stående i Bodø og tidligere i dag måtte MS Vesterålen passere havna på Skjervøy.

Havet var for kraftig til at det var forsvarlig å legge til.

- Det har vært noen uhumske lyder fra nabolugarene her, men ellers er situasjonen udramatisk, sier passasjer Glenn-Rune Halvari om ferden videre til i retning Tromsø.

Lenke til kommentar

Ingen som vil løse forrige? Jeg tar en til, og kommer med løsningene i morgen. Her er jeg litt i tvil om det i det hele tatt er noe feil. Den siste setningen er bare med fordi den var morsom. Én bokstav mindre, og han hadde hett havari. :p

- Da vil dette trolig forandre seg, sier Håvard Thorset, og anbefaler folk i området om å sikre gjenstander som potensielt kan bli tatt av vinden.

En kansellasjon kansellering for Hurtigruta Hurtigruten

Også Hurtigruta Hurtigruten har blitt rammet av uværet i Nord-Norge. Den statseide ruta De har en båt stående i Bodø, og tidligere i dag måtte MS Vesterålen passere havna på Skjervøy. Havet var for kraftig til at det var forsvarlig å legge til.

- Det har vært noen uhumske skumle lyder fra nabolugarene her, men ellers er situasjonen udramatisk, sier passasjer Glenn-Rune Halvari om ferden videre til i retning Tromsø.

Endret av Horrorbyte
Lenke til kommentar

Den første oppgaven: Det heter vann mølla.

Den andre oppgaven:

om: korrekt, den så jeg ikke.

kansellasjon: korrekt, det var hovedfeilen. Det er litt rart at ikke "kansellering" står i ordboka.

Hurtigruta: korrekt, det visste jeg ikke.

Den statseide ruta: det ser jeg ikke problemed med å si.

uhumsk: uhumsk betyr noe annet enn skummel, og det er uhumsk som er det riktige å bruke her.

til: korrekt, den så jeg ikke.

Lenke til kommentar

Ny feil:

http://www.dinside.no/934747/slik-ble-vw-avslort

VW valgte på dette tidspunktet å legge kortene på bordet, og fortalte at de har et tilleggsprogram som merker når bilene testes, og at det i disse korte øyeblikkene kjøres i et modus som resulterer i langt lavere NOx-utslipp.

Det endte med at EPA sendte ut en notering om at Volkswagen AG, Audi AG, og Volkswagen Group of America bevisst hadde lurt de amerikanske måleformene ved å bruke en såkalt ”defeat-device”, som i dette tilfellet er et tilleggsprogram som får motorene til å slippe ut mindre NOx under tester, enn når de kjøres som normalt på vei.
4 feil, tror jeg.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...