Emancipate Skrevet 18. september 2015 Del Skrevet 18. september 2015 Da 33 år gamle Daro Navaratnam var på tur i Las Vegas fikk han ideen til dSafe. Fem år senere er selskapet solgt til det svenske betalingskosernet Bambora. Lenke til kommentar
Karl Skapeland Skrevet 18. september 2015 Del Skrevet 18. september 2015 (endret) Fem år senere ble selskapet solgt... Betalingskonsernet. Endret 18. september 2015 av Karl Skapeland Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 18. september 2015 Del Skrevet 18. september 2015 Er/ble kommer an på hva man skal si. Er er helt fint. Konsernet var den feilen jeg tenkte på. Lenke til kommentar
Karl Skapeland Skrevet 18. september 2015 Del Skrevet 18. september 2015 Synes ikke oppgaven var særlig spennende. Her var det jo en skrivefeil, og ikke en direkte språkfeil. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 18. september 2015 Del Skrevet 18. september 2015 Spørsmålet er om han var på tur i eller til Las Vegas. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 18. september 2015 Del Skrevet 18. september 2015 (endret) Synes ikke oppgaven var særlig spennende. Her var det jo en skrivefeil, og ikke en direkte språkfeil. Skrivefeil er språkfeil. Les førsteposten. Spørsmålet er om han var på tur i eller til Las Vegas. Bra! Jeg vil tro han var på tur til. (Edit: Jeg til tro han var på "en tur til".) Ofte når jeg klipper inn noe med én feil i, så er det flere. Endret 19. september 2015 av Emancipate Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 19. september 2015 Forfatter Del Skrevet 19. september 2015 http://www.kk.no/livsstil/flere-norske-kvinner-f%C3%A5r-strupekreft-av-oralsex-35205?_ga=1.13291185.786556328.1427968216 Her er det mulig å pirke på noe, tror jeg: Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 19. september 2015 Del Skrevet 19. september 2015 Mellomrom før kolon. Kolon... Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 19. september 2015 Forfatter Del Skrevet 19. september 2015 Mellomrom før kolon. Kolon... Ja, riktig. I tillegg er det ikke samsvar mellom tekst og illustrasjon. Oralsex bør ikke illustreres av et bilde som viser kyssing. Det skal illustreres av en bie som flyr rundt en blomst. 1 Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 22. september 2015 Forfatter Del Skrevet 22. september 2015 Her er det minst en feil: For å kunne sjonglere interessante jobber og høy inntekt med det å ha mange barn, rent hus og store middagsselskaper hjemme i helgene, må de rike ha hushjelp og barnepass. Men de skaffer seg ikke hushjelp, de inviterer istedet unge filippinske jenter hjem til seg på kulturutveksling.http://www.dagbladet.no/2015/02/09/kultur/meninger/debatt/forskjeller/integrering/37610719/ Lenke til kommentar
Karl Skapeland Skrevet 22. september 2015 Del Skrevet 22. september 2015 Her er det minst en feil: For å kunne sjonglere interessante jobber og høy inntekt med det å ha mange barn, rent hus og store middagsselskaper hjemme i helgene, må de rike ha hushjelp og barnepass. Men de skaffer seg ikke hushjelp, de inviterer istedet unge filippinske jenter hjem til seg på kulturutveksling. http://www.dagbladet.no/2015/02/09/kultur/meninger/debatt/forskjeller/integrering/37610719/ "I stedet". Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 22. september 2015 Forfatter Del Skrevet 22. september 2015 "I stedet". Riktig! Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 22. september 2015 Del Skrevet 22. september 2015 Her er en skikkelig nøtt, fra Statens vegvesen. 1 Lenke til kommentar
ilPrincipino Skrevet 22. september 2015 Del Skrevet 22. september 2015 Bokmålsordboka sier krasje: http://www.nob-ordbok.uio.no/perl/ordbok.cgi?OPP=Kr%C3%A6sje&ant_bokmaal=5&ant_nynorsk=5&bokmaal=+&ordbok=begge Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 22. september 2015 Del Skrevet 22. september 2015 Bokmålsordboka sier krasje: http://www.nob-ordbok.uio.no/perl/ordbok.cgi?OPP=Kr%C3%A6sje&ant_bokmaal=5&ant_nynorsk=5&bokmaal=+&ordbok=begge Bokmålsordboka har rett. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 22. september 2015 Del Skrevet 22. september 2015 Det skal være mellomrom før ... ettersom det er utelatelse av andre ord, ikke resten av ordet. KK.NO: Hvem er vel ikke glad i en rykende varm potet med en klatt smeltet smør på toppen. Med litt rømme og agurksalat, har du dessuten alt du trenger til et fat med ørret eller laks. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 22. september 2015 Del Skrevet 22. september 2015 (endret) Det skal være mellomrom før ... ettersom det er utelatelse av andre ord, ikke resten av ordet. Det er vanskelig å si med sikkerhet, men for meg ser det ut som at det er brukt mellomrom. Faktisk ser det også ut som at det er brukt ellipse, i stedet for tre punktum. Edit: ble faktisk veldig usikker, så kan godt være at du har rett i at det mangler mellomrom. Endret 22. september 2015 av Horrorbyte Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 22. september 2015 Forfatter Del Skrevet 22. september 2015 Hvem er vel ikke glad for en rykende varm potet med en klatt smeltet smør på toppen? Med litt rømme og agurksalat (komma fjernet) har du dessuten alt du trenger til et fat med ørret eller laks. Jeg er usikker på om du kan ha en klatt med smeltet smør? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 22. september 2015 Del Skrevet 22. september 2015 Spørsmålstegnet var det jeg tenkte på, og komma skulle også bort. Det skal imidlertid være "glad i", ikke "glad for", dette er to helt forskjellige ting. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 22. september 2015 Del Skrevet 22. september 2015 (endret) Spørsmålstegnet var det jeg tenkte på, og komma skulle også bort. Det skal imidlertid være "glad i", ikke "glad for", dette er to helt forskjellige ting. Glad i en matrett vs. glad for (å få/bli servert) en matrett. Samme greia, ulike innfallsvinkler. Ensbetydende med å like, enkelt sagt. Se også på glad i pizza vs. glad i en pizza. Jeg kan være glad i pizza, men er (edit: eller vil være) glad for å bli servert en pizza. Derfor stusser jeg litt her. Endret 22. september 2015 av Imsvale Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå