Imsvale Skrevet 6. september 2015 Del Skrevet 6. september 2015 Sveit har tydeligvis vært flink. Sveits' Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 7. september 2015 Forfatter Del Skrevet 7. september 2015 Feil bokstavtegn er brukt i det første ordet. Riktig er: Én Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 7. september 2015 Del Skrevet 7. september 2015 Feil bokstavtegn er brukt i det første ordet. Riktig er: Én Riktig. Lenke til kommentar
Karl Skapeland Skrevet 7. september 2015 Del Skrevet 7. september 2015 Et annet spørsmål er om det kanskje burde stått én årslønn, istedenfor en årslønn. Lenke til kommentar
( ) Skrevet 7. september 2015 Del Skrevet 7. september 2015 Eh, var det ikke det de skrev, da ? Det ser i allefall slik ut for meg... Lenke til kommentar
Karl Skapeland Skrevet 7. september 2015 Del Skrevet 7. september 2015 (endret) Eh, var det ikke det de skrev, da ? Det ser i allefall slik ut for meg... Se en gang til (evt. én) Endret 7. september 2015 av Karl Skapeland Lenke til kommentar
( ) Skrevet 7. september 2015 Del Skrevet 7. september 2015 Det har jeg gjort, og det ser éntydig ut som de som svarte, har skrevet ordet med vanlig aksent, altså den typen som går fra nede til venstre og oppover mot høyre. Jeg mistenker at du ikke har tegnsett som håndterer dette korrekt - derfor denne misforståelsen. Hvor store er bokstavene i din visning ? I min er de ganske store - og, som sagt, med vanlig aksent på e-en. Lenke til kommentar
Karl Skapeland Skrevet 7. september 2015 Del Skrevet 7. september 2015 Det har jeg gjort, og det ser éntydig ut som de som svarte, har skrevet ordet med vanlig aksent, altså den typen som går fra nede til venstre og oppover mot høyre. Jeg mistenker at du ikke har tegnsett som håndterer dette korrekt - derfor denne misforståelsen. Hvor store er bokstavene i din visning ? I min er de ganske store - og, som sagt, med vanlig aksent på e-en. Jeg refererte til skjermdumpen i innlegget, og den viser ingen aksenter i ordet 'en' foran årslønn. Lenke til kommentar
( ) Skrevet 7. september 2015 Del Skrevet 7. september 2015 Oh, shit - feil ord... (tenker seg om) Muligens - jeg er ikke så sikker; jeg synes det fungerer like godt uten. (Faktisk ville jeg tro at det ville gi betydningsforskjell - med aksent impliserer man at det vil koste flere årslønner, mens uten aksent sier man bare at det ville koste mer enn en hel årslønn.) Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 7. september 2015 Del Skrevet 7. september 2015 (Faktisk ville jeg tro at det ville gi betydningsforskjell - med aksent impliserer man at det vil koste flere årslønner, mens uten aksent sier man bare at det ville koste mer enn en hel årslønn.) Det ville vori rett om årsløner bare forekom i heile tal, men slik er det ikkje. Romet kan t.d. koste 1,1 årsløner, og det er meir enn 1 årsløn. Eg meiner det helst skal vere én, for eg les kvantoren med trykk i dette høvet. 1 Lenke til kommentar
( ) Skrevet 7. september 2015 Del Skrevet 7. september 2015 Eh, nei - årslønner er selvfølgelig ikke egne tall - men de fungerer også som enheter (historisk eksempel: 1 Mong...). Og det er det jeg mener her, nemlig at dersom man bruker aksent her, impliserer man flere av enheten "årslønn", mens man uten aksent bare sier at man overstiger en hel årslønn. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 7. september 2015 Del Skrevet 7. september 2015 Jeg leser dette med trykk på årslønn, så for meg er det riktig slik det står. Jamfør det koster en formue! Ikke én formue ... 1 Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 7. september 2015 Del Skrevet 7. september 2015 Eh, nei - årslønner er selvfølgelig ikke egne tall - men de fungerer også som enheter Det er just som enhet jeg bruker ordet i mitt eksempel: 1,1 årslønner. Det er unektelig litt mer enn 1 årslønn (som også kan skrives én årslønn). Likevel fastholder du at for at et beløp skal være større enn 1 (eller én) årslønn, må det være minst 2. Aldeles forunderlig. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 7. september 2015 Del Skrevet 7. september 2015 Likevel fastholder du at for at et beløp skal være større enn 1 (eller én) årslønn, må det være minst 2. Aldeles forunderlig. Det har han da ikke skrevet. Jeg mener det skal være uten aksent. Med aksent blir en litt latterlig sammenligning med prisen på rommet. "Én vs. mer enn én," som om det oppsiktsvekkende er at det ikke koster akkurat én årslønn - men mer! Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 7. september 2015 Del Skrevet 7. september 2015 Likevel fastholder du at for at et beløp skal være større enn 1 (eller én) årslønn, må det være minst 2. Aldeles forunderlig. Det har han da ikke skrevet. Neivel? Tolket jeg "med aksent impliserer man at det vil koste flere årslønner" feil? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 7. september 2015 Del Skrevet 7. september 2015 Beklager, du har rett. Og akroevs begrunnelse for hvorfor man ikke skal ha aksent er feil. Men, jeg ville likevel ikke brukt aksent. Lenke til kommentar
( ) Skrevet 7. september 2015 Del Skrevet 7. september 2015 "Flere årslønner", ja - ikke spesifikt et heltall slike. Fanden skulle forsøke å forklare noe her... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå