Vox_populi Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 Finn tre feil. Pfff - var det noe oppblåst som punkterte? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 29. august 2015 Del Skrevet 29. august 2015 Syklistene må bære en 3,5 kg sekk på ryggen, som skal inneholde utstyr som kan være nyttig å ha på vei over fjellet. Denne er åpen for diskusjon, men jeg mener det finnes minst en feil. Lenke til kommentar
( ) Skrevet 29. august 2015 Del Skrevet 29. august 2015 Den man kan diskutere, er "bære" - vanligvis er det den som går på sine ben, som bærer noe. Samtidig er syklisten rent faktisk pålagt denne ekstravekten, så det som er spørsmålet, er hvilket verb som ville ha passet bedre i sammenhengen... I forhold til "bæring", er det like meget sykkelen som må holde oppe denne vekten, mens det i forhold til syklingen utgjør en viss, ekstra belasting for syklisten. Og nå oppdaget jeg den grove feilen: I følge teksten her, er det nemlig ryggen som skal inneholde det utstyret, ikke sekken... Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 29. august 2015 Del Skrevet 29. august 2015 Jeg la også merke til det med ryggen, og ville egentlig strøket "på ryggen, " (hvor ellers bærer man en sekk?). Men du nevnte ikke "hovedfeilen". Som er "3,5 kg sekk". Når man ikke fortkorter kilo blir det "en 3,5 kilos sekk" eller "en sekk på 3,5 kilo". Den uthevede s-en mangler i teksten, noe jeg mener er en feil. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 30. august 2015 Del Skrevet 30. august 2015 Navn på SI-enheter har ingen flertallsform, så det er ikke feil.For det første er det ikke flertallsform vi snakker om. Kilos i den sammenhengen er ikke flertallsform. For det andre er det korrekt at 3,5 kg ikke kan skrives annerledes. Man kan ikke si "3,5 kgs". Det betyr ikke at setningen er rett, det betyr at det er feil å konstruere setningen på den måten. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 31. august 2015 Del Skrevet 31. august 2015 Dette er hentet fra aftenposten.no Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 31. august 2015 Del Skrevet 31. august 2015 Ordet hvem virker litt malplassert. Det er chipsen man skal spise, ikke personene som jobber der. Lenke til kommentar
Karl Skapeland Skrevet 31. august 2015 Del Skrevet 31. august 2015 Jeg reagerer på flere ting her, men nøyer meg med det mest opplagte, som er at det bør stå: "...er det ingen kosestund om dagen, for nå krangler..." Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 31. august 2015 Del Skrevet 31. august 2015 Jeg er enig i begge, men det var først og fremst ordet «hvem» jeg reagerte på. Lenke til kommentar
colert Skrevet 31. august 2015 Del Skrevet 31. august 2015 Jeg ville også ha skrevet: "Noe rødt i glasset og en pose med knasende innhold i fanget" Lenke til kommentar
Karl Skapeland Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 (endret) Jo mer jeg leser teksten, jo flere merkverdigheter finner jeg. Dette er dårlig norsk, intet mindre! Endret 1. september 2015 av Karl Skapeland Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 2. september 2015 Del Skrevet 2. september 2015 Å stadig komme med tilsynelatende ubetydelige slengbemerkninger til partneren, eller rett og slett bare stadig å stønne over det kjæresten gjør eller sier, er noe det kan være lett å vende seg til om man aldri faktisk får høre at det sårer. Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 2. september 2015 Forfatter Del Skrevet 2. september 2015 Komma foran det første "eller" skal bort? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 2. september 2015 Del Skrevet 2. september 2015 Tja, man kan kanskje lese det mellom kommaene som et innskudd, eller man kan fjerne det første. Den feilen jeg tenkte på er imidlertid mulig å avsløre ved å slå opp i en ordbok. Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 2. september 2015 Forfatter Del Skrevet 2. september 2015 (endret) Uff, nå ser jeg det. Dette er en feil jeg ikke har vært oppmerksom på tidligere. Muligens gjør jeg selv samme feilen. vende seg til skal være venne seg til Endret 2. september 2015 av ærligøs Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 2. september 2015 Del Skrevet 2. september 2015 Det er korrekt. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 5. september 2015 Del Skrevet 5. september 2015 Ekkofilm betalte Facebook for å få vise frem sine mangelfulle skriveferdigheter. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 5. september 2015 Del Skrevet 5. september 2015 (endret) Fyllt. Korrekt. Endret 5. september 2015 av Horrorbyte Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 6. september 2015 Del Skrevet 6. september 2015 Her er Sveits vanvittige snuoperasjon et faktum Fra 0-2 til 3-2 på ti minutter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå