Emancipate Skrevet 14. august 2015 Del Skrevet 14. august 2015 Nei, jeg leste ikke rett, jeg tar tilbake at jeg var enig. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 14. august 2015 Del Skrevet 14. august 2015 Påstanden er tvilsom av to grunner: 1. Et dårlig argument uttrykt på en grammatisk feilaktig måte blir ikke et fnugg bedre av at grammatikken blir korrigert. 2. De fleste legger ikke merke til språkfeil, 1. Ordet gjennomslagskraft er brukt, og da vil jeg nesten påstå det er riktig. Det er ikke det samme som at argumentet blir mer riktig eller bedre, bare mer overbevisende (og da bedre etter enkelte målestokker). Jeg tror vi alle kan være enige om at godt språk er mer overbevisende enn dårlig språk. 2. Men noen gjør, og jeg tror mange som generelt ikke bryr seg utpreget om språkfeil, likevel lar seg påvirke av bedre språk, om enn underbevisst. Jeg vet jeg selv tar folk mer på alvor hvis de viser at de kan skrive ordentlig. Så akkurat den biten er ikke så på jordet, men å oppfordre folk til å forbedre språket bare for at argumentasjonen skal få mer gjennomslagskraft, det er ikke noe det står så veldig mye respekt av. 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 14. august 2015 Del Skrevet 14. august 2015 Jeg har ikke telt feilene. Lenke til kommentar
( ) Skrevet 14. august 2015 Del Skrevet 14. august 2015 Jeg ga den opp når jeg skulle vifte med de få pengene jeg skulle ha med meg... 1 Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 14. august 2015 Forfatter Del Skrevet 14. august 2015 (endret) Jeg ga den opp når jeg skulle vifte med de få pengene jeg skulle ha med meg... Den la jeg også merke til. Dette blir litt for mye for meg også. Likevel en godbit for dem som liker å finne mange feil. Det virker som om det er skrevet av noen som har norsk som morsmål. Jeg misliker sterkt uttrykk som "å sette grenser på en voksen måte". Hva betyr det? Roping og skriking og trusler om innelåsing? Emancipate: Hvor har du funnet dette? Det er jo litt sjokkerende! På den annen side er det kanskje også enda et indisium på at norskfaget er noe elever kan nedprioritere. Imsvale: Jeg tror ditt innlegg får avslutte denne lille debatten. Dette kunne vært en egen tråd. Endret 14. august 2015 av ærligøs Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 14. august 2015 Del Skrevet 14. august 2015 Det virker som om det er skrevet av noen som har norsk som morsmål.Egentlig ikke, . "På en voksen måte" seg jeg ikke problemet med. Om man er voksen forstår man hva det betyr. Det betyr omtrent det motsatte av det du sier, forresten. "No shaming and blaming" og ikke konflikteskalerende. Emancipate: Hvor har du funnet dette?På en humorside som la den ut pga viftinga. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 16. august 2015 Del Skrevet 16. august 2015 Du får blant annet 24-bits audio oppsampling, ekslusiv asynkron USB-overføring og støtte for HD-lyd opp til 24-bit/192kHz. Jeg tenker på en stavefeil. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 16. august 2015 Del Skrevet 16. august 2015 (endret) Det stemmer. En potensielt elusiv feil ( ), men du tok den. Endret 16. august 2015 av Emancipate Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 16. august 2015 Del Skrevet 16. august 2015 (endret) Fjerne bindeordet? Da blir det slik: Har du korrekt ord- og språkbruk, oversikt over kommaregler og andre rettskrivingsregler, får du mer gjennomslagskraft for argumenter. Dette ser feil ut for meg. Har du A, B, får du ... Det er vel bare to elementer her. Da skal en jo bruke bindeord, ikke komma. Ser dere noe jeg ikke ser? Det er nettopp derfor jeg mener man burde fjerne bindeordet, fordi innholdet blir riktigere på den måten. Du sier selv at "riktig bruk av kommaregler og andre rettskrivningsregler" er en del av det å benytte "korrekt ord- og språkbruk". Derfor er dette ett element, og ikke to. Andre setningsledd, etter komma, er dermed en konkretisering eller utdypning og ikke et nytt element som må bindes inn i setningen. Å benytte komma for å utdype eller konkretisere et element er nokså vanlig. Med kortere ord: Bindeordet impliserer at A og B er forskjellige, men vi vet alle at B er et undersett av A. Endret 16. august 2015 av cuadro Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 21. august 2015 Forfatter Del Skrevet 21. august 2015 Det hadde jeg ikke tenkt på i det hele tatt ... at noe kan være en apposisjon i stedet for et eget moment. Det er vel slike ting som diskuteres i forbindelse med Oxford-comma? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 26. august 2015 Del Skrevet 26. august 2015 (endret) – Brukte kun én kjerneBlant annet pekte Troyer på at D-Wave brukte en PC med en åttekjerners prosessor av typen Intel Xeon E5-2670 , men at kun én av kjernene ble benyttet til dataprosesseringen i forsøket. Det skal også ha vært andre uregelmessigheter i målingene. Metodologien bak ytelsesmålingen kan du studere i dette omfattende dokumentet. Herfra: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1680449 Finn én feil. Småkinkig. Endret 26. august 2015 av Emancipate Lenke til kommentar
Karl Skapeland Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 Jeg vil tro at det er mer riktig å skrive "åtte-kjerners prosessor". Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 Nei. Det er både feil, og dessuten ikke feilen. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 Metodologien vs. metoden? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 Jepp. Metodologi er læren om metoder. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 Jepp. Metodologi er læren om metoder. En veldig utbredt feil i grunn. Metode er visst ikke fancy nok. Lenke til kommentar
Karl Skapeland Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 Nei. Det er både feil, og dessuten ikke feilen. Finn tre feil. 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 Regler for tråden: 1. Vi påpeker ikke språklige feil hos andre deltagere i tråden med mindre de har uttrykt ønske om dette. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 Du får blant annet 24-bits audio oppsampling, ekslusiv asynkron USB-overføring og støtte for HD-lyd opp til 24-bit/192kHz. Jeg tenker på en stavefeil. Jeg svarer meg selv med en ekstra feil. Jeg vet ikke hva som er ment, men "audio oppsampling" blir på en eller annen måte orddelingsfeil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå