Gå til innhold

Finn språkfeilen!

ærligøs

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det eneste jeg så, var at det burde vært "kr" med et sted (før 65). 

Det mangler punktum, og det er et anførselstegn bare på slutten. Det er det også et mellomrom som ikke skal være der. Jeg vet ikke om dette er tenkt som en del av oppgaven. 

Det Quote nevner, så jeg ikke. Her skorter det på mine grammatiske kunnskaper. Om hele setningen er grammatisk feil i forhold til det som menes, er jeg ikke sikker på. I utgangspunktet er jeg enig med Quote. 

Lenke til kommentar

"Det vil nok være vanskelig å være den ..."

Når det står "Det er nok vanskelig å være den første" - så går en ut i fra at noen allerede har stått frem. Presens.

Videre så bruker journalisten: " Men jeg tror at den første [...] hadde blitt en slags ..." - som om det er noe vi har til gode å se enda. Futurum.

Komma etter "garderoben".

Lenke til kommentar

Det var setningen med komma etter garderoben som var problemet, og det kommaet er riktig, men jeg er likevel ikke helt fornøyd.

I RBK har vi veldig mange karakterer i garderoben så det tror jeg ikke hadde blitt noe problem å stå frem her.

må være en av disse:

I RBK har vi veldig mange karakterer i garderoben, så det tror jeg ikke hadde blitt noe problem, å stå frem her.

I RBK har vi veldig mange karakterer i garderoben, så jeg tror ikke det hadde blitt noe problem å stå frem her.

Endret av Emancipate
Lenke til kommentar

Hva navnet angår, utelukker jeg ikke en kulturell sproglig variant på basis av sprog jeg ikke kan - derfor min formulering.

(Siden jeg altså ikke vet hva slags bakgrunn den aktuelle pasient har - mens de to avisene selvfølgelig også kan ha skrevet av samme feilstavelse i en felles kildes tekst...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...