Emancipate Skrevet 31. juli 2015 Del Skrevet 31. juli 2015 Hvorfor skal man være interessert i å lese en artikkel for å få lov til å betale for noe? Det står under en betal-artikkel som man ikke får lest. Jeg mener det ordner seg litt hvis man setter komma etter +. Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 31. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2015 Det eneste jeg så, var at det burde vært "kr" med et sted (før 65). Det mangler punktum, og det er et anførselstegn bare på slutten. Det er det også et mellomrom som ikke skal være der. Jeg vet ikke om dette er tenkt som en del av oppgaven. Det Quote nevner, så jeg ikke. Her skorter det på mine grammatiske kunnskaper. Om hele setningen er grammatisk feil i forhold til det som menes, er jeg ikke sikker på. I utgangspunktet er jeg enig med Quote. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 31. juli 2015 Del Skrevet 31. juli 2015 Feilen besto i det Quote påpekte, at setningen i beste fall var meningsløs, selv leser jeg det som at man får VG+ (som koster 65 kr per måned) ved å lese resten av artikkelen. >> er ment å være ei pil. Eksempel: http://pluss.vg.no/2015/07/30/2102/2102_23497624 Lenke til kommentar
Quote Skrevet 1. august 2015 Del Skrevet 1. august 2015 Jeg er enig i at det kan løses med et komma etter +, ja. Det er fullt mulig å lese det på samme måte som Emancipate gjorde. Det må jo være en grei deal å få VG+ hvis man leser resten av artikkelen? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 1. august 2015 Del Skrevet 1. august 2015 (endret) Jeg lagret denne godbiten for å legge ut her, men sant å si fant jeg ikke igjen feilen (!), så jeg måtte bare la den ligge. Men i dag fant jeg feilen, her kommer oppgaven: Endret 1. august 2015 av Emancipate Lenke til kommentar
( ) Skrevet 1. august 2015 Del Skrevet 1. august 2015 Norsk "karakter" er ikke det samme som engelsk "character"... Det ordparet er forøvrig et paradeeksempel på det man kaller "falske venner". Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 1. august 2015 Del Skrevet 1. august 2015 Tror ikke du lager så mye leven for en simpel kommafeil, men det hadde uansett gjort seg med et komma etter garderoben. Et par andre steder er det ikke så nøye; det blir så mange komma. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 1. august 2015 Del Skrevet 1. august 2015 "Det vil nok være vanskelig å være den ..." Når det står "Det er nok vanskelig å være den første" - så går en ut i fra at noen allerede har stått frem. Presens. Videre så bruker journalisten: " Men jeg tror at den første [...] hadde blitt en slags ..." - som om det er noe vi har til gode å se enda. Futurum. Komma etter "garderoben". Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 1. august 2015 Del Skrevet 1. august 2015 (endret) Det var setningen med komma etter garderoben som var problemet, og det kommaet er riktig, men jeg er likevel ikke helt fornøyd. I RBK har vi veldig mange karakterer i garderoben så det tror jeg ikke hadde blitt noe problem å stå frem her. må være en av disse: I RBK har vi veldig mange karakterer i garderoben, så det tror jeg ikke hadde blitt noe problem, å stå frem her. I RBK har vi veldig mange karakterer i garderoben, så jeg tror ikke det hadde blitt noe problem å stå frem her. Endret 1. august 2015 av Emancipate Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 1. august 2015 Forfatter Del Skrevet 1. august 2015 "gallionsfigur" skal nok være "rollemodell" eller noe sånt. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 2. august 2015 Del Skrevet 2. august 2015 Føler jeg kommer med litt for mange oppgaver, andre får bare legge ut hvis de har. Det var i 2012 at Maximilliam ble diagnostisert med sykdommen Hurlers syndom. Ifølge Store Medisinske Leksikon er det en «meget sjelden, medfødt, recessiv nedartet sykdom» med likhetsstrekk til Hunters syndrom. Bare én av 100 000 rammes. Lenke til kommentar
( ) Skrevet 2. august 2015 Del Skrevet 2. august 2015 "nedarVet"... Og så lurer jeg på om navnet på pasienten er korrekt skrevet - den versjonen jeg har lest mest, har vært skrevet "Maximilian". Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 2. august 2015 Del Skrevet 2. august 2015 Heter det ikke "en recessivt nedarvet sykdom"? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 2. august 2015 Del Skrevet 2. august 2015 Ja, det er det det står på kilden som er linket til i teksten. Maximilliam er, utrolig nok, stavet korrekt. Det er i hvert fall stavet sånn i begge avisene. Lenke til kommentar
( ) Skrevet 2. august 2015 Del Skrevet 2. august 2015 Hva navnet angår, utelukker jeg ikke en kulturell sproglig variant på basis av sprog jeg ikke kan - derfor min formulering. (Siden jeg altså ikke vet hva slags bakgrunn den aktuelle pasient har - mens de to avisene selvfølgelig også kan ha skrevet av samme feilstavelse i en felles kildes tekst...) Lenke til kommentar
Quote Skrevet 2. august 2015 Del Skrevet 2. august 2015 Den var irriterende vanskelig å legge merke til. Lenke til kommentar
( ) Skrevet 2. august 2015 Del Skrevet 2. august 2015 Hurlers syndrom (Sjekker...) Jeg må tydeligvis finjustere tekstleseren min... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå