ærligøs Skrevet 26. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2015 (endret) Det var en energisk dompapp. Kanskje vi kan binde den litt med en strek. Tror jeg foretrekker det fremfor å sveise den fast, men hver sin smak. Du har rett, men det er utrolig nok enda en feil i det korte sitatet. Edit: Jeg legger svaret i en sånn spoiler, selv om du finner feilen lett. Dompap skal det være. Litt rart, men ordbøkene er tydelige på dette. Endret 26. juli 2015 av ærligøs Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 26. juli 2015 Del Skrevet 26. juli 2015 Ja, det skal jo selvsagt være dompap (så ikke svaret ditt). Kunne ikke få meg til å tro at det var noe mer galt, så jeg stoppa bare etter bindestreken. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 26. juli 2015 Del Skrevet 26. juli 2015 I undersøkelser der barn selv er blitt spurt har vi tall som viser at mellom 10 og 20 % av 4 og 5 åringer i barnehager sier at de ikke trives. Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 26. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2015 I undersøkelser der barn selv er blitt spurt har vi tall som viser at mellom 10 og 20 % av 4 og 5 åringer i barnehager sier at de ikke trives. 1. Komma etter spurt 2. Jeg tror det skal være 4- og 5-åringer Vet ikke om måten å angi prosenter på er helt grei? Jeg kan ikke dette. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 26. juli 2015 Del Skrevet 26. juli 2015 1. regner jeg med du har rett.2. er korrekt.Prosenter: jeg reagerte på måten det ble gjort på. Jeg ville ha brukt ordet "prosent" når det skrives på den måten: 10 og 20 prosent. Andre steder i artikkelen brukes ordet prosent, de burde i hvert fall brukt samme måte igjennom hele. Det er en liten feil til. Jeg vet ikke om du så den, og tok det for selvsagt at du ikke trengte å kommentere den, eller om du ikke så den. Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 26. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2015 (endret) Nei, jeg har ikke sett noe mer. Skulle jeg gjette, måtte det være å forenkle "barnehager" til entallsform. Jeg synes entallsform hadde vært mer naturlig, selv om det neppe er feil med flertallsform. Hvis det var noe annet, må du bare gjøre meg oppmerksom på det. Edit: Det skal kanskje være et komma til når jeg ser på det igjen. Men det var så vrient at jeg må analysere setningen for å finne ut av det. Jeg får prøve på det mens jeg venter på svaret ditt. Endret 26. juli 2015 av ærligøs Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 26. juli 2015 Del Skrevet 26. juli 2015 Det er et dobbelt mellomrom etter spurt. Det er faktisk mange doble mellomrom i artikkelen. Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 26. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2015 Det er et dobbelt mellomrom etter spurt. Det er faktisk mange doble mellomrom i artikkelen. Nei, det så jeg ikke. Fant ut at det ikke skal være flere komma. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 26. juli 2015 Del Skrevet 26. juli 2015 Jeg vil ikke kalle det en feil, men en litt snurrig formulering. Tendenser fra Sandefjord. Sellin får massive rom å boltre seg i. Når han skal avslutte fra syv meter har han imidlertid blitt løpt opp av Skjelvik, som klarerer til corner. Gir det egentlig mening å si massive rom? Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 26. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2015 Jeg reagerte ikke på det før jeg leste spoileren. Dette er vel det som på fint kalles en "contradictio in adjecto"? Oppslag i ordbøker tydet på at ordet kan brukes i en utvidet betydning, men her blir det litt komisk når en tenker på grunnbetydningen. Slike ting er morsomme, men svært vanskelige å se, synes jeg. Her er en lett oppgave. Jeg ser bare den ene feilen. ASBERGERS SYNDROM?: En rapport Pentagon lagde i 2008, konkluderte med at Russlands president Vladimir Putin har Aspergers syndrom. Det gjør angivelig at han har stort behov for ekstrem kontroll når han står overfor kriserhttp://www.dagbladet.no/2015/02/06/nyheter/politikk/vladimir_putin/pentagon/russland/37561102/ Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 26. juli 2015 Del Skrevet 26. juli 2015 En feil som gjøres så alt for ofte, ass. Berger seg med å skrive det rett andre gang, da. For øvrig er det litt tvilsomt med ?: sammen. Selv ville jeg skrevet et stort behov. Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 26. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2015 Egentlig er dette et godt eksempel på at det noen ganger er bedre å flytte feilen en finner, til en selvkomponert setning. Oppgaven ødelegges litt av at ordet blir skrevet rett andre gang. ?: vet jeg ikke om er feil. Ja, jeg følte også for å ha med artikkelen der. Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 26. juli 2015 Del Skrevet 26. juli 2015 Jeg har behov for å drikke mye nå i varmen. Han har behov for å ha kontroll. Han har stort behov for å ha kontroll. Nei, dette føles helt rett! Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 To subtile feil som kanskje krever litt domenekunnskap, som det så fint heter. Cosby innrømte i avhør tidligere i juli å ha gitt minst én kvinne det forbudte medikamentet Quaaludes, eller Metakvalon. Da han ble spurt om det var hans intensjon å gi dopet til «unge kvinner han ønsket å ha sex med», bekreftet han dette. Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 27. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2015 To subtile feil som kanskje krever litt domenekunnskap, som det så fint heter. Cosby innrømte i avhør tidligere i juli å ha gitt minst én kvinne det forbudte medikamentet Quaaludes, eller Metakvalon. Da han ble spurt om det var hans intensjon å gi dopet til «unge kvinner han ønsket å ha sex med», bekreftet han dette. Nei, dette blir nok for vrient for meg. Kanskje er det noe i veien med uttrykket "forbudt medikament"? Hvis noe er et legemiddel og så blir forbudt, kalles det kanskje narkotika. Da tror jeg at ingen legemidler er forbudte i et land/delstat. Legemidler kan jeg ikke noe om. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 (endret) Quaaludes er flertall, det skulle vært entall: Quaalude. Metakvalon er fellesnavn, og skulle hatt liten forbokstav. Edit: Unntatt her, da, for det er først i en setning. Endret 27. juli 2015 av Emancipate Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 27. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2015 Det ble litt for sært for meg, men du advarte jo om dette. Men hva med "forbudt medikament"? Er det ikke en slags motsigelse der? Kan noe være være et legemiddel og samtidig forbudt når vi ser bort fra forskjeller mellom ulike stater eller land? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 Kan noe være være et legemiddel og samtidig forbudtJa. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men kanskje det hjelper med opplysningen om at dette legemiddelet tidligere var på markedet, men nå er tatt av markedet, og dessuten ført opp på narkotikalisten? Noe kan være både legemiddel og narkotika, eller bare én av delene. Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 27. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2015 Jeg vil tro at alle legemidler med rusvirkning som tas av markedet blir oppført på en slik liste. Men vi kan la denne diskusjonen ligge. Jeg ser at det blir dypdykk i norsk og amerikansk jus og mye annet jeg ikke vil kunne diskutere. Finn den ortografiske feilen: Ville jeg heller bodd i Alta? Stedet som er mest kjent for å karre til seg alt det andre har, eller vil ha, og for en blikkboks de kaller Nordlyskatedralen. http://www.ifinnmark.no/ville-jeg-heller-bodd-i-alta-stedet-som-er-mest-kjent-for-a-karre-til-seg-alt-det-andre-har-eller-vil-ha/o/5-81-4994 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 Jeg er helt sikkert på at "forbudt medikament" er korrekt, det er ingenting å diskutere. Feilen over er at karen som har skrevet har karet til seg en r for mye. Jeg regner med at det var rett. Ny oppgave, som bilde: http://gfx.nrk.no//xaEwVc-lV7xxfJezw13XAQuVAjHnFqOO8ZNpXmWPRsig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå