ærligøs Skrevet 12. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2015 (endret) Slenger inn denne lekkerbiskenen. http://mobil.firda.no/fjaler/trafikk/politireform/age-loseth-tok-ein-fyllekoyrar-kvar-veke/s/5-15-71061 Her er det sikkert mange feil jeg ikke ser. Jeg velger å gjette litt uten å bruke ordbøker. "blandt" skal vel skrives "blant" stor V i "venstre" bør det være Ellers mangler det mange kommaer: etter "synleg", "folk", "meldingane", "fyllekøyrarar", "synlege". Endret 12. juni 2015 av ærligøs Lenke til kommentar
Quote Skrevet 12. juni 2015 Del Skrevet 12. juni 2015 Du nærmer deg. Det er derimot i tillegg en annen feil jeg er ute etter. Litt morsom, synes jeg. Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 12. juni 2015 Del Skrevet 12. juni 2015 Gourmetretten årsreke? Kan nytes selv utenom sesongen. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 12. juni 2015 Del Skrevet 12. juni 2015 Gourmetretten årsreke? Kan nytes selv utenom sesongen.Men husk at det er best med litt synlig politi i reka. Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 12. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2015 Den klarte jeg ikke å se. Jeg har litt problemer med innskudd. Har ikke fått tak på dette helt. Her er en tørr oppgave. Jeg ser bare en ting jeg mener er feil her. Er 76 % sikker på at det er feil. Fra 30-tallet og et godt stykke innpå 70-tallet minsket forskjellene gjennom en rekke statlige og kommunale tiltak innenfor helsevesen, utdanning, boligbygging, transport og sosiale tilbud. http://www.dagbladet.no/2015/06/10/kultur/meninger/hovedkommentar/kommentar/oslo/39580353/ Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 13. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2015 Ingen svar på et døgn, så da kommer jeg bare med fasit: Jeg mener det burde vært "minket" i stedet for "minsket". 1 Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 13. juni 2015 Del Skrevet 13. juni 2015 Ingen svar på et døgn, så da kommer jeg bare med fasit: Jeg mener det burde vært "minket" i stedet for "minsket". Jøss, ingen svarte. Jeg så det noen timer etter du postet det, men tenkte jeg skulle la noen andre få den. Jeg så det skulle vært minket, ja. 1 Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 13. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2015 Ingen svar på et døgn, så da kommer jeg bare med fasit: Jeg mener det burde vært "minket" i stedet for "minsket". Jøss, ingen svarte. Jeg så det noen timer etter du postet det, men tenkte jeg skulle la noen andre få den. Jeg så det skulle vært minket, ja. Det er bare fint at du venter. Men denne gangen ble det ingen svar. Tar du denne her (som jeg heller ikke er 100 % sikker på): Sterri har nok rett i at religiøs satire har omvendt få troende. Likevel har det bidratt indirekte, ved å gjøre det mulig å kritisere og gjøre narr av mektige institusjoner uten å frykte represalier. Vi bør prise oss lykkelige over kristendomssatiren fra Montaigne til Monty Python. Og vi bør tenke oss godt om før vi velger å gå motsatt vei i tilfelle islam, og lar vold og trusler få tvinge folk til taushet. http://www.dagbladet.no/2015/06/04/kultur/meninger/debatt/ytringsfrihet/kronikk/39487930/ Det er en rimelig vanskelig feil å oppdage, tror jeg (forutsatt at det er feil da, men jeg er ganske sikker). Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 13. juni 2015 Del Skrevet 13. juni 2015 I tilfelle eg tek feil, er det best å ikkje svare, men i dette tilfellet er eg nokså sikker. 1 Lenke til kommentar
Quote Skrevet 13. juni 2015 Del Skrevet 13. juni 2015 (endret) I tilfellet Islam? Slik det står nå, så lurer jeg på hva som skjer videre: "I tilfelle Islam" - gjør hva? Baaah, for sen. Endret 13. juni 2015 av Quote 1 Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 13. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2015 I tilfelle eg tek feil, er det best å ikkje svare, men i dette tilfellet er eg nokså sikker. I tilfellet Islam? Slik det står nå, så lurer jeg på hva som skjer videre: "I tilfelle Islam" - gjør hva? Baaah, for sen. Det var den feilen jeg tenkte på. Trodde dette ville bli vanskelig! Så er jeg jo lettet over at jeg hadde rett i at det var feil med "i tilfelle". Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 13. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2015 Jeg ser bort fra kommaet framfor "hvis" og mener da at det er to feil i dette sitatet. Jeg tror denne oppgaven er svært enkel. – Vold mot offentlig tjenestemann er en alvorlig sak. Det handler blant annet om arbeidssituasjonen vår å gjøre. Straffen er i utgangspunktet betinget fengsel. Det betyr at du skal inn og sone, hvis du blir dømt, sier operasjonsleder Wiseth. http://www.nrk.no/trondelag/mann-_20_-slo-og-sparket-politibetjent-1.12407790 Lenke til kommentar
ilPrincipino Skrevet 13. juni 2015 Del Skrevet 13. juni 2015 Er ikke betinget fengsel sånn at man ikke skal inn og sone, eller er jeg på viddene nå? 1 Lenke til kommentar
Quote Skrevet 13. juni 2015 Del Skrevet 13. juni 2015 Kommafeil. Fjern komma etter sone. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 13. juni 2015 Del Skrevet 13. juni 2015 Det stemmer, det er ubetinget som er inn å sone. Det handler blant annet om arbeidssituasjonen vår å gjøre. Er selvsagt en feilkonstruert setning. Stryk å gjøre. Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 13. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2015 (endret) Er ikke betinget fengsel sånn at man ikke skal inn og sone, eller er jeg på viddene nå? Det var den ene feilen jeg tenkte på. Kanskje ikke en "språkfeil" i snever forstand, men allikevel. Kommafeil. Fjern komma etter sone. Helt enig med deg, men det er jo en annen åpenbar feil med sitatet som burde være lett å se. Edit: Emancipate kom, og dermed er alle feil påpekt! Edit 2: Jeg mener at "inn og sone" er korrekt. Men vi trenger ikke ta den debatten. Endret 13. juni 2015 av ærligøs 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 13. juni 2015 Del Skrevet 13. juni 2015 (endret) Man kan også stille spørsmålstegn ved et ord i denne setningen fra samme artikkel. Svar i spoiler. – Han ble tatt hånd om av patruljen, men satte seg kraftig til motmæle, forteller operasjonsleder Ulf Bertil Wiseth i Nord-Trøndelag politidistrikt. Tok kraftig til motmæle gjorde han sikkert òg, men ut i fra sammenhengen (slo og sparket) er det uttrykket satte seg til motverge som gir mest mening. Endret 13. juni 2015 av Emancipate 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 13. juni 2015 Del Skrevet 13. juni 2015 Ja, men skulle vi ikke unngå å kommentere hverandres feil? Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 13. juni 2015 Del Skrevet 13. juni 2015 Ja, men skulle vi ikke unngå å kommentere hverandres feil? Å, skulle vi det? Min feil i så fall. Enten glemt eller ikke fått med meg. Morsomt var det likevel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå