Emancipate Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 Jeg mener det heter dobbelt så god grafikkytelse. Grafikkytelse måles ikke i høyde. "Den gamle grafikkytelsen var 4 cm, den nye 8 cm." Nei. Jeg ville skrevet "Vel, ifølge AMD selv snakker vi om en prosessor som er mange ganger raskere". Nå tror jeg vi har funnet alle feilene. Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 Jeg mener det heter dobbelt så god grafikkytelse. Grafikkytelse måles ikke i høyde. "Den gamle grafikkytelsen var 4 cm, den nye 8 cm." Nei. Jeg ville skrevet "Vel, ifølge AMD selv snakker vi om en prosessor som er mange ganger raskere". Du han ikke være bilinteressert, i hvert fall. En motor har høy ytelse. Sier du at en motor har god ytelse, er du enten 6 år eller helt dust. Din andre retting er like bra som originalen. Hipp som happ, i mine ører. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 Grafikkytelse måles ikke i høyde. Det gjør ikke priser heller slik du tenker, men de kan likevel være høye. Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 3. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2015 Grafikkytelse måles ikke i høyde. Det gjør ikke priser heller slik du tenker, men de kan likevel være høye. høy potens / god potens høy straff / god straff høy frekvens / god frekvens Jeg har ikke tenkt på dette før. Det virker som at "høy" her er mer objektivt og saklig, mens "god" blir mer enn subjektiv vurdering uten at en kan være sikker på hva som er vurderingskriteriene. Men jeg tror jeg faktisk sier "god ytelse" når Vox ikke er i nærheten. Men jeg er ikke bilinteressert. Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 Grafikkytelse måles ikke i høyde. Det gjør ikke priser heller slik du tenker, men de kan likevel være høye. Men er gode priser høye eller lave? Det kommer an på om du selger eller kjøper. 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 Ytelsen på en bilmotor og et grafikkort er ikke ekvivalente konsepter. Ytelsen på en bilmotor kan måles med mye færre og mer objektive kriterier enn et grafikkort. Man har stort sett hestekrefter og dreiemoment. Et grafikkort kan måles på nærmest et uendelig antall måter. Man får ikke ett spesifikt tall. Det kan yte forskjellige under DirectX, OpenGL og Mantle, forskjellige under Windows og Linux, forskjellige i forskjellige spill, forskjellige ved bruk av forskjellige funksjoner på det. Det kan ha høy ytelse på pixel shaders, men svært lav ytelse på tesselation shaders. God blir en delvis subjektiv helhetsvurdering av alle parametrene. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 Jeg trodde høy og lav var forbeholdt høydemål i meter. Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 God blir en delvis subjektiv helhetsvurdering av alle parametrene. En god motor og et godt grafikkkort er en helhetsvurdering som trekker inn andre egenskaper enn ytelse. Men en godtytende motor er et begrep som ikke brukes, bare høytytende. Ordene må jo også bety nøyaktig det samme. Jeg ser ingen grunn til at grafikkort skulle være i en særstilling. At flere parametre kan måles, er irrelevant. Er noen målinger motstridende, får man et problem, Men problemet er nøyaktig det samme enten man bruker godt eller høyt. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 Neida, høyere makter. Høy lyd. Det sier noe hvor "kraftig noe er". Jeg tenker at en motor kan ha god ytelse. Hvis man ser nærmere på det, vil det kunne bety at den arbeider bra på flere turtallsområder. Således virker "god" subjektivt, som nevnt tidligere her. Høy ytelse er mer spesifikt og objektivt. Høy ytelse vil være i forhold til standarden. God ytelse kan være subjektivt. Ser nå at jeg egentlig skriver det samme som Emancipate, men men. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 Vet man andelen subjektivitet og objektivitet i den aktuelle artikkelen, slik at man kan avgjøre om det skal være høy eller god? Noen av disse oppgavene går litt langt, men vi er vel alle amatører i problemkonstruksjon, så det får bare være. Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 3. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2015 Jeg prøver å holde meg til det knusktørre og "sikre". Her er det en ting jeg mener er galt, men alt kan kommenteres. – Det er sjeldent farlig å prøve å hjelpe andreMange stoppet bare opp for å se på da gravide Irene Ølstørn hjalp en dødssyk mann i går. – Mange er redde for å hjelpe til i slike situasjoner, men det er sjeldent farlig, sier Tom Erik Sætervik i Sandefjord Røde Kors.http://www.nrk.no/vestfold/_-det-er-sjeldent-farlig-a-prove-a-hjelpe-andre-1.12042123 Lenke til kommentar
( ) Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 Det ser ut som korrekt sitat, fra en som tydeligvis er vant til krigssoner... Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 Det er ikke opplyst hvilken sykdom mannen led av, men var det en smittsom infeksjonssykdom, kan han ha vært sjeldent farlig. Lenke til kommentar
( ) Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 Sant nok... (Det er en av grunnene til at man bør kunne førstehjelp, og ha litt utstyr for sammenhengen...) Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 3. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2015 Ingen protester på plasseringen av "bare"? Ingen som vil har "redd" i stedet for "redde"? Det er altså slik at "sjelden" som tidsadverb aldri skal ha "t" til slutt? Det er slik jeg har forstått det. Det var feilen jeg tenkte på, og den fant dere tilsynelatende uten problemer. Lenke til kommentar
( ) Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 Gode spørsmål - for å ta den andre først, så vil jeg tro at det høres korrekt ut fordi det er i en flertallssammenheng, og fordi det samtidig strengt tatt ikke indikerer hvorvidt han tenker på enkeltindivider eller grupper. Plasseringen av 'bare' oppfatter jeg her som en nyanseforskjell som ikke blir feil - det er bare den nyansen vedkommende valgte. Hvorvidt "sjelden" aldri skal ha suffiks "t" ved tidsadverbial bruk ? Når jeg vurderer dette, er det godt mulig at det er en korrekt beskrivelse av forholdet - selv om jeg personlig ville begrenset meg til å si at man alltid skal sjekke betydningsforskjeller ved bruk eller ikke bruk av det suffikset. 1 Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 4. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2015 (endret) En enkel feil å finne, kanskje, men utfordringen for meg begynner å bli å ikke overse andre feil enn den/de jeg har funnet. Her ser jeg minst en feil: Tirsdag er det offisiell åpning av Friluftslivets år i Lavangen. For 84-årige Jentoft Teigland (bildet) er det viktig med i allefall èn friluftstur i uka.http://www.salangen-nyheter.com/-iallefall-en-tur-i-uka.5659527-28288.html Endret 4. juni 2015 av ærligøs Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 4. juni 2015 Del Skrevet 4. juni 2015 (endret) Jeg ser iallfall én - nei, to, blir det visst. Endret 4. juni 2015 av Vox_populi 1 Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 4. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2015 Jeg ser iallfall én - nei, to, blir det visst. En av feilene oppdaget jeg ikke før sitatet var publisert, men du lot deg ikke lure av et diakritisk tegn på ville veier. En kunne også rettet den andre feilen til "i alle fall". Litt skuffende! Her tenkte jeg at gravis-tegnet ville bli oversett i de første svarene. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 4. juni 2015 Del Skrevet 4. juni 2015 Jeg ser iallfall én - nei, to, blir det visst. Hehe. Hvis det var forsøk på humor. Litt skuffende! Her tenkte jeg at gravis-tegnet ville bli oversett i de første svarene. Jeg så den med en gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå