Emancipate Skrevet 8. juli 2016 Del Skrevet 8. juli 2016 Her tror jeg det er snakk om helikopteres vinkel i lufta, mens det står stille, ikke en bevegelse. Levitere har for meg den konnotasjonen at det ikke er en "normal" fysisk kraft som holder objektet oppe. At det er snakk om en uforklarlig eller nesten magisk sveving. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 8. juli 2016 Del Skrevet 8. juli 2016 Her tror jeg det er snakk om helikopteres vinkel i lufta, mens det står stille, ikke en bevegelse. Mja, i motsetning til hva, spør jeg da. Jeg kan ikke helt se nødvendigheten av dette ordet, for det er da vel ganske gitt at helikopteret hovrer horisontalt? Levitere har for meg den konnotasjonen at det ikke er en "normal" fysisk kraft som holder objektet oppe. At det er snakk om en uforklarlig eller nesten magisk sveving. Det er én betydning, men det brukes på engelsk også om mye annet som er helt naturlig. Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 10. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2016 Her er det én feil jeg ville fokusere på. Dessverre er det andre ting også som virker tvilsomt her. Men ensidig journalistikk, kronisk uthenging, blasfemi og stigmatisering rettet mot noen som kanskje har en annen innfallsvinkel eller syn på ting, er ett slag mot beltestedet i vårt demokratiske samfunn. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 11. juli 2016 Del Skrevet 11. juli 2016 Her er det én feil jeg ville fokusere på. Dessverre er det andre ting også som virker tvilsomt her. Men ensidig journalistikk, kronisk uthenging, blasfemi og stigmatisering rettet mot noen som kanskje har en annen innfallsvinkel eller syn på ting, er ett slag mot beltestedet i vårt demokratiske samfunn. Kan starte med det mest åpenbare da: et slag (ikke ett slag i motsetning til to). Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 11. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2016 (endret) Her er det én feil jeg ville fokusere på. Dessverre er det andre ting også som virker tvilsomt her. Men ensidig journalistikk, kronisk uthenging, blasfemi og stigmatisering rettet mot noen som kanskje har en annen innfallsvinkel eller syn på ting, er ett slag mot beltestedet i vårt demokratiske samfunn. Kan starte med det mest åpenbare da: et slag (ikke ett slag i motsetning til to). Jeg er enig. Kan du jo prøve å gjette på hvilken feil jeg festet meg ved. Den er også ganske rett fram og grei. Jeg legger svaret i spoiler, da jeg blir borte i mange timer. Det heter jo et slag under beltestedet. Endret 11. juli 2016 av ærligøs Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 11. juli 2016 Del Skrevet 11. juli 2016 Under beltestedet, vel. Har ikke sjekket spoiler ennå. Lar det stå litt lenger først. 2 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 11. juli 2016 Del Skrevet 11. juli 2016 (endret) Sånn det står blir det "en syn". Det må omskrives: ... rettet mot noen som kanskje har en annen innfallsvinkel eller et annet syn på ting, er ... Edit: sjekket spoiler. Endret 11. juli 2016 av Emancipate 1 Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 11. juli 2016 Del Skrevet 11. juli 2016 Stigmatisering av, heiter det. Likeså brennemerking av. Brennemerking retta mot ser bare merksnodig ut. Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 11. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2016 (endret) Sånn det står blir det "en syn". Det må omskrives: ... rettet mot noen som kanskje har en annen innfallsvinkel eller et annet syn på ting, er ... Edit: sjekket spoiler. Ja, det var noe jeg hadde lagt merke til. Det er en språkfeil. Det med uthenging/uthengning har jeg ikke orket å avklare. Det Vox nettopp påpekte, la jeg overhodet ikke merke til. Edit: Men jeg lurte på hvorfor blasfemi var nevnt. Det forsto jeg ikke. Endret 11. juli 2016 av ærligøs Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 11. juli 2016 Del Skrevet 11. juli 2016 Men jeg lurte på hvorfor blasfemi var nevnt. Det forsto jeg ikke. Du har ikkje nemnt kven som er meisteren for dette eller kvar du fann det. Er svaret ganske enkelt at for skribenten er blasfemi eit av dei mest alvorlege brotsverka som tenkjast kan? Slike menneske finst (diverre). Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 11. juli 2016 Del Skrevet 11. juli 2016 (endret) Google avslører at det handler om harselas med Odins soldater. Som kjent er Odin en gud og blasfemi er gudsbespottelse. Endret 11. juli 2016 av Emancipate 1 Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 15. juli 2016 Del Skrevet 15. juli 2016 VG: Bastille-dagen – Frankrikes nasjonaldag – fikk en fatal ending da en lastebil kjørte inn i de feirende folkemengdene. Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 15. juli 2016 Del Skrevet 15. juli 2016 Ja, Emancipate. Det ordet hører visst bare hjemme i grammatikken. Jeg er heller ikke fornøyd med fatal. Ordet kommer av fatum = skjebne, og betyr først og fremst skjebnesvanger. En fatal hendelse påvirker altså den videre utvikling (til det verre). Men en slutt utvikler seg jo ikke nevneverdig, for da er det slutt?Hva med: Bastille-dagen – Frankrikes nasjonaldag – endte på en katastrofal måte da en lastebil kjørte inn i de feirende folkemengdene? 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 15. juli 2016 Del Skrevet 15. juli 2016 Ordet fatal er nok her brukt i betydningen "2 med. som fører til døden". Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 15. juli 2016 Del Skrevet 15. juli 2016 Ordet fatal er nok her brukt i betydningen "2 med. som fører til døden". Hvis det hadde vært en medisinsk tekst, er den betydningen en mulighet. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 7. september 2016 Del Skrevet 7. september 2016 De fleste kan trene seg bedre fra lave ryggsmerter. Genialt. 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 8. september 2016 Del Skrevet 8. september 2016 Svar: Her er det nok noen som har lest "low back pain" på engelsk. Dette blir korsryggsmerter på norsk. 1 Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 7. november 2016 Del Skrevet 7. november 2016 - De største og vanligste tabbene gutta gjør når det kommer til håret, er å bruke for mye produkter, sier frisør Silje Andreassen hos Dugg i Oslo. - Mange tar i så mye som dobbel mengde av det som trengs, og ender naturlig nok opp med et hår som ser fetere og klissete ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå