Emancipate Skrevet 12. mai 2016 Del Skrevet 12. mai 2016 Det er noe annet jeg tenker på. Hint: EBUs pressemelding var på engelsk. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 12. mai 2016 Del Skrevet 12. mai 2016 – Vi mener dette er et seriøst regelbrudd, ettersom vi ikke skal kringkaste politiske budskap i Eurovision, står det i EBUs pressemelding. En litt for direkte oversettelse formodentlig fra engelsk her. «Alvorlig regelbrudd» heter det på bedre norsk. 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 14. mai 2016 Del Skrevet 14. mai 2016 (endret) Sanner overprøver Sivilombudsmannen. Og det smaker av overopphøyhet Endret 14. mai 2016 av Emancipate Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 15. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2016 Sanner overprøver Sivilombudsmannen. Og det smaker av overopphøyhet Det er noe galt med "overopphøyhet". Jeg forstår ikke ordet og finner det ikke i ordbøker. Jeg sliter også med å finne ut hva slags ord som skal være der. kjepphøyhet overlegenhet arroganse megalomani ? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 15. mai 2016 Del Skrevet 15. mai 2016 Jeg regner med det skal være "overopphøyethet". Det står visst heller ikke i ordboka, men det er nok det han mente å skrive. Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 16. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2016 Norge er ett av få land som tviholder på formueskatt. Årsaken til at de fleste andre landene har droppet den er at eierne lett kan flytte fra skatten, og bosette seg i utlandet. http://www.nettavisen.no/mener/milliardr-flukt-fra-norge-pa-grunn-av-formueskatt/3423182534.html Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 16. mai 2016 Del Skrevet 16. mai 2016 Jeg ville ha skrevet "de fleste andre land". Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 16. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2016 Jeg ville ha skrevet "de fleste andre land". Det er nok mer eklatante feil i sitatet! I tillegg til kommafeilene er det én klar feil. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 16. mai 2016 Del Skrevet 16. mai 2016 Komma etter "droppet den", bytte ut det siste kommaet og "og" med " ved å". Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 16. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2016 Komma etter "droppet den", bytte ut det siste kommaet og "og" med " ved å". Jeg er enig i det. Det siste du her påpeker, la jeg ikke merke til. Jeg er enig med deg at det blir bedre når en bruker "ved". Men hovedfeilen tenkte jeg var noe helt annet. Det er ett ord i sitatet som ikke finnes i ordboka slik det her er skrevet. Det finnes i en annen variant, og det gjør at jeg er sikker på at det er feil slik det står. Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 16. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2016 formuesskatt Bingo! Den var ikke enkel! Jeg lurer også på om det er greit med "ett av få land"? Eller burde det være "et av få land"? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 16. mai 2016 Del Skrevet 16. mai 2016 (endret) Det var det første jeg stusset på. Den vanlige måten er nok "et av få". Men jeg klarer ikke å bli sikker på hva som egentlig gir mest mening. Endret 16. mai 2016 av Emancipate Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 22. mai 2016 Del Skrevet 22. mai 2016 Jeg tror det skal være "ett av få land". Jamfør disse to setningene, hvor jeg har streket under de orda som har trykk når jeg leser dem:Norge er et land som... Norge er ett av få land som... Kvantoren et skrives med dobbelkonsonant når den skal uttales med trykk. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 22. mai 2016 Del Skrevet 22. mai 2016 Ja, er enig. Det må være ett av få land. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 22. mai 2016 Del Skrevet 22. mai 2016 Båten var 23,5 fot — klinkbygget med skrog av gran og ramme av eik. Bildene fra den solfylte sommerdagen, viser at båten hadde drevet i land og blitt fylt opp av sand og sjøvann. Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 22. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2016 Båten var 23,5 fot — klinkbygget med skrog av gran og ramme av eik. Bildene fra den solfylte sommerdagen, viser at båten hadde drevet i land og blitt fylt opp av sand og sjøvann. Det kommaet skal nok bort. Jeg aner ikke hva "klinkbygget" er og håper det ikke er en feil. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 22. mai 2016 Del Skrevet 22. mai 2016 Det siste kommaet var den ene feilen - korrekt. Det er en feil til. Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 22. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2016 Det siste kommaet var den ene feilen - korrekt. Det er en feil til. Tankestreken er for lang? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå