Plazma Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Bruker apaches standard .htaccess med .htpasswd til å tilgangsbegrese et område på websida. Ønkser å kunne oppdatere brukernavn / passord'ene i .htpasswd-fila via php. Metode 1: shell_exec("/usr/local/bin/htpasswd -b /usr/home/plazma/public_html/.htaccess username passord"); Har prøvd flere "versjoner" av denne koden, uten hell. Kan noen forklare hvorfor? Metode 2: Noe annet jeg tenkte på først, var å åpne .htaccess fila med fopen() osv. Problemet her at jeg ikke finner en php kryptering som passer med den htpasswd lager. (selv jeg kan bruke md5 begge steder) Denne metoden er i tillegg mer knotet enn nødvendig. Lenke til kommentar
magikern Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 http://www.phpbuilder.com/mail/php3-list/199906/3851.php <-- kanskje du finner noe der... Lenke til kommentar
Plazma Skrevet 4. november 2003 Forfatter Del Skrevet 4. november 2003 Hmm.. ble ikke så veldig mye klokere av det. Skjønner ikke hvorfor dette skal være så vannskelig. Ingen som har erfaring med samme problem selv? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 har ikke noe erfaring i bruk av dette selv, men har lurt på åssen dette kan gjøres selv. *venter spent på svar* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå