jtsorensen Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Slik kompilerer jeg:g++ -I$QTDIR/include -L$QTDIR/lib -lqt -o QRegissor.exe QRegissor.cpp QRegissor_main.cpp Regissor.cpp moc_QRegissor.cpp Og dette er feilmeldingen min: /tmp/cchVJc9J.o: In function `Regissor::Regissor(QString, QString)': /tmp/cchVJc9J.o(.text+0x39): undefined reference to `Person::Person(QString, QString)' /tmp/cchVJc9J.o: In function `Regissor::~Regissor(void)': /tmp/cchVJc9J.o(.text+0xe9): undefined reference to `Person::~Person(void)' /tmp/cchVJc9J.o: In function `Regissor type_info function': /tmp/cchVJc9J.o(.gnu.linkonce.t.__tf8Regissor+0x10): undefined reference to `Person type_info function' /tmp/cchVJc9J.o(.gnu.linkonce.t.__tf8Regissor+0x18): undefined reference to `Person type_info node' collect2: ld returned 1 exit status Problemet er mellom regissor og person klassene mine... men jeg forstår ikke hva som er gale... Er det noen som kan gi meg noen forslag? Lenke til kommentar
daysleper Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Hvor er personklassen definert, i hvilken fil? Du må linke inn filen der klassen Person er definert - første jeg kommer på som kan være galt; Regissor "savner" Person. Noen ganger kan rekkefølgen ha noe å si når du linker. Tenk "tre-struktur"; toppen som ikke er avhengig av noe først -- så "grenvis" utover etter som ting avhenger av hverandre. (ble kanskje opp-ned det treet her) Lenke til kommentar
jtsorensen Skrevet 5. november 2003 Forfatter Del Skrevet 5. november 2003 Har fått vekk litt av feilene nå... men nå har jeg major linkeproblemer: /tmp/ccHhr19l.o: In function `QRegissor::QRegissor(void)': /tmp/ccHhr19l.o(.text+0x20): undefined reference to `QRegissor virtual table' /tmp/ccHhr19l.o(.text+0x2a): undefined reference to `QRegissor::QPaintDevice virtual table' /tmp/ccHhr19l.o: In function `QRegissor::~QRegissor(void)': /tmp/ccHhr19l.o(.text+0xe78): undefined reference to `QRegissor virtual table' /tmp/ccHhr19l.o(.text+0xe82): undefined reference to `QRegissor::QPaintDevice virtual table' collect2: ld returned 1 exit status Lenke til kommentar
daysleper Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 http://www.parashift.com/c++-faq-lite/stra...e.html#faq-23.7 Ta en titt på koden din -- må være noen (virtuelle) metoder som ikke er definert et sted. Lenke til kommentar
jtsorensen Skrevet 5. november 2003 Forfatter Del Skrevet 5. november 2003 Det er jo litt flaut å si dette da men.... jeg glemte å kompilere en av filene Men uansett... takk skal du ha for hjelp og svar :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå