Murillio4 Skrevet 10. mars 2015 Del Skrevet 10. mars 2015 Hei! Leter etter et ikke rack kabinet med mange HDD brønner, helst hotswap! Har sett litt rundt på nett, men finner ikke helt det jeg leter etter :/ Trenger minst plass til 8 HDD'er, og må støtte ATX. Noen som har noen forslag? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 11. mars 2015 Del Skrevet 11. mars 2015 (endret) Hva med noe slik: ICY BOX IB-544SSK 4Bay Backplane 3x 5.25" Bay, 4x 3.5" SATA/SAS, 2x 4-pin Molex, Hot Swap, Dual Channel, Sort Den over må vel ikke være i kabinett, går vel sikkert greit å ha 2 oppå hverandre. Men har vel ikke USB3. In Win GRone Big Tower Sort/Rød Vifter: 2x 140mm Front, 1x 140mm HDD, 1x 140mm Bak, mATX, ATX, eAT Endret 11. mars 2015 av LMH1 Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 Hei, Eg har to atx kabinetter, ett med fattigmanns hot swap løsning for 15 disker som er 3 stykk 5 in 3 kasser som er plassert "feil vei", som gjør det mulig å få til hot swap da dei lett slides inn og ut: Det vil se ut noe ala dette: Og et med totalt 13 Chieftec trays. 2 x 4in3 og 1x 5in3 Disse skal eg selge for eg har ikkje hatt behov for dei. Eg kjem til å legge dei ut på bruktmarkedet neste veke. Akkurat nå har eg ikkje tid. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 (endret) Hei! Leter etter et ikke rack kabinet med mange HDD brønner, helst hotswap! Har sett litt rundt på nett, men finner ikke helt det jeg leter etter :/ Trenger minst plass til 8 HDD'er, og må støtte ATX. Noen som har noen forslag? http://techbay.no/product.html?product_id=1809&category_id=32 Har en slik til server, og det er plass til rimelig mange harddisker. Funker for meg iallefall. Ha i nok hotswap enheter i denne, så blir det bra. Endret 13. mars 2015 av Nizzen Lenke til kommentar
Taxman Skrevet 29. mars 2015 Del Skrevet 29. mars 2015 Hei! Leter etter et ikke rack kabinet med mange HDD brønner, helst hotswap! Har sett litt rundt på nett, men finner ikke helt det jeg leter etter :/ Trenger minst plass til 8 HDD'er, og må støtte ATX. Noen som har noen forslag? http://techbay.no/product.html?product_id=1809&category_id=32 Har en slik til server, og det er plass til rimelig mange harddisker. Funker for meg iallefall. Ha i nok hotswap enheter i denne, så blir det bra. Hvordan er det med kjøling til diskene ? Er det "standard" vifter foran grill som enkelt kan skiftes? I dag har jeg en Chieftec server kasse (som desverre er gått ut av salg) som jeg er godt fornøyd med, men ulempen er at fronten min består av forskjellige "moduler" med enten 4x 2.5hdd(1 5.25) eller 4x3.5 (2x5.25). I og for seg grei løsning, men de modulene har små vifter "innebygget" og det krever omfattende demontering for å komme til for å skifte dem. Blir som regel til at jeg kjøper nye moduler istedenfor. Føler de brummer, bråker og hviner i ett sett, så kunne tenkt meg et godt server kabinett sombrukte 12cm eller 14cm vifter (som dermed skiftes på et minutt) dersom de starter å bråke/bli defekte. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 29. mars 2015 Del Skrevet 29. mars 2015 (endret) Hei! Leter etter et ikke rack kabinet med mange HDD brønner, helst hotswap! Har sett litt rundt på nett, men finner ikke helt det jeg leter etter :/ Trenger minst plass til 8 HDD'er, og må støtte ATX. Noen som har noen forslag? http://techbay.no/product.html?product_id=1809&category_id=32 Har en slik til server, og det er plass til rimelig mange harddisker. Funker for meg iallefall. Ha i nok hotswap enheter i denne, så blir det bra. Hvordan er det med kjøling til diskene ? Er det "standard" vifter foran grill som enkelt kan skiftes? I dag har jeg en Chieftec server kasse (som desverre er gått ut av salg) som jeg er godt fornøyd med, men ulempen er at fronten min består av forskjellige "moduler" med enten 4x 2.5hdd(1 5.25) eller 4x3.5 (2x5.25). I og for seg grei løsning, men de modulene har små vifter "innebygget" og det krever omfattende demontering for å komme til for å skifte dem. Blir som regel til at jeg kjøper nye moduler istedenfor. Føler de brummer, bråker og hviner i ett sett, så kunne tenkt meg et godt server kabinett sombrukte 12cm eller 14cm vifter (som dermed skiftes på et minutt) dersom de starter å bråke/bli defekte. Jeg bruker "4in3" med 120vifte forran. Kan ha 6 slike i fronten av kabinettet. Slik får man 24 stk harddikser i front. I tillegg kan man ha noen bak i kabinettet. Disse er flotte med 120mm vifte: http://www.silverstonetek.com/product.php?pid=184 Endret 29. mars 2015 av Nizzen 1 Lenke til kommentar
Taxman Skrevet 29. mars 2015 Del Skrevet 29. mars 2015 Takk for tipset, de så veldig aktuelle ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå