Joachim_F Skrevet 10. mars 2015 Del Skrevet 10. mars 2015 Alt med 18 års-grense blir for voldsomt.Regjeringen vil forby Game of Thrones før klokka 23:00 Lenke til kommentar
Populært innlegg Skosåle Skrevet 10. mars 2015 Populært innlegg Del Skrevet 10. mars 2015 Snork. Gammeldags tankegang lenge leve. 12 Lenke til kommentar
Populært innlegg Isbilen Skrevet 10. mars 2015 Populært innlegg Del Skrevet 10. mars 2015 Hva? Skal ikke foreldre selv få bestemme hva barna deres har godt av å se? 17 Lenke til kommentar
Obiwan Skrevet 10. mars 2015 Del Skrevet 10. mars 2015 (endret) Norge er et land som er styrt av lover.- Stortinget lager flere lover og din frihet begrenses.- Stortinget fjerner lover, lager færre lover og din frihet øker. Friheten din kan økes eller begrenses etter antall lover. Flere nye lover = begrenset frihet. En grunn til at stortinget kalles for den lovgivende makt. Endret 10. mars 2015 av Obiwan Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 10. mars 2015 Del Skrevet 10. mars 2015 Resultatet er at ungene blir sittende oppe enda lengre, og blir verre å vekke om morran. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 10. mars 2015 Del Skrevet 10. mars 2015 Norge er et land som er styrt av lover. - Stortinget lager flere lover og din frihet begrenses. - Stortinget fjerner lover, lager færre lover og din frihet øker. Friheten din kan økes eller begrenses etter antall lover. Flere nye lover = begrenset frihet. En grunn til at stortinget kalles for den lovgivende makt. OMG. Nei det er et land styrt av forbud. Alt her i landet skal styres med forbud og avgifter. TV er vel uansett snart historie for den yngre generasjon. 8 Lenke til kommentar
Populært innlegg noenmoen Skrevet 10. mars 2015 Populært innlegg Del Skrevet 10. mars 2015 Hva tar ungene mest skade av mon tro? Dagsrevyen eller Game of Thrones? Dette vil nok bare akselerere den tradisjonelle kringkastingens død... Jeg vil tro at en god del voksne ikke er så gira på å sitte våken til langt på natt. Når neste arbeisdag venter. 11 Lenke til kommentar
Populært innlegg Spartapus Skrevet 10. mars 2015 Populært innlegg Del Skrevet 10. mars 2015 Morsomt at regjeringen vil innføre nettopp den typen politikk som den kritiserte de rødgrønne for og som man liksom skulle være et alternativ til. Akkurat den typen mediedekning regjeringen trenger i disse nedgangstider. 10 Lenke til kommentar
Populært innlegg Theo343 Skrevet 10. mars 2015 Populært innlegg Del Skrevet 10. mars 2015 (endret) Øh, jeg legger meg kl. 22 fordi jeg har jobb og forpliktelser. Så det vil si at en middelaldrende mann ikke får se 18+ innhold. Skal de sperre opptaksmuligheten i PVR også? Eller at PVRen ikke kan spille av 18+ opptak før kl. 23:00? Endret 10. mars 2015 av Theo343 12 Lenke til kommentar
ancient_scars Skrevet 10. mars 2015 Del Skrevet 10. mars 2015 Jeg er ingen tilhenger av av kunstige tidspunkter på døgnet som håndheving av aldersgrenser, men må si jeg sleit med å sove etter hodeknusingen i Game of Thrones. Det var helt forferdelig å se på og er ikke noe jeg ønsker at mine barn skal få med seg før de er på vei ut av ungdomsalderen. Mye kan sies om selvbestemmelse, men det finnes temmelig mange lavpanna foreldre som lar barna overvære ting de overhodet ikke er klare for å takle. Jeg jobber med barn og har sett en del eksempler der barn har sett skremmende filmer/serier de åpenbart sliter med å fordøye. Jeg snakker da om helt vanlige barn fra vanlige familier i barnehage- og skolealder. Jeg har ingen fasit til løsningen, men fremtiden byr på utfordringer når alt er så lett tilgjengelig. 1 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 10. mars 2015 Del Skrevet 10. mars 2015 Dette lukter det KrF av... 3 Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 10. mars 2015 Del Skrevet 10. mars 2015 Jeg gir meg nå egentlig langt faen i barna, men 2300 er vel sent for meg (og sikkert endel andre) som må opp 0600 i hverdagene. Alle barn fra 4-100 har jo uansett full tilgang til 18+ programmer på nettsiden/appen til nrk uansett. 2 Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 10. mars 2015 Del Skrevet 10. mars 2015 LOL! Alle laster ned uansett. Dinosaurene kan ta de utgåtte modellene og stikke de opp en viss plass. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 10. mars 2015 Del Skrevet 10. mars 2015 Sendetider har ingenting å si. Allerede på åttitallet tok vi opp nattrocken på VHS slik at vi kunne gå ut og pøble natt til 1. mai. Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 10. mars 2015 Del Skrevet 10. mars 2015 Mest patetiske forslaget noensinne. De færreste 14-17åringer ser ikke på TV uansett, og kan fint finne innholdet andre steder. Jaja, etter dette forslaget kan man ihvertfall ikke klage på at folk ser mindre på TV 3 Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 10. mars 2015 Del Skrevet 10. mars 2015 Resultatet er at ungene blir sittende oppe enda lengre, og blir verre å vekke om morran. ...eller at de finner filmene via andre medier. Kanskje likegreit at TV dør ut, er jo ikke mange kanalene med HD. Lenke til kommentar
DrJones Skrevet 10. mars 2015 Del Skrevet 10. mars 2015 Hva med heller å gjøre tv selskapene pliktig å levere mottager med mulighet for sperre av kanaler og/eller programmer som kan være skummelt for noen barn (og eldre!) å se på. En enkel svarboks som kommer opp i tv-bildet når et slikt program startes som advarer om "faren" og venter på pin kode for å låse opp kan enkelt og greit føre til at dette blir unngått i de _aller_ fleste tilfellene. Som noen poengterte tidligere ser få barn og unge på TV i dag, alt er på nett og skumle, voldelige og seksuelle nettsider har som regel ikke annen "sperre" annet enn en side som advarer om innholdet og ber bruker om å oppgi fødselsdato... Akkurat denne har vel aldri vært særlig vanskelig å knekke for noen... Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 10. mars 2015 Del Skrevet 10. mars 2015 Er det ikke foreldrene sitt ansvar å passe på hva barna deres ser på? De ser jo ikke på TV lengere uansett, de sitter der med Ipaden å spiller Candy Crush Saga istedenfor. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. mars 2015 Del Skrevet 10. mars 2015 Jeg hadde skjønt det om det hadde vært på 80-tallet. Den gangen Krf hadde mye større innflytelse på politikken og kringkasting var det enerådende medieformatet med levende bilder. Kringkasting som fenomen har for lengst passert høyden ettersom det konkurrerer med stadig flere måter å se levende bilder på. Opptak, nett-tv, rene nett-tjenester osv. Og Krf kjemper stadig mer mot sperregrensa. Hadde det blitt innført på 80-tallet hadde det hatt effekt i lang tid. I dag har det moderat praktisk effekt med PVR, nett-tv, Netflix etc, og den praktiske effekten vil bare avta i takt med at tradisjonell kringkasting blir et gamlisfenomen. Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 10. mars 2015 Del Skrevet 10. mars 2015 Hva tar ungene mest skade av mon tro? Dagsrevyen eller Game of Thrones? Noe av det jeg husker best fra da jeg var liten var ene reportasjen på dagsrevyen hvor de viste et klipp av en mann som ble henrettet. Skutt i hodet på kloss hold og jeg så kroppen falle sammen livløs på bakken med blodspruten ut av hodet. På den tiden hadde jeg allerede sett flere skrekkfilmer (Chucky, Fredag den 13 osv), men klippet fra dagsrevyen var jo ekte og jeg visste forskjellen på film og realitet. Klippet fra dagsrevyen satt derimot godt fremme i hjernebarken i lang lang tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg