Gå til innhold

Trenger PCI-E kabel til ACE Outburst 550w

Anbefalte innlegg

Hei

Trenger en kabel fra PCI-E porten på strømforsyningen til 8-pins PCI-E på skjermkort.

Har en kabel som passer i en av de 6-pins pluggene på strømforsyningen, men de leverer ikke nok strøm til skjermkortet. Den kabelen som fulgte med strømforsyningen er borte, og kabelen er ikke til å finne igjen.

Er denne mulig å få kjøpt noe sted? Er det standardiserte kontakter, eller er dette noe jeg kun kan få fra ACE?

Bilde av baksiden på strømforsyningen:

599183.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ingen standard, men de fleste følger PCI-e standarden, selv om det også avviker her. Tipper mitt hell har vært på ca. 50/50 sjanse for elektrisk og fysisk kompatibilitet. Ikke akkurat særlig vanlig PSU heller. Aldri hørt om den en gang faktisk, og trodde jeg hadde oversikt over de fleste.

Så enten bør du skaffe deg fra ACE, eller prøve deg frem/ta en sjanse (obs: HUSK å sjekk med multimeter at spenningene stemmer overrens) Hva da bør være er lett å forklare her så lenge man har multimeter/spenningsmåler.

Lenke til kommentar

Ville vært forsiktig med å bruke disse i lengda. Var masse oppstyr på Sweclockers da Ace-forsyningene ble testet, mange feilet og mens Outburst-modellen (på 480W) overlevde, så ytet den lusne 65% effektivitet ved full last Det innebærer mye varmeutvikling inne i PSU som kan ta livet av de allerede tvilsomme kondensatorene inne i PSUen. Så vær forsiktig.

Lenke til kommentar

Oki, ser ut som det blir ny PSU da.

Blir litt vanskelig for meg å måle diverse siden jeg (Storebror) er flyttet pga studier mens lillebror er hjemme med lite peiling og mye penger :/

Ellers har strømforsyningen fungert helt greit siden den var ny, inkludert et lynnedslag som kortsluttet alt på pc-bordet unntatt pc'en.

Er forøvrig tilnærmet umulig å komme i kontakt med ACE angående saken også, samt det allerede har gått en stund siden skjermkort kom så lillebror er interessert i en rask løsning.

Edit: Noe spesielt i klassen billig 500W + PSU jeg bør holde meg unna?

Endret av Fairlight
Lenke til kommentar

Word

Bruk originalkabler eller kjøp ny.

Mange på forumet her som bruker kabler fra andre psuer pga de "passet"

Så har produsenten flyttet litt på +- og jord og vips har du 12v på 5v og 16 svidde disker ol.

Noe vi har opplevd selv War? :p Ikke mange som har så mange disker. ^^ I alle fall ikke TS. ^^

Men ja, ville utvilsomt byttet PSU. Den koster vel omtrent like mye som ekstra kabler på andre PSUer.

Lenke til kommentar

Skjønner. XD

Hehe, ikke så smart det nei. I alle fall ikke når man føler og tror at alt er plugg and play og at elektroverden har sydd pads under armene over alt. Man føler seg ikke så høy i pappen da nei. :p

Ja, selv ikke jeg stoler kun på erfaring og kunnskap, og tar alltid en dobbeltsjekk med multimeteret at alt ser bra ut når det blir slike koblinger. Kanskje det mest risikable man kan gjøre med en PC. Ja, og du kjenner meg, gjør litt av hvert rare ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...