FelixKalle Skrevet 10. mars 2015 Del Skrevet 10. mars 2015 Hei, går i 10. klasse og skal snart ha Norsk-tentamen. Skal ha det om en uke, og prøver å forberede meg så godt jeg kan. Noen som har noen gode tips til hvordan jeg skal få en god karakter, og lykkes best mulig. Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 10. mars 2015 Del Skrevet 10. mars 2015 Sikkert lurt å lese litt norsk (sakprosa) før eksamen. Det er sikkert også lurt å trene litt på elementær rettskrivning, slik at en unngår feil som "I følge statsministeren..." og "del ta på venne fester". Sikkert kjekt å kunne de mest elementære kommareglene også. Men hva en spesifikt skal lese på, vet jeg ikke. En god norskeksamen skal vel teste ferdigheter som må akkumuleres over lang tid, så det er vel den vanskeligste eksamen å stormlese til. Lenke til kommentar
Shopaholic Skrevet 10. mars 2015 Del Skrevet 10. mars 2015 Spør gjerne læreren din om hva du kan jobbe mer med - vedkommende vet hva du (til de visse grader) sliter med. Feks. om du må jobbe med gramatikk eller om det er selve innholdet som må jobbes mer med. Bare sånn i sideblikket så vil jeg jo bare informere om at det heter "norsktentamen" ikke "norsk tentamen" det er slike ting læreren din kan hjelpe deg med. Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå